Gå til innhold

e30 320i-327i


pål
 Share

Anbefalte innlegg

Venter i spenning selv jeg Sturlis:). Du vet jo hvor morsomt det er når en får lakkert og ser resultatet av alt arbeidet en har gjort.

Har gjort litt i dag også, vasket hele bilen med zalovann for å få den antistatisk. Kjente over bilen for å fine plasser som må slipes en runde til. Merket med en penn og fortsatt rundt hele bilen. Fant en del jeg måtte slipe og noen plasser med bart metall. Jeg maskerte og grunnet over med sprayboks. Dette skal jeg slipe ned neste gang.

Borret også to hull igjennom kanalen på hver side, til boltene til "traversforing dekselet".

Har også montert dørstopperne igjen, nå kjennes dørene ut som om de er nye. Ny overhalte hengsler, ny justerte dører, nye dørstoppere, nye graffer, blir nye dørhåntak utvendig og innvendig, mangler foringer til de nye jeg kjøpte til å ha innvendig. Rart, burde jo ha fulgt med, slik at en slipper å kjøpe ekstra foringer.

Fortsatt litt små pussing etter i dag ser jeg, må nok sparkle litt mer også.. Tar liksom aldri helt slutt. Blir ikke gjort mer denne helga, får se om jeg rekker noen kvelder til uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

I dag har jeg tatt ut alle rutene, og støvsuget og vasket bilen innvendig.

Utrolig hvor mye støv det har blitt i løpet av oppusinga.

Har aldri tatt ut ruter før, men det gikk over all forventning, Bortsett ifra at jeg ikke så at det var låselist på bakrutA. Så jeg ødela gummilista rundt vinduet bak.

Frontruta har skader etter steinsprut og sveisearbeid, så den skal jeg prøve å få byttet. Ellers så det bra ut for rust der jeg har fått undersøkt. tenkte å ta noen bilder i morgen, glemte å ta med kameraet i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har det vert nok en dag på verkstedet. Bilen ble forholdsvis luftig uten ruter :) Men sikten ble jo bra.

Fant overrskende lite rust under listene til rutene, bare en liten flekk ved frontruta og en ved den sideruta på høyre siden.

Har fått takluken og tanklokket jeg bestilte, så det har jeg mattet ned og grunnet. Har også mattet ned body s. Over kanalene men presterte selvfølgelig å pusse helt igjennom, så da måtte jeg slipe ned alt på profilen over kanalene på begge sider,og grunne over.

Litt bilder:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort litt i kveld også, litt begrenset hva en får gjort en kveld etter jobb. Men har fått hjelp i dag, og fått sparklet begge bulkene på venstre framskjerm. Ellers er litt småsparkling og pussing gjort.

Har også begynt med fangerne, har vasket dem ned og skal få vasket dem enda grundigere før jeg matter dem ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppsummering av fredag og lørdagens arbeid. Fredag etter jobb dro jeg til verkstedet for å få slipt siste rest på bilen, samt demontert fangerne forran og bak. Kom godt i gang, i håpet om å få alt klart til lakkering på lørdag. Gikk over bilen nøye og fant en del små plukk som jeg måtte ta fredagen, kl ble 2400 før jeg dro hjem igjen,i dag var jeg tidlig på verkstedet igjen, fikk gjort unna slipinga og vasket ned bilen nøye, deretter vasket jeg den med silikonfjerner, flere runder.

Fikk også gjort klar bakfangeren til lakkering. Men speilene frontfangeren og listene til bakfangeren rakk jeg desverre ikke. Får ta dette en annen gang.

Listene rundt bilen var raske og matte ned så det gikk ganske fort, disse ble også vasket med silikon fjerner og lakkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...