Gå til innhold

m20 turbo problem..Komptest done


tangorev
 Share

Anbefalte innlegg

Da har jeg sjekket kompen og det var jo litt variert. Er det noe variasjontoleranse på dette og hva tror dere? 2 og 6'er jo en bra kontrast, hehe.

Syl / BAR

1: 7,3

2: 6,5

3: 7,1

4: 7.3

5: 7,2

6: 7,9

jess trenger da litt tips ang en m20b25 turbo med ms sprut.

Fikk fyra greit med en map jeg hadde liggende og den gikk nesten helt reint på tomgang. Virket dog som den datt ned på 5 av og til. greie lambda verdier var det også. Etter å ha gått i 15min med litt små justeringer tok jeg en pause. Prøvde så å fyre igjen 20 min etterpå og da gikk den bare på 4-5 syl.

Issue nå er at det ligger olje på pluggene og jeg har en lamda verdi som spretter fra 12-19. Pluggene er kritt hvite ut bortsett fra oljeslam.

Har også fått undertrykk i motoren og den oser bensinlukt ut av veivhusventilasjonen. Er såpass at om jeg holder for ventilajon ut på toppdeksel bobler det ut luft langs pakningen.

Hva kan ha skjedd? Motoren har ikke vært under belasting og alt har latet til å fungere.

Er så burn.. trodde jeg endelig var klar til å dra i benken :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo oddis.. Stemmer det er den skitmotoren med2 pakninger med en stål imellom, hehe. Blir en komptest, men tenkte å lufte det litt å se om det kom inn noen synspungter her.

Tenkte på en sak til her.. om det skulle skvette igjennom olje er det jo snodig at det skjer på flere og ikke bare en syl. Hva er oddsen for at 3 eller flere ringer/fjører plutselig slipper igjennom.. hmm

Noen som vet om det er noe undertrykk i motoren i utgangspungtet?

Har forøvrig sjekket at ikke turbo'n dytter igjennom noe;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jess trenger da litt tips ang en m20b25 turbo med ms sprut.

Fikk fyra greit med en map jeg hadde liggende og den gikk nesten helt reint på tomgang. Virket dog som den datt ned på 5 av og til. greie lambda verdier var det også. Etter å ha gått i 15min med litt små justeringer tok jeg en pause. Prøvde så å fyre igjen 20 min etterpå og da gikk den bare på 4-5 syl.

Issue nå er at det ligger olje på pluggene og jeg har en lamda verdi som spretter fra 12-19. Pluggene er kritt hvite ut bortsett fra oljeslam.

Har også fått undertrykk i motoren og den oser bensinlukt ut av veivhusventilasjonen. Er såpass at om jeg holder for ventilajon ut på toppdeksel bobler det ut luft langs pakningen.

Hva kan ha skjedd? Motoren har ikke vært under belasting og alt har latet til å fungere.

Er så burn.. trodde jeg endelig var klar til å dra i benken :evil:

høres ut som en komp test vil fortelle deg mye her er eg redd..bobler ut langs hvilken pakning??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mm, om jeg holder for ventilasjonen på ventildekselet presses lufta igjennom pakningen og da kommer det noen småoljebobler langs siden på dekselet. Prøvde å gi en indikasjon på hvor mye trykk det er, hehe :lol:

da har du gjennomslag så det holder vil eg tro.. min oljeånding gikk rett ut i fri luft når eg var på bremsing og det var bare litt røyk som kom ut der når den lå på full belastning med ladetetrykk ganske lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...