Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

for et par år siden kjørte jeg nedi et hull i ca 10 km/t jeg skulle akkurat til å svinge av veien, derfor farten. det regnet kraftig denne dagen, så hullet var fylt med vann, og så ikke særlig ille ut med første øyekast. men når jeg fikk framhjulet nedi så datt jeg så langt ned at jeg knuste nedre del av støtfangeren! :shock: jeg tok bilder og dokumenterte både skaden, og hullet, og sendte dette samt et krast brev til kommunen med krav om erstatning. etter et par uker kom det et brev i retur, der jeg fikk forklart at de hadde vært ute og reparert hullet dagen etter de mottok brevet fra meg, og avslo mitt krav om erstatning. de mente at jeg ikke hadde krav på dette så lenge de reparerte hullet umiddelbart etter de fikk beskjed om at det var et hull der. derimot, hvis en skade skulle oppstå der de var klar over at det var et hull fra før, men ikke hadde repaprert det, så kunne jeg kreve erstatning. også kom de med en masse svada om at det ikke er kommunen som har laget veien, men andre som har laget veien på oppdrag fra kommunen. ermed kunne ikke de klandres for skaden. da måtte jeg evt kontakte disse. mesta, statens vegvesen osv. men jeg ville få samme svar fra de. jeg orket ikke mase så mye med det, ettersom jeg jobber med skade/lakk så ordnet jeg bilen ganske rimelig alikevel. MEN, dette svaret fra kommunen betyr jo i praksis at vi alle bør melde inn om skader på veier fortløpende! blir ikke disse reparert så er det bare å sende inn erstatningskrav som bare det! :D vinn-vinn situasjon spør du meg!

Skrevet

M3 Cabriolet, de har jo forsåvidt et poeng. Det er vanskelig for de å fikse et hull de ikke vet om. Dette har vært ganske utbredt praksis hos kommunene, de sier de erstatter skader på hull/feil de allerede er informert om, men ikke ellers. Derfor er det veldig viktig at vi melder inn hull i veien.

Riksveier og europaveier meldes til Vegvesenet, resten til kommunen. Send mail.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...