tangorev Skrevet Mars 23, 2009 Share Skrevet Mars 23, 2009 Da har jeg sjekket kompen og det var jo litt variert. Er det noe variasjontoleranse på dette og hva tror dere? 2 og 6'er jo en bra kontrast, hehe. Syl / BAR 1: 7,3 2: 6,5 3: 7,1 4: 7.3 5: 7,2 6: 7,9 jess trenger da litt tips ang en m20b25 turbo med ms sprut. Fikk fyra greit med en map jeg hadde liggende og den gikk nesten helt reint på tomgang. Virket dog som den datt ned på 5 av og til. greie lambda verdier var det også. Etter å ha gått i 15min med litt små justeringer tok jeg en pause. Prøvde så å fyre igjen 20 min etterpå og da gikk den bare på 4-5 syl. Issue nå er at det ligger olje på pluggene og jeg har en lamda verdi som spretter fra 12-19. Pluggene er kritt hvite ut bortsett fra oljeslam. Har også fått undertrykk i motoren og den oser bensinlukt ut av veivhusventilasjonen. Er såpass at om jeg holder for ventilajon ut på toppdeksel bobler det ut luft langs pakningen. Hva kan ha skjedd? Motoren har ikke vært under belasting og alt har latet til å fungere. Er så burn.. trodde jeg endelig var klar til å dra i benken Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Mars 23, 2009 Share Skrevet Mars 23, 2009 Kjør en kompresjonstest, og ta det derfra. Er dette motoren som hadde dobble toppakninger? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tangorev Skrevet Mars 23, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2009 Hallo oddis.. Stemmer det er den skitmotoren med2 pakninger med en stål imellom, hehe. Blir en komptest, men tenkte å lufte det litt å se om det kom inn noen synspungter her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tangorev Skrevet Mars 23, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2009 Hallo oddis.. Stemmer det er den skitmotoren med2 pakninger med en stål imellom, hehe. Blir en komptest, men tenkte å lufte det litt å se om det kom inn noen synspungter her. Tenkte på en sak til her.. om det skulle skvette igjennom olje er det jo snodig at det skjer på flere og ikke bare en syl. Hva er oddsen for at 3 eller flere ringer/fjører plutselig slipper igjennom.. hmm Noen som vet om det er noe undertrykk i motoren i utgangspungtet? Har forøvrig sjekket at ikke turbo'n dytter igjennom noe;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet Mars 23, 2009 Share Skrevet Mars 23, 2009 jess trenger da litt tips ang en m20b25 turbo med ms sprut.Fikk fyra greit med en map jeg hadde liggende og den gikk nesten helt reint på tomgang. Virket dog som den datt ned på 5 av og til. greie lambda verdier var det også. Etter å ha gått i 15min med litt små justeringer tok jeg en pause. Prøvde så å fyre igjen 20 min etterpå og da gikk den bare på 4-5 syl. Issue nå er at det ligger olje på pluggene og jeg har en lamda verdi som spretter fra 12-19. Pluggene er kritt hvite ut bortsett fra oljeslam. Har også fått undertrykk i motoren og den oser bensinlukt ut av veivhusventilasjonen. Er såpass at om jeg holder for ventilajon ut på toppdeksel bobler det ut luft langs pakningen. Hva kan ha skjedd? Motoren har ikke vært under belasting og alt har latet til å fungere. Er så burn.. trodde jeg endelig var klar til å dra i benken høres ut som en komp test vil fortelle deg mye her er eg redd..bobler ut langs hvilken pakning?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tangorev Skrevet Mars 23, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2009 mm, om jeg holder for ventilasjonen på ventildekselet presses lufta igjennom pakningen og da kommer det noen småoljebobler langs siden på dekselet. Prøvde å gi en indikasjon på hvor mye trykk det er, hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet Mars 23, 2009 Share Skrevet Mars 23, 2009 mm, om jeg holder for ventilasjonen på ventildekselet presses lufta igjennom pakningen og da kommer det noen småoljebobler langs siden på dekselet. Prøvde å gi en indikasjon på hvor mye trykk det er, hehe da har du gjennomslag så det holder vil eg tro.. min oljeånding gikk rett ut i fri luft når eg var på bremsing og det var bare litt røyk som kom ut der når den lå på full belastning med ladetetrykk ganske lenge... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tangorev Skrevet Mars 23, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2009 Ah, såpass ja. Her dunster det godt på tomgang og det er som å lukte på en kanne med 98 oktan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Mars 23, 2009 Share Skrevet Mars 23, 2009 toppakning som ikke er tett evt slitte ringer vil jeg tro.. tipper den vil brenne bort oljen ved fin kjørig så kommer det tilbake om du presser den litt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tangorev Skrevet Mars 23, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2009 Ja, lover ikke helt bra det her desverre. Blir en komp test i morgen så legger jeg ut dommen her etterpå. Takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tangorev Skrevet Mars 24, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 24, 2009 Da har jeg sjekket kompen og det var jo litt variert. Er det noe variasjontoleranse på dette og hva tror dere? 2 og 6'er jo en bra kontrast, hehe. Syl / BAR 1: 7,3 2: 6,5 3: 7,1 4: 7.3 5: 7,2 6: 7,9 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristov Skrevet Mars 24, 2009 Share Skrevet Mars 24, 2009 Nr 2 er problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tangorev Skrevet Mars 24, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 24, 2009 så en redukjon på 0.7 vil lage såpass med trøbbel? Pluggen på 2'en var forøvrig den som så best ut. Passe sota og helt tørr, mens 1,5 og 6 hadde olje på seg.. hmm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola. Skrevet Mars 24, 2009 Share Skrevet Mars 24, 2009 Er komp målt på varm motor? Synes alle tallene var lave.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tangorev Skrevet Mars 24, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 24, 2009 Målt på kald.. disse tallene sier meg lite, men er 7 bar noe i nærheten av ca 7-1 forhold eller kan man sammenligne på noen måte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå