Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og det fine der, som gjør at jeg nok alltid kommer til å dra dit er at de har "alt" på hylla, er det noe som svikter eller ikke funker så er det bare fram med kortet og sende gutta på pizza'n, så er det bare å fikse og fortsette å bremse.. Slipper å dra hjem selv om en coil, plugg(kabel), pumpe, turbo, pakning eller hva søren går til hvte :)

Hvor varmt var det? Så du innsugstempen din?

Skrevet

ja det er veldig greit da dem har alt på lager. jeg så ikke på noen temp men tipper på rundt 22g i skyggen og da er vel innsugstempen på rundt 30-35g tenker jeg.

Skrevet

Ok, lå vel på rundt 10grader når jeg var der, og 50 graders innsugstemp. Forrige gang var det 30 i skyggen og 70 grader innsug.. Burde nok fått på en større kjøler, men har ikke sjekket på gata enda, er jo der det betyr noe :)

Ett eksempel på at gutten har "spaka" litt før. Skulle stille inn trinn 2 på ladetrykket og han tok ett drag som ga 613hk.. Spurte om det var ok, jeg sa jeg ville ha 550hk, så han trykket litt, dro ett pull til og benken viste 551hk. ;) måtte le :D

Skrevet

ja, mulig at tempen var en del høyere i benken enn den er på gata. hehe ja, han kan dette for når han skulle justere turbotrykket i sprutet så visste han så og si eksakt hvilken tall som skulle stå for han traff bra hver gang :lol:

Skrevet

3,5" downpipe og 3" rett ut ved høy effektuttak. det skal holde.

legger til et par snutter fra bremsingen på 98okt, skal redigere filmingen på 114okt og legge ut når jeg får tid.

• 3 weeks later...
Skrevet

da jeg ikke vil ha dette problemet lengre så sveiset jeg på det nye hjulet. er også problemer med hjulet til oljepumpen så jeg satte på et hjul fra facelift da dette er mye sterkere.

[ Bilde ]

har fått samma problem på min nå, ble det bra med sveising?

Skrevet

Lurer på om det er kammene/ fjærene som gjør det eller om de har endret produksjonen, for har jo ikke vært ett problem før... Så mistenker produksjon...

Mitt har gått ca 1500km før det var skjevt, nytt org Bmw. Sveiset mitt nå, første gang gikk lageret etter sveis så prøvde å belaste det, og da bøyde braketten seg isteden.. Sunnhetstegn :)

Skrevet

jeg skrudde av dekselet der hvor fordelerlokket satt for og se, og ja noe har gitt seg litt for reima lå som sagt nesten i grenseland langt inn når jeg monterte og nå ligger den midt på, altså normal plassering, kunne ikke se at det har gitt seg der hvor jeg sveiset så lurer på om det har blitt mere slakke i lageret.. jeg skal ta opp dette med ppf og høre om dem kan ta frem et custom strammehjul!

det blir ikke bedre med z58 og 3 steg ventilfjører i alle fall, for da går det tungt i rundt!

Skrevet

Jeg prøvde å presse av "kapselen" som reima løper mot, for det kan se ut som den er tredd utenpå ett lager (vilket den iofs var) men det var helt håpløst å få den av så måtte kappe. Min tanke var nemlig å lage en custom sak, med egne lager og feste.. Bør være mulig å få fram noe, men begynner vel å bli etterhvert "utdøende rase" disse fine motorene, så spørs om kost / etterspørsel er god nok..

Skulle vært moro å sett ett godt gammelt løpehjul, om de er helt like.

Så lenge ikke reima kryper ut mot kanten er det vel neppe noe problem skulle jeg tro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...