Ssbmw Skrevet Mars 23, 2009 Share Skrevet Mars 23, 2009 1. Når bilen står på tomgang varierer turtallet mellom 600 - 1100 omdr. 2. Når jeg kjører og gir gass så nykker det. Akkurat som om den får " fuel cut " 3. bilen har " traktor " syndrom. Får ikke alltid turtallet med på aks. What to do ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glennski Skrevet Mars 23, 2009 Share Skrevet Mars 23, 2009 1. Når bilen står på tomgang varierer turtallet mellom 600 - 1100 omdr. 2. Når jeg kjører og gir gass så nykker det. Akkurat som om den får " fuel cut " 3. bilen har " traktor " syndrom. Får ikke alltid turtallet med på aks. What to do ? Gjelder det både ved varm og kald motor? Isåfall kan det være lmm, tomgangsregulator, veivsensor, osv. Om det kun er ved varm motor er det mest sannsynlig lambdaen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ssbmw Skrevet Mars 24, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 24, 2009 Gjelder det både ved varm og kald motor? Isåfall kan det være lmm, tomgangsregulator, veivsensor, osv. Om det kun er ved varm motor er det mest sannsynlig lambdaen. Jeg har byttet lmm og tomgangsregulator. Den ligger og varierer på tomgang mellom 600 og 1100 og har dette ristet og " traktor syndromet " jeg kaller det... Lambdaen er koblet ut, men den kan vel ikke påvirke slik at det nykker og fjusker slik som den gjør? Har hatt dette problemet en liten stund også forsvant det, men har nå kommet tilbake. Kan også legge til bilen går på rødt på tempen, når jeg skrur vifta på kaldt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRIFTER Skrevet Mars 24, 2009 Share Skrevet Mars 24, 2009 på disse motorene er det ofte en coil eller 4 som er synderen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glennski Skrevet Mars 24, 2009 Share Skrevet Mars 24, 2009 Gjelder det både ved varm og kald motor? Isåfall kan det være lmm, tomgangsregulator, veivsensor, osv. Om det kun er ved varm motor er det mest sannsynlig lambdaen.Jeg har byttet lmm og tomgangsregulator. Den ligger og varierer på tomgang mellom 600 og 1100 og har dette ristet og " traktor syndromet " jeg kaller det... Lambdaen er koblet ut, men den kan vel ikke påvirke slik at det nykker og fjusker slik som den gjør? Har hatt dette problemet en liten stund også forsvant det, men har nå kommet tilbake. Kan også legge til bilen går på rødt på tempen, når jeg skrur vifta på kaldt... Da må du lufte anlegget for å bli kvitt problemet med at det går på rødt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ssbmw Skrevet Mars 24, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 24, 2009 på disse motorene er det ofte en coil eller 4 som er synderen... ja, har hørt detta. Men kan dette ha noe med fjust å nykk? Kan være enige med at " traktor " syndromet høres ut som om det er en coil som ikke følger med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ssbmw Skrevet Mars 24, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 24, 2009 Gjelder det både ved varm og kald motor? Isåfall kan det være lmm, tomgangsregulator, veivsensor, osv. Om det kun er ved varm motor er det mest sannsynlig lambdaen. Jeg har byttet lmm og tomgangsregulator. Den ligger og varierer på tomgang mellom 600 og 1100 og har dette ristet og " traktor syndromet " jeg kaller det... Lambdaen er koblet ut, men den kan vel ikke påvirke slik at det nykker og fjusker slik som den gjør? Har hatt dette problemet en liten stund også forsvant det, men har nå kommet tilbake. Kan også legge til bilen går på rødt på tempen, når jeg skrur vifta på kaldt... Da må du lufte anlegget for å bli kvitt problemet med at det går på rødt. Lufte kjølesystemet? Har prøvd å fått det meste ut i over 3mnd, men det kan helt sikkert ligge mer igjen. Noen som har den opptimale løsningen for å bli kvitt alt luften? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glennski Skrevet Mars 24, 2009 Share Skrevet Mars 24, 2009 Parkèr bilen på flat mark, eller aller helst i litt motbakke. Sett varmeapparatet på maks og vifta på full hastighet. La motoren gå på tomgang og åpne panseret. Skru så opp lufteskruen på radiatoren. Da vil det komme ut eventuell luft som er i systemet. La skruen stå åpen til det kun pipler vann ut av den. Da skrur du igjen og stopper varmeapparatet. Da skal alt være iorden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ssbmw Skrevet Mars 24, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 24, 2009 Parkèr bilen på flat mark, eller aller helst i litt motbakke.Sett varmeapparatet på maks og vifta på full hastighet. La motoren gå på tomgang og åpne panseret. Skru så opp lufteskruen på radiatoren. Da vil det komme ut eventuell luft som er i systemet. La skruen stå åpen til det kun pipler vann ut av den. Da skrur du igjen og stopper varmeapparatet. Da skal alt være iorden. Ja, er denne metoden jeg har brukt. Men Takk:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai-P. Skrevet Mars 24, 2009 Share Skrevet Mars 24, 2009 Få tatt en diagnose, da finner du helt sikkert ut av det, personlig setter jeg en femmer på lambdasonde. Du kan godt sjekke innsugsbelg for sprekker også. Angående lufting, prøv det som står i denne tråden, funker fjell! http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=1 ... ht=lufting Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ssbmw Skrevet Mars 24, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 24, 2009 Få tatt en diagnose, da finner du helt sikkert ut av det, personlig setter jeg en femmer på lambdasonde. Du kan godt sjekke innsugsbelg for sprekker også. Angående lufting, prøv det som står i denne tråden, funker fjell! http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=1 ... ht=lufting Innsugsbelgen er heilt ny. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmaxi Skrevet Mars 24, 2009 Share Skrevet Mars 24, 2009 På is motoren er dette også et vanlig tegn på slitt kam. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gnmfr Skrevet Mars 24, 2009 Share Skrevet Mars 24, 2009 På is motoren er dette også et vanlig tegn på slitt kam.men da pleier det jo ikke og variere så jævli mye vel?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ssbmw Skrevet Mars 27, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 27, 2009 Da har jeg sjekket veivsensor, kam, tomgangsregulator (igjen) LMM (igjen) koblet til lambdan og den funket en liten stund før den begynnte å bøge seg. Så i helga skal jeg prøve en annen lambda. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpiderPig Skrevet Mars 28, 2009 Share Skrevet Mars 28, 2009 Det med "fuel cut" har jeg også opplevd, tenkte det var kondens i tanken eller noe, etter jeg hadde i kondensfjerner har jeg ikke opplevd det mere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå