Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har irritert meg nok over risting ved nedbremsing og "klarring" når jeg treffer dumper. Så nå skal jeg bytte tannstang, og da lurer jeg på, er det noe mer jeg bør bytte i samme slengen?

Skrevet

e39 er jo generelt følsom for risting. Kan hende det er kast i bremseskivene, slitte foringer eller dårlig avbalanserte dekk.

Skrevet

Har skiftet bremseskiver, prøvd med mange ulike dekk uten noe forbedring. Har lokalisert "klarre" lyden og den kommer fra tannstang. Så ut ifra det jeg har lest på forumet så er det tannstanga

Skrevet

Er jo hyggelig med nye komplette styrestag og mansjetter når du først er i gang. Så er styringa "ny" liksom. Husk hjulstillingskontroll. Det merker du nok at trengs uansett :lol:

Skrevet

Du kan prøv å smøre opp tannstanga først med BMW telflon spray. Leste i en BMW TIS om dette, ifb med kunder som klager på slik 'klarring'.

Ta av mansjettene og sving på rattet slik at du ser endene på 'stanga' smør opp i et par omganger med ca 20 min mellomrom.

Skifte tannstange er jo en storjobb da, motor må løftes 4 cm fra festene, hvis du da ikke slipper ned hele forstillinga.

Skrevet
Jasså, det kan være noe, har du url? Ja, det er en storjobb, men har heldigvis en god kompis som kan hjelpe meg.

Har den ikke forhånden men skal spa den opp, e jo vert et forsøk.

Skrevet

Utdrag fra TIS:

Noise from the steering E39 M51, M52

Complaint: Grating/grinding noise when turning the steering wheel with the vehicle stationary or when manoeuvring.

Rattling noises when driving over uneven road surfaces.

Cause: Rack and pinion power steering unit: insufficient lubrication on the reverse of the rack.

Vehicles affected: E39/M51, M52

Manufacturing period: Start of series production up to February 1998

Remedy: Production measure:

A modified steering gear is being fitted in series production since

February 1998.

Fiske: Send meg PM med epost adressen din, så skal eg sende deg hele dokumentet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...