Jay-O Skrevet Mars 25, 2009 Share Skrevet Mars 25, 2009 Hei alle sammen! Jeg har ett par ting jeg kunne ha tenkt meg på bilen min, som jeg har sett på andre biler, og av annet merke. Det jeg lurer på er om det er mulig å programmere computeren i bilen til å gjøre forskjellige ting sånn som: - Vinkle ned høyre speil når jeg setter inn reversen, og opp igjen når jeg kjører fremover igjen. - Skru på grøftelyset på den siden jeg svinger mot når jeg kjører sakte. - La motoren gå på tomgang i et minutt eller to etter jeg har trykket den "av" ("Turbotimer" funksjon) - Blinke/pulsere med bremselysene ved en kraftig nedbremsing. Er det mulig å programmere inn noe av dette med f.eks. Carsoft eller annet? Hvis jeg har forstått riktig så er det en Java variant computeren bruker, og da skal det være mulig å legge inn parametere o.l. selv? Er det andre ting som evt. kan være nyttig og mulig å gjøre? Jeg kunne tenkt meg auto-innfelling av speil, men jeg har ikke servoer for å gjøre det manuellt nå engang, så det må i så fall installeres. Noen som vet om dette er mulig? Setter pris på sakkyndig svar, men alle oppfordres til å hive inn tanker og svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomerikk Skrevet Mars 25, 2009 Share Skrevet Mars 25, 2009 BMW forhandleren kan skrive ut ett skjema som heter car and key options til din bil, der ser du hvilke muligheter som finnes og kan krysse av hva du ønsker programert. Du kan se ett skjema til e39 her: http://www.bmwtips.com/tipsntricks/key% ... ptions.htm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Mars 25, 2009 Share Skrevet Mars 25, 2009 Du må bytte speilene for å få innfellbare. Kanskje også mer. Du får neppe kodet noe av det du foreslår med Carsoft. Får du brukt Carsoft på E90 i det hele tatt? Bilene fra BMW bruker et helt annet system fra 02/2007 enn de har gjort før... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gregus Skrevet Mars 25, 2009 Share Skrevet Mars 25, 2009 Nå vet jeg ikke om det er standard på din eller ikke, men når jeg har speiljusteringsbryteren i valg for høyre speil går det ned når jeg setter bilen i revers. Har jeg derimot bryteren i venstre posisjon er speilet urørt når bilen settes i revers. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jay-O Skrevet Mars 25, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 25, 2009 Hmm, det har ikke jeg merket noe av på min. Skal høre med Bavaria når jeg kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå