Gå til innhold

e30 320i-327i


pål
 Share

Anbefalte innlegg

ser skikkelig bra ut. på tide å bli ferdig med sveising nå. 1 år på å bytte bærearmer og alle mulige foringer, et år med sveis, sparkel og rust og til slutt bortimot det samme med motor og du har en sjefs bil.

forresten hilse fra sindre og si du er en testikkel:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte på høyre dør i går, rettet ut skjøten for å fjerene rust.

Viser seg å ta ganske lang tid om en ikke har riktig verktøy, vil anbefale å bruke en skikkelig jernbitertang som en sliper den ene delen av kjeften litt butt. For å så forsiktig rette ut kanten. Slik at en ikke får bulker på dørbladet, (noe jeg fikk mange av..)

Før:

Flens så langt øye kan se..

5nk8gic2qarechh9jb7z.jpg

lzglv2rfalwk8kpqjq8o.jpg

Under arbeid:

Ble angrepet av den roterendestålbørsten, heldigvis bruker jeg ordentlig verneskjerm. Ja dårlig med barbering vet.

wv1o2rfwzxk9p5c8j14t.jpg

Etter:

yzkz0nrg8adfvs7avnk2.jpg

Skal få lagt på noe lakk når jeg er ferdig med begge dørene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok av venstre dør i dag. Ser ut til at det kan bli vanskelig å få den bra igjen. Håper jeg klarer å redde den, slik at jeg slipper å få tak i en ny.

Noen som har i bardufossområdet? Helst svart, men viktigst er at det er lite rust.

6dk3evrrhlsv4dr35sm5.jpg

Ble jammen god plass, kan jo løpe igjennom her ;)

m824gp3jgqip0r9doahh.jpg

Fikk pakke i posten i dag justerbartkamdrev.

Takk for handelen Bogen :)

jlvkk163qb5b6scw8mj9.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det en del timer på verkstedet i dag også. Da er det godt å ha noen gamle rockere på lur, når en er utrettelig lei de samme sangene på radioen.

2rx8vvu8q8n7nq0dcj1b.jpg

Fikk gjort en del i dag, har sveiset de siste punktene på kanalene.

Skåret ut en del av bakplata og laget en ny. Har rettet ut skjøten på den venstre døra og brukt mye tid på å slipe den ned, da det var store mengder rust.

Dette var verktøyet jeg brukte, sammen med en stor flat skrutrekker. Viktig at den er stor for da blir den ikke for spiss.

jl4nk73zun368hfw7t23.jpg

lakvb5vyh96oda0vhu4u.jpg

Luftverktøy med en meget aggressiv stålbørste ;)

sa4yxq7nf7508yft5t74.jpg

Her ser en at det har rustet helt igjennom helt til dørbladet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skar ut denne biten:

7q1khab6k71y3a771d9t.jpg

Tegnet rundt klippet ut og laget profilene

yoq3xy5qcvctu16uryp1.jpg

Så sveiset jeg inn den nye profilen

8p2p6762sifl8kj2gzvo.jpg

erdu1ab97op72y6eeblq.jpg

Ble ikke helt hundre prosent fornøyd så må nok noe justering til.

Døra skal forresten tinnes det skal profilen rundt eksosen også.

Tok av listene langs siden av bilen, bak dørene. Det samme gjorde jeg med listene bak sidevinduene. Fant ikke helt ut av hvordan jeg får av kromlistene. Så de ble stående på. Noen som vet hvordan jeg tar de av?

Dette blir nok siste dag denne helga jeg holder på med bilen, må lese til fagprøven. Så får se om jeg klarer å holde dette..

Ser jo at det er folk innom å ser på tråden, håper det er noen som har tips om hvordan ting kan gjøres. Eller noen komentarer om hvordan de synes dette blir.

Jeg er kjenner at det begynne å nærme seg nå, ikke så lenge til det blir lakkering. Ser fram til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bra det her =)

Lite tips: Ikke ta av chromlistene. Hvis det er de lange rennlistene som går opp a-stolpen og bortover taket du tenker på. Jeg tok de av, og de ble veldig bulkete/bøyde, og det er no dritt å få de på igjen, så det er egentlig bare dumt... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflott, takk for tipset :D . Da lar jeg det være, får heller maskere de godt da.

Var de blankelistene som går langs takrenna og ned langs Astolpen jeg mente ja. Skulle lagt inn bilde med engang. Er mye lettere en å foklare med ord.

p3tvhy3kqvm81wk89bk2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å sveise igjen antennehullet til radioantenna, har sveiset igjen det andre hullet og serfor meg at det blir finere å sveise igjen begge to. Tenker det vil gi en clean look. Det jeg frykter er at slike antenner en bruker på innsiden av vinduet er mye dårligere en standard antennepisker. Hva tror folket? er det noen som har erfaring med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem å få av de listene uten skader vist du kan det, har nettopp gjort det på min E30 å det gikk bare godt. Litt vanskelig å forklare hvordan man gjør det, man må knekke listen innover på en måte, brukte en trekloss til å dunke lista av hele veien opp til døra slutter, så dro jeg av siste resten.

Godt å se at noen gjør skikkelig arbeid, driver på med akkurat det samme på min E30, er kommet en smule lengere da jeg bare har litt lakkering igjen;)

Syntes du skal sveise igjen antennehullet på andre siden også, gir en mye cleanere look, tror det vill se best ut:)

Blir det samme farge som du har nå? Diamantsort er det vell?

Mats;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei mats, takk for kommentar. Skal se litt på det med listene.

Tror jeg går for å sveise begge hullene. Så lenge jeg får skikkelig antenne jeg kan ha innendørs. Tar i mot tips med takk, for der er jeg ganske så blank. Sikkert noen lydinteresserte som vet hva som er bra. Tittet innom tråden din nå, ser bra ut det der :) Skal følge med på den. En milepæl er nådd når en får lakkert, er sånn for min del ihvertfall.

Nå er vel bilen mest støvgrå, med innslag av rustflakes ;)

Den er Swartz fra før, om jeg klarte å skrive det rett. hehe. Er det som står på dempertårnet ihvertfall.

Tenker å beholde orginal fargen, om jeg ikke får en kjempe ide nå i innspurten. Tenkte å legge noen lag med klarlakk på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må funke å få innvendig anntenne i bakruten eller noe slikt;) Behold orginalfargen, er MYE arbeid å bytte farge! Syntes E30 kler svart sinnsykt bra, er en av de fineste fargene du kan ha på en E30. Min neste (merk deg at jeg sier neste, gode biler) SKAL være svart av noe slag;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er det, flott å ha den litt orginal også, ihvertfall om den blir strøken. Noe som selvfølgelig er målet.

Er enig, svart er en fin farge. Synes det gjelder de fleste biler, få biler som ikke kler svart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ey, kjempe spennende og lese igjennom tråden din! Du er veldig grundig og flink!

Herlig at du går så grundig til verks, liker innstillinga de : )

Jeg kommer til og følge med her, fordi dette kommer til og bli BRA!

Selvom det ikke er så altfor mange som skriver i tråden din.. Er det nok veldig mange som følger med her :)

Lykke til videre, mvh Falck :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Falck.

Takker så masse, artig å få tilbakemeldinger på det en gjør. Er litt viktig for meg å gjøre dette ordentlig når en først har satt igang med et sånt prosjekt. Ser jo at det er en del som er innom, men noen ganger begynner jeg å lure på om halvparten av de besøkende er meg som oppdaterer tråden hehe.

Håper selvfølgelig det blir bra selv. Jobber jo mot det målet ;)

Skulle gjerne gått litt fortere, men har bare 7 dager i uka 24 timer i døgnet, 2 hender. Og en lommebok som har tendensen til å tømme seg fortere en den fyller seg igjen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...