S.Arnesen Skrevet Mars 23, 2009 Skrevet Mars 23, 2009 Skal bytte gir foringer på e46'en nå som våren har gjort sitt inntog, vurderte da også å montere shortshift. Er dog litt skeptisk til at det vil bli litt for kort giring, noen som har noen formening? Hvor mye blir det egentlig kortet ned? Vil bilen bli "vanskeligere" å gire med? En siste ting, ved montering, kreves det noen modifikasjoner annet enn bytte av stanga? Takker for svar Mvh S.Arnesen
Olelink Skrevet Mars 24, 2009 Skrevet Mars 24, 2009 Kommer jo ann på hvor heftig shortshift du kjøper deg, på de som kutter ned vandringa mest må vel den nederste lenkearma moddes på. Men om du kjøper en "vanlig" short shift så skal det ikke trengs å modifisere noe. Har en "snill" shortshift (en som ikke kutter vandringen så mye) på 5-ern min og er kjempe fornøyd med det Så har du jo justerbare også da, da kan du jo prøve deg fram til hva som passer deg best
S.Arnesen Skrevet Mars 24, 2009 Forfatter Skrevet Mars 24, 2009 tror nok ikke jeg legger så mye i det å kjøper justerbar. Er bare ute etter litt fastere og litt kortere vandring, men ikke noe super kort giring.. Får se om gs har en god pris på en iløpet av kampanjen dems
LianLi Skrevet Mars 24, 2009 Skrevet Mars 24, 2009 Jeg har Z3M girstang på 328en, denne reduserer vandringen ganske mye. Girstange føles både fastere og mye bedre ut, burde vært standar på alle girkasser dette. Det anbefales på det sterkeste å montere shortshift ja og kan aldri tenke meg å gå tilbake nå. Selve girstanga blir litt missplasert i forhold til orginal. 1. giret er der 3. giret er f.eks til vanlig, men det ser ikke jeg ikke på som noe problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå