Fiske Skrevet Mars 23, 2009 Skrevet Mars 23, 2009 Har irritert meg nok over risting ved nedbremsing og "klarring" når jeg treffer dumper. Så nå skal jeg bytte tannstang, og da lurer jeg på, er det noe mer jeg bør bytte i samme slengen?
raytech76 Skrevet Mars 23, 2009 Skrevet Mars 23, 2009 hiver meg på her, har "klarring" jeg også men ikke risting. Kan det være andre ting enn tannstanga? Sinnsyk pris på den...............
wabby Skrevet Mars 23, 2009 Skrevet Mars 23, 2009 e39 er jo generelt følsom for risting. Kan hende det er kast i bremseskivene, slitte foringer eller dårlig avbalanserte dekk.
Fiske Skrevet Mars 23, 2009 Forfatter Skrevet Mars 23, 2009 Har skiftet bremseskiver, prøvd med mange ulike dekk uten noe forbedring. Har lokalisert "klarre" lyden og den kommer fra tannstang. Så ut ifra det jeg har lest på forumet så er det tannstanga
B m w 5 2 5 i Skrevet Mars 23, 2009 Skrevet Mars 23, 2009 Evt. bærearmer/casterstag? Jeg byttet mine, og da forsvant både vibrasjoner og lyder.
Fiske Skrevet Mars 23, 2009 Forfatter Skrevet Mars 23, 2009 Hadde du konstante vibrasjoner eller bare ved nedbremsing?
Simpel Skrevet Mars 23, 2009 Skrevet Mars 23, 2009 Jeg byttet nedre bærearmer. Da forsvant risting rundt 70-80 km/t. Men den ristet ikke under nedbremsing hverken før eller etter.
Fiske Skrevet Mars 23, 2009 Forfatter Skrevet Mars 23, 2009 jeg har ved nedbremsing, har funnet feil i tannstanga, og skal derfor bytte den, men er det noe mer jeg bør bytte?
Bimmerlars Skrevet Mars 23, 2009 Skrevet Mars 23, 2009 Er jo hyggelig med nye komplette styrestag og mansjetter når du først er i gang. Så er styringa "ny" liksom. Husk hjulstillingskontroll. Det merker du nok at trengs uansett
Bjørner Skrevet Mars 23, 2009 Skrevet Mars 23, 2009 Du kan prøv å smøre opp tannstanga først med BMW telflon spray. Leste i en BMW TIS om dette, ifb med kunder som klager på slik 'klarring'. Ta av mansjettene og sving på rattet slik at du ser endene på 'stanga' smør opp i et par omganger med ca 20 min mellomrom. Skifte tannstange er jo en storjobb da, motor må løftes 4 cm fra festene, hvis du da ikke slipper ned hele forstillinga.
Fiske Skrevet Mars 25, 2009 Forfatter Skrevet Mars 25, 2009 Jasså, det kan være noe, har du url? Ja, det er en storjobb, men har heldigvis en god kompis som kan hjelpe meg.
Bjørner Skrevet Mars 25, 2009 Skrevet Mars 25, 2009 Jasså, det kan være noe, har du url? Ja, det er en storjobb, men har heldigvis en god kompis som kan hjelpe meg. Har den ikke forhånden men skal spa den opp, e jo vert et forsøk.
Bjørner Skrevet Mars 28, 2009 Skrevet Mars 28, 2009 Utdrag fra TIS: Noise from the steering E39 M51, M52 Complaint: Grating/grinding noise when turning the steering wheel with the vehicle stationary or when manoeuvring. Rattling noises when driving over uneven road surfaces. Cause: Rack and pinion power steering unit: insufficient lubrication on the reverse of the rack. Vehicles affected: E39/M51, M52 Manufacturing period: Start of series production up to February 1998 Remedy: Production measure: A modified steering gear is being fitted in series production since February 1998. Fiske: Send meg PM med epost adressen din, så skal eg sende deg hele dokumentet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå