BimmerE46 Skrevet Mars 22, 2009 Skrevet Mars 22, 2009 har hørt at man må ut med en del i bagasjen på e46 touring for å bytte demper, men hvor og hva begynner man med? hvilke lister/vegger skal av/ut først... greit å vite for å ikke knekke noen lister? Om noen har bilder av dette, eller en god forklaring så er hjelpa god takker for svar på forhånd...
BMWtotti Skrevet Mars 22, 2009 Skrevet Mars 22, 2009 Har ikke gjort denne jobben selv på E46, men har gjort den på E36, og det er ikke så veldig vaskelig. Det du må ut med er vel tepper og evt vegger for å komme til dempertårnet. Tror det meste sier seg selv når du begynner. Kan vel kanskje være en fordel og legge ned setene så får du litt mer plass til å jobbe.
diesel_luring Skrevet Mars 22, 2009 Skrevet Mars 22, 2009 det ere et helvete.... alt av paneler bak på den siden du skaltil må ut... du kan begynne med c stolpen, så trekket som er balerst så sier resten seg selv, men det tar langt tid...
BimmerE46 Skrevet Mars 22, 2009 Forfatter Skrevet Mars 22, 2009 begynne med c stolpen, så ta av trekket som er bakerst? nærmest bakluka?
fast Dog Skrevet Mars 22, 2009 Skrevet Mars 22, 2009 Tar meg ca 1 time på hver side å skifte demperen! Og da kan/vet jeg hva som skal demonteres! for mye å beskrive alt men kan gi noe råd! Er 3 skrue, 1 mutter, 4 torxskruer, 2 plastpropper og 1 plastmutter som må demonteres på HVER side. Begynn å demonter dekslene bakest og jobb deg framover. Begynn på C-stolpen som nevnt over. ellers så kan det være greit å bare skjære i teppe rett over tårnlageret! Sparer deg for mye tid og frustrasjon
S.Arnesen Skrevet Mars 22, 2009 Skrevet Mars 22, 2009 Sier det jeg, er godt jeg kjøpte meg coupe. Tar vel 15 min å bytte begge demperene bak, og det er inkludert jekking og fjerning av felger
BimmerE46 Skrevet Mars 22, 2009 Forfatter Skrevet Mars 22, 2009 Tar meg ca 1 time på hver side å skifte demperen! Og da kan/vet jeg hva som skal demonteres! for mye å beskrive alt men kan gi noe råd! Er 3 skrue, 1 mutter, 4 torxskruer, 2 plastpropper og 1 plastmutter som må demonteres på HVER side. Begynn å demonter dekslene bakest og jobb deg framover. Begynn på C-stolpen som nevnt over. ellers så kan det være greit å bare skjære i teppe rett over tårnlageret! Sparer deg for mye tid og frustrasjon Takker for gode råd og tips, men tror ikke jeg skal skjære i teppe, for det blir jo mindre pent etterpå... Så man må først demontere lista/tepper/vegger på c stolpen, og så begynne fra bakluke og jobbe seg fremover?
BimmerE46 Skrevet Mars 22, 2009 Forfatter Skrevet Mars 22, 2009 Sier det jeg, er godt jeg kjøpte meg coupe. Tar vel 15 min å bytte begge demperene bak, og det er inkludert jekking og fjerning av felger
S.Arnesen Skrevet Mars 22, 2009 Skrevet Mars 22, 2009 Sier det jeg, er godt jeg kjøpte meg coupe. Tar vel 15 min å bytte begge demperene bak, og det er inkludert jekking og fjerning av felger
BimmerE46 Skrevet Mars 22, 2009 Forfatter Skrevet Mars 22, 2009 Sier det jeg, er godt jeg kjøpte meg coupe. Tar vel 15 min å bytte begge demperene bak, og det er inkludert jekking og fjerning av felger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå