Gå til innhold

e30 320i-327i


pål
 Share

Anbefalte innlegg

Har vært mye å gjøre på jobb den siste tida så har ikke fått gjort noe i det siste, men planen er å få gjort litt uka som kommer. Lover ikke lakkering til uka, men håper å få gjort en god del ihvertfal.

Har bestilt og fått overhalingsett til dørhengsler, kjøpt nye dørstoppere og dørlåser er på vei i posten. Takluka skal jeg bytte med en ny. Må montere steinplata , justere skjermer, panser og dører, pusse litt til. så er vel mye gjort tenker jeg.

Endring i planen i og med at jeg ikke har tilgang på verkstedet der bilen står lenger er jeg evhengig av andre for å komme meg inn dit. Så ser dårlig ut med jobbing på BMWen denne uka, får håpe jeg får gjort noe neste uke.. Synd for begynner å krible i fingrene nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Steike mann jeg liker arbeidet ditt, som andre sier her, jeg også blir ganske så inspirert her! Har lenge hatt lyst på å kjøpe meg E30 325 for å ha som oppussingsprosjekt, og fremtidig god bil. Men har som sikkert mange andre nølt pga litt manglende kunnskap. Men etter å ha sett her så er det som du sier, det gjelder vel bare å prøve seg frem så løser det seg til slutt! Lykke til videre :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda nå har det faktisk begynt å skje saker og ting igjen. Etter en veldig hektisk periode på jobb. Var på verkstedet i går og skal ned igjen i kveld. Har litt nye deler jeg driver å montere, alltid like stas:)

Har overhalt dørhengslene på høyre siden montert graff og litt små plukk. Hengslene satt selvfølgelig noe voldsomt men fikk dem av tilslutt. Fikk satt på plass nye foringer og satt på plass hengslene igjen.

RoaldJ synes det det var farlig nærme.. så skummelt ut, hehe. Grunn til at en har verneutstyr.

Artig med respons selv om tråden har ligget død en stund, Takker for det. Skal ta med meg kamera i kveld så skal jeg se om jeg får tatt noen bilder.

Skal selvfølgelig jobbe så mye med bilen som jeg får til. Men har dessverre mye mindre fritid en tidligere så begrenser seg, da jeg bare har 24 timer i døgnet. Selv om en vil så mye mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte selvfølgelig kamera hjemme. Fikk hjelp av en kammerat og fikk montert på døra på høyresiden og grovjustert den. Gjenstår å pusse den ned og justere den ordentlig inn. Har begge dørene på bilen nå, ser mye bedre ut med engang. Skal av med døra på andre siden også slik at jeg får overhalt dørhengslene der. Er en del små plukk.,som tar en del tid, men går jo ihvertfall framover. Får prøve å få med meg kameraet neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heng i Pål Utrolig artig å se at noen tar skikkelig tak i e30 Ser til min store forskrekkelse til stadighet fine og tilnærmede rustfrie stå på dynga. Begynner å bli lite igjen av dem i trafikken nå. Hadde E30 i mange år, men måtte selge den nå på våren pga mangel på plass. Fint å vite at den havnet hos en som tar vare på den. Var Mteck 1 stylet noe jeg synes er skikkelig pent.

Sveiser eller mekaniker? Greit å holde på når du har et skikkelig sted å stå å noen gode "konsulenter". Sort 11 eller diamantsvart?

Lykke til med restaurering og ombygging til 325.

P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste gjennom alle sidene dine her, såg ut som det er et skikkelig gjennomført prosjekt, ingen slurving.

Syns faktisk prosjekt som dette kan vær meir spennende enn turbo prosjekt som vi har sett 100 av.

lærer litt av å sjå kossen du gjer med rustsvesing og karoseriarbeid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det liv, artig at noen skriver selv om fremmgangen er minimal for tida. Takker for all respons, det motivere :) .

Er egentlig litt lei av alt turbosnakket selv, med gedigne budsjetter osv. Men synes det er litt imponerende hva folk kan få til også. Så det er jo hver sin smak, laget denne tråden litt på grunn av det også, synes det er mye fokus på "ekstreme" prosjekter og kanskje ikke så mye på mer "kjedelige" ting som likevel må gjøres og som tar mye tid, for å få et bra resultat.

Kan nok ikke titulere meg med sveiser, men mekaniker det er jeg, er utdannet lastebilmekaniker. Har fått mye hjelp av gode konsulenter, særlig hvordan ting bør gjøres osv.

Blir vanlig sort ikke noe diamant. Hadde sikkert vært litt morsomt med en effekt eller to, men synes det er litt artig at den er tilnærmet orginal i lakken også. Har forresten fått tak i gammeltypen lakk, det er jeg godt fornøyd med.

Har bestilt litt deler nå, så da er det bare å vent på pakke.

Tonyr: morsomt du har lest hele tråden. Har selv lært masse av å se på hvordan andre gjør ting, slipper en å gjøre samme feil også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...