Gå til innhold

Programmering av kjørecomputeren

Jay-O
 Share

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Jeg har ett par ting jeg kunne ha tenkt meg på bilen min, som jeg har sett på andre biler, og av annet merke.

Det jeg lurer på er om det er mulig å programmere computeren i bilen til å gjøre forskjellige ting sånn som:

- Vinkle ned høyre speil når jeg setter inn reversen, og opp igjen når jeg kjører fremover igjen.

- Skru på grøftelyset på den siden jeg svinger mot når jeg kjører sakte.

- La motoren gå på tomgang i et minutt eller to etter jeg har trykket den "av" ("Turbotimer" funksjon)

- Blinke/pulsere med bremselysene ved en kraftig nedbremsing.

Er det mulig å programmere inn noe av dette med f.eks. Carsoft eller annet? Hvis jeg har forstått riktig så er det en Java variant computeren bruker, og da skal det være mulig å legge inn parametere o.l. selv?

Er det andre ting som evt. kan være nyttig og mulig å gjøre? Jeg kunne tenkt meg auto-innfelling av speil, men jeg har ikke servoer for å gjøre det manuellt nå engang, så det må i så fall installeres. Noen som vet om dette er mulig?

Setter pris på sakkyndig svar, men alle oppfordres til å hive inn tanker og svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bytte speilene for å få innfellbare. Kanskje også mer.

Du får neppe kodet noe av det du foreslår med Carsoft. Får du brukt Carsoft på E90 i det hele tatt? Bilene fra BMW bruker et helt annet system fra 02/2007 enn de har gjort før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke om det er standard på din eller ikke, men når jeg har speiljusteringsbryteren i valg for høyre speil går det ned når jeg setter bilen i revers. Har jeg derimot bryteren i venstre posisjon er speilet urørt når bilen settes i revers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...