Gå til innhold

1,8is nykker og tuller på turtall


Ssbmw
 Share

Anbefalte innlegg

1. Når bilen står på tomgang varierer turtallet mellom 600 - 1100 omdr.

2. Når jeg kjører og gir gass så nykker det. Akkurat som om den får " fuel cut "

3. bilen har " traktor " syndrom. Får ikke alltid turtallet med på aks.

What to do ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Når bilen står på tomgang varierer turtallet mellom 600 - 1100 omdr.

2. Når jeg kjører og gir gass så nykker det. Akkurat som om den får " fuel cut "

3. bilen har " traktor " syndrom. Får ikke alltid turtallet med på aks.

What to do ?

Gjelder det både ved varm og kald motor? Isåfall kan det være lmm, tomgangsregulator, veivsensor, osv. Om det kun er ved varm motor er det mest sannsynlig lambdaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder det både ved varm og kald motor? Isåfall kan det være lmm, tomgangsregulator, veivsensor, osv. Om det kun er ved varm motor er det mest sannsynlig lambdaen.

Jeg har byttet lmm og tomgangsregulator.

Den ligger og varierer på tomgang mellom 600 og 1100 og har dette ristet og " traktor syndromet " jeg kaller det...

Lambdaen er koblet ut, men den kan vel ikke påvirke slik at det nykker og fjusker slik som den gjør? Har hatt dette problemet en liten stund også forsvant det, men har nå kommet tilbake. Kan også legge til bilen går på rødt på tempen, når jeg skrur vifta på kaldt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder det både ved varm og kald motor? Isåfall kan det være lmm, tomgangsregulator, veivsensor, osv. Om det kun er ved varm motor er det mest sannsynlig lambdaen.

Jeg har byttet lmm og tomgangsregulator.

Den ligger og varierer på tomgang mellom 600 og 1100 og har dette ristet og " traktor syndromet " jeg kaller det...

Lambdaen er koblet ut, men den kan vel ikke påvirke slik at det nykker og fjusker slik som den gjør? Har hatt dette problemet en liten stund også forsvant det, men har nå kommet tilbake. Kan også legge til bilen går på rødt på tempen, når jeg skrur vifta på kaldt...

Da må du lufte anlegget for å bli kvitt problemet med at det går på rødt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på disse motorene er det ofte en coil eller 4 som er synderen...

ja, har hørt detta. Men kan dette ha noe med fjust å nykk? Kan være enige med at " traktor " syndromet høres ut som om det er en coil som ikke følger med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder det både ved varm og kald motor? Isåfall kan det være lmm, tomgangsregulator, veivsensor, osv. Om det kun er ved varm motor er det mest sannsynlig lambdaen.

Jeg har byttet lmm og tomgangsregulator.

Den ligger og varierer på tomgang mellom 600 og 1100 og har dette ristet og " traktor syndromet " jeg kaller det...

Lambdaen er koblet ut, men den kan vel ikke påvirke slik at det nykker og fjusker slik som den gjør? Har hatt dette problemet en liten stund også forsvant det, men har nå kommet tilbake. Kan også legge til bilen går på rødt på tempen, når jeg skrur vifta på kaldt...

Da må du lufte anlegget for å bli kvitt problemet med at det går på rødt.

Lufte kjølesystemet? Har prøvd å fått det meste ut i over 3mnd, men det kan helt sikkert ligge mer igjen. Noen som har den opptimale løsningen for å bli kvitt alt luften?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parkèr bilen på flat mark, eller aller helst i litt motbakke.

Sett varmeapparatet på maks og vifta på full hastighet.

La motoren gå på tomgang og åpne panseret.

Skru så opp lufteskruen på radiatoren.

Da vil det komme ut eventuell luft som er i systemet.

La skruen stå åpen til det kun pipler vann ut av den.

Da skrur du igjen og stopper varmeapparatet.

Da skal alt være iorden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parkèr bilen på flat mark, eller aller helst i litt motbakke.

Sett varmeapparatet på maks og vifta på full hastighet.

La motoren gå på tomgang og åpne panseret.

Skru så opp lufteskruen på radiatoren.

Da vil det komme ut eventuell luft som er i systemet.

La skruen stå åpen til det kun pipler vann ut av den.

Da skrur du igjen og stopper varmeapparatet.

Da skal alt være iorden.

Ja, er denne metoden jeg har brukt. Men Takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg sjekket veivsensor, kam, tomgangsregulator (igjen) LMM (igjen) koblet til lambdan og den funket en liten stund før den begynnte å bøge seg. Så i helga skal jeg prøve en annen lambda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...