Tzunami Skrevet Mars 25, 2009 Skrevet Mars 25, 2009 Etter lite respons på bilforumet har jeg endelig kommet meg inn her på bimmers! kopiert fra bilforumet.no: Da har jeg fått meg bil endelig! Endte med en Bmw 518i e34 fra 1991, siden jeg fikk et så bra tilbud på den! Storfornøyd med kjøpet, og gleder meg til å begynne å fikse på den og ikke minst rulle rundt i den. Er noen småfeil / fiks på bilen som jeg skal fikse: Turteller funker ikke Temp-måler flirrer av og til #Hanskerommet faller ned, ligger for øyeblikket i baksetet #Lav ladespenning #Kondens i motoren av og til #Venstre høyttalersett skurrer #Høyre tåkelys funker ikke Og noen andre ting jeg vil gjøre: #Lydanlegg Nye fjærer (senk) Angel-eyes Bytte blinklys foran, side og bak til hvite Kjørecomputer Om lommeboka strekker seg langt nok (heller tvilsomt): V8-front Bytte interiør til lyst eller mørkt skinn (eller m5?) Omlakkere til mørk blå eller mørk grå / sort [*] = ikke gjort noe med # = løst / fikset Noen bilder: De nye felgene, er litt lite innpress på felgene foran (13) så må få kjøpt meg noen spacere. Any comments eller forslag til ting jeg bør gjøre?
thagen2 Skrevet Mars 25, 2009 Skrevet Mars 25, 2009 det første jeg ville gjort er å vaske bilen før du tar bilder ser skikkelig shabby ut på bildene
Tzunami Skrevet Mars 29, 2009 Forfatter Skrevet Mars 29, 2009 Jaja, da har jeg fått jobbet litt med bilen igjen, først har jeg fått laget meg en ny bunnplate til bagasjerommet Den nye bunnplata Med den gamle over for øyeblikket. Også begikk jeg meg ut på å bytte til 6x9" i hattehylla, ikke like lett som jeg hadde håpet / trodd, men fikk det nå til iallefall. Før ut med seteryggen ut med gammel høyttaler Inn med ny! =D Fikk ikke tatt noen bilder av metallplata under, men tror jeg skal legge på isolasjons"mattene" igjen, så kan ta noen pics da. Hva synes dere?
Tzunami Skrevet April 3, 2009 Forfatter Skrevet April 3, 2009 Synes det var lite aktivitet her også gitt, har hørt at bimmers er bedre enn bilforumet, men ser ikke helt hva de mener... Uansett, skal vaske bilen i morgen, synes den fortjener det, så da blir det vel en photoshoot
bmwfreak89 Skrevet April 3, 2009 Skrevet April 3, 2009 ville heler hat noe annet en 6*9 tomere bak .. men men .. pen bil da
Astri Skrevet April 3, 2009 Skrevet April 3, 2009 Kan bli spennende denne da. Skal du beholde 1.8 litern eller blir det større saker i den? Andre planer enn vask og annlegg?
SondreLM Skrevet April 4, 2009 Skrevet April 4, 2009 Hvordan liker du motoren? Har hørt at 1.8 literen i e34 er altfor svak, i forhold til vekten på bilen.
Tzunami Skrevet April 4, 2009 Forfatter Skrevet April 4, 2009 Hvis jeg skal bygge anlegg i en e34 senere blir det nok ikke 6x9" nei, er litt for mye jobb, og blir nok litt for mye jalla kanskje Men er nok enig at 1.8 L er litt liten til bilen, skulle gjerne hatt litt mer trøkk! Så ser ikke bort ifra at det blir større motor etterhvert. når jeg kjøpte bilen hadde jeg ikke planer om å ha den lenger en et år eller noe, men har blitt glad i kjerra, så den blir sålenge jeg har råd Bortsett fra vask og anlegg blir det nok litt rustfjerning etter russetida, og v8-er front, muligens aerodynamik-leppa og nye sideskjørt også... Har utrolig mange ønsker på denne bilen, så er bare økonomien som stopper meg
Tzunami Skrevet April 4, 2009 Forfatter Skrevet April 4, 2009 Da har jeg fått tatt noen bilder av en litt renere bil
Reintz Skrevet April 21, 2009 Skrevet April 21, 2009 Kjører denne på nordstrand i oslo? Mener å ha sett den forleden dag
ComfySport Skrevet April 21, 2009 Skrevet April 21, 2009 Hei! Grattis m ny bil! denne ser jo helt topp ut. Litt kosmetisk pleie så ser den jo riktig stansmessig. En annen tin er nå at du får muligheten til å teste ut hva e34 er. evt finne ut hva du vil gjøre på sikt beholde bilen evt selge åkjøpe en annen e34. Har kjørt slik bil i en god del år år nå og synes bilen helt topp å kjøre selv om den fungerer som bil nr 2 . En virkelig milsluker. Selvfølgelig må den være i god stand og ikke slark overalt. Du vil nok føle at den er nok i slappeste laget motormessig. Etter min mening så bør en minimum ha en m50b20 motor dvs 2 liter m 24v. Hvis du har mulighet test en 525 m 24v evt. 535 da begynner det å flytte seg. 525en begynner å bli latterlig lav i pris. spesielt hvis det er endel småplukk på den. Det er mye billigere og enklere dette enn å bygge om 518en Lykke til videre! -GV-
Tzunami Skrevet April 23, 2009 Forfatter Skrevet April 23, 2009 Kjører rundt på nordstrand jeg ja mener å ha sett en eller to vinrøde e34 på veien i området her også fin bimmers du ha forresten, måtte ta en tur innom tråden din, vil ha fangeren din!! Comfysport: kjenner nok ingen andre med e34, så har ikke mulighet til å teste noen sterkere, selv om det hadde vært artig! har funnet ut at det er en god del å gjøre for å bygge om en 518 til 525 e.l. ja, man må jo bygge om alt nesten så får se litt fremover, mulig jeg bare fikser det kosmetiske på den, og har den til jeg er ferdig med militæret, skal til tromsø for å tjene fedrelandet til høsten skjønner du
viplash Skrevet April 23, 2009 Skrevet April 23, 2009 Hvordan liker du motoren? Har hørt at 1.8 literen i e34 er altfor svak, i forhold til vekten på bilen. Er enig i det 1.8 literen på 113hk i en 5'er er for liten. Jeg hadde en 518 selv (ligger tråd her inne en plass om den), den hadde jeg snaue 2 mnd før den var ut døra. Kjedet meg. hehe...
Reintz Skrevet April 23, 2009 Skrevet April 23, 2009 Da er vi jo så godt som naboer da Er du 90 eller 91 årgang? Gikk du på nordseter ungdomskole? Liker fronten min veldig godt jeg også, men den står ikke på bilen nå. Ble ikke helt riktig farge på den, da jeg prøvde å lakkere selv. Men i morgen får jeg tilbake bilen fra lakkereren med riktig farge pluss bakrutesenker, M5-speil, hekkvinge og kanalskjørt og bakfanger lakkert! Så det blir bra.
Tzunami Skrevet April 26, 2009 Forfatter Skrevet April 26, 2009 Er 90-årgang jeg ja! nordseter stemmer godt Blir forresten lite tid med bimmer for øyeblikket da russebussen opptar omtrent all fritid Var forresten oppe hele natt til fredag og koblet bilstereo helt fra scrachts, en ny erfaring, men fy f... så fornøyd jeg er =D skal se om jeg får tatt et bilde av herligheten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå