Gå til innhold

Vurderer e34 touring

Anbefalte innlegg

Heisann. Håper jeg har posta på rett plass :)

Sitter og vurderer å bytte e30'n i en e34 touring. http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode=16527715&reference=5/165/277/15_279631164.jpg

Har selv sett på bilen, ser helt grei ut. Men hva bør jeg være obs på?

Fant litt rust ved ene jekkfestet bak på høyre side. Så ser dere bildet av hva som må gjøres.

Så i oljepåfyllinga og peilpinnen om det var noe skum eller diverse, det var det ikke, olja så fin ut. Rusa bilen til 2500rmp for og eventuelt høre om det var noe tull med registerkjea, hørtes fin ut, var ikke noe tikking heller. Gikk jamt på tomgang.

Lurer også på om dere synes dette er et fint valg av bil til en som skal ha seg en sikker bil til 18årsdagen ;) Er ikke noe problem og skifte foringer og dempere. Dempere og fjærer følger dog med. Er jo ganske mye utstyr synes jeg (da jeg er vant med e30 :P).

Noen formeninger om bilen i det heletatt? Burde jeg heller gått for en bil med b20? Bruker de mindre bensin egentlig? :shock:

Håper på svar :)

Mvh. Christian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vis bilen er i god teknisk stand og ikke er en dass så er det vel ikke så mye å lure på men ikke gå for b20 for det gjorde jeg og angrer littt på det for kjører du med flere i bilen og gjerne en henger så merker du fort at dette er feil motor så hold deg til b 25 ell større på e34.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes b25 bruker mindre bensin enn b20 så gå for b25. Syntes ikke det er noe upris for touringen. Men med gammel bil må enn ha i bakhode at en alltid vil finne feil med eller feil oppstår. Klarer du skifte deler på den tekniske delen behøver det ikke bli så ille dyrt. Skal du begynne mode etc.. så flyr tusenlappene utrolig fort. Sjekk rust rundt jekkfester, nederst ved dørene og bakluke. Ellers er dette en nydlig bil kjøre. Kjøre komforten er noen nivå bedre en 3 serie er du på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...