Gå til innhold

E30 330TIC


stensheim
 Share

Anbefalte innlegg

takker :D er en del arbeid som står igjen for og få alt på stell enda, montere ferdig lakkboksen, elektrikeren har igjen en del,kanskje en varmepumpe, få i en 2-søylet løftebukk++++ men det blir da etter hvert. er dyrt med et sånt bygg men verd hver ei krone. håper jeg får råd til og gjøre noe med bmw`n nå da......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

misunner deg mekkelokalet med bukk og greier :wink:

Kompisen min søkte om 2.5l turbo med e36 m3 bremser og fikk den søknaden godkjent ( touringen som Leif Harald har lagd pickup av..)

Så har dem hvertfall her sagt at di skal godta feks wilwood med støvmansjetter.

Min skal vises med det så får vi se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, må du på et verksted og få dokumentert at det faktisk står orginale E36 bremser på E30`n da eller?

stømansjetter ja, trenger dem ikke tuv papirer?

hørte på db2 bremser og dem sa at noen hadde fått disse godkjent på E30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, må du på et verksted og få dokumentert at det faktisk står orginale E36 bremser på E30`n da eller?

stømansjetter ja, trenger dem ikke tuv papirer?

hørte på db2 bremser og dem sa at noen hadde fått disse godkjent på E30.

Vi har jo bare hatt kontakt med vår "lokale" trafikkstasjon, tidligere var det gått nok for min del å bruke utskrift fra ETK feks for så å vise i praksis at di ulike delene faktisk er det som man sier det er..

Det med TUV har di liksom gått litt mer bort ifra føler jeg, blir det samme med m3 bremser for der må man uansett lage adapter for å feste kalipper.

Men det beste er uansett om du forhører deg med di som har svart på søknaden din, jeg fikk vertfall til å ha dialog på mail tidligere så da er det jo bare å spørre om det man er usikker på.

300mm.de har jo fine bremser også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, har ikke levert noen søknad enda, snakket som sagt med biltilsynet i høst og han var veldig gira på alpina bremser, jeg nevnte bremsene fra 300mm.de men han var skeptisk....

har hadd kontakt med 300mm.de men det er noe humbug, sendte mail i november og spurte om tuv+div og fikk svar på det jeg ville,virket lovende..... skulle bestille for ikke lenge siden men da hadde dem ikke det komplette settet tilgjengelig, hadde kun skiver og adaptre+ et helt annet tuv papir enn det jeg fikk tilsendt i nov+ at det var ikke di samme skivene en gang, han sendte meg bilder av di nye skivene og fikk fort se at det var s3 skiver fremme og E46 skiver bak. ble skuffet for og si det sånn.....

da kan jeg like gjerne få i skiver i norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, har ikke levert noen søknad enda, snakket som sagt med biltilsynet i høst og han var veldig gira på alpina bremser, jeg nevnte bremsene fra 300mm.de men han var skeptisk....

har hadd kontakt med 300mm.de men det er noe humbug, sendte mail i november og spurte om tuv+div og fikk svar på det jeg ville,virket lovende..... skulle bestille for ikke lenge siden men da hadde dem ikke det komplette settet tilgjengelig, hadde kun skiver og adaptre+ et helt annet tuv papir enn det jeg fikk tilsendt i nov+ at det var ikke di samme skivene en gang, han sendte meg bilder av di nye skivene og fikk fort se at det var s3 skiver fremme og E46 skiver bak. ble skuffet for og si det sånn.....

da kan jeg like gjerne få i skiver i norge.

Ok eg har aldri handlet derifra.

Det geniale med b6 bremsene er jo at det følger med hoved cyl og alt er tilpasset og fungerer, men det er jo ikkje noe BRA bremser i forhold til mye annet, men det er jo merkbart bedre enn std 325.

Alpina bremsene mine ligger fint i eske å der skal di ligge til jeg har gått lei E30

Du får høre litt med dem å forklare at det er utgått. prøv deg med e36 m3 feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...