Gå til innhold

e30 320i-327i


pål
 Share

Anbefalte innlegg

Slipte ned den andre døra også, har slipt den ned og lakket tidligere med dette ble ikke bra så gjør det ordentlig på nytt nå.

28dwsnspdisvfqmfvexn.jpg

72iegnfkmezuukb9jjwq.jpg

2zc838qe1qgyp8knzhdg.jpg

Skal sandblåse dette i morgen. Kom ikke ordentlig ned i gropene med utstyret jeg brukte i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ribbet dørene i håp om at jeg skulle finn en måte å løsne listene på, da det så som om lista var skrudd. Fant ikke noen skrue, så får prøve på en annen måte i morgen. Fjernet plaste og lyd isolerte dørene samtidig.

Det ene dørhåntaket på innersiden var ødelagt også fant jeg ut. Så får bestille nytt.

agh8qqb75egs8gi2p5xe.jpg

Fjernet cromlista langs taket. Det var faktisk ganske lett. Brukte en gummi hammer og en trekloss og slo den oppover.Da løset den så fint så. Ikke ble den bøyd eller noe heller.

1yi8er2ytrmw9bmn9ger.jpg

Lydisolerte litt til :)

mb6y6a65rjlelfsw7x8z.jpg

Gjorde også et tappert forsøk på å få av listene rundt sidevinduene bak.

Og gjorde en lite oppdagelse, listene er skrudd igjennom b stolpen. Og er skjult med propper, en ved knaggen oppe og en nede bak sikkerhetsbelte.

Selv om jeg skrudde ut begge to får jeg den ikke av. Skal se nærmere på dette i morgen.

9v6dg6rmtmackfm8faok.jpg

rfmxddhpzpoo69v75mm3.jpg

Hva synes folket om helgas innsats?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer til å oppdatere flittig denne uken da jeg har tatt noen dager fri for å fa fartpå arbeidet mot lakkeringa. I dag har jeg Sandblåst og sparklet et lag på dørene. Og sparklet rundt om på bilen. Har også fundert litt på hvordan jeg skal få av listene bak. Må muligens ut med vinduene.Fikk også av listene under vinduene forran. var BARE å skyve dem rett opp. De satt noe voldsomt, så endte 1-1. Brukte en isskrape og gummi hammer på den andre lista, etter at jeg ødela den første med skrutrekker.

Dagens arbeid synes ikke så godt desverre, men det var jeg jo klar over, så føler faktisk jeg har fått gjort litt i dag. Det er ikke så ofte :) Regner med det blir valsing i løpet av uka :P . Det er jeg ganske spent på. Har også bestilt en del småtter i fra GS i dag så håper jeg får det fort.

o9stwtgo0jnlyiin8js0.jpg

Demonteringa av list.

9v2omasayt5v5dk70y2f.jpg

Punktsandblåser med grov "sand" fungerte utmerket. Har brukt for fin tidligere ser jeg. Har hatt dårlig erfaring med det: tok for dårlig og tok for lang tid, i tillegg kom rusta tilbake.

qyxv3nvbbgv8v3q2o763.jpg

Sparklet og pusset, Begynner å få til profilen jeg slet med tidliger nå. Har fått kyndig hjelp i dag, det gjør underverker og en lærer mye mer og fortere. Resultatet synes ikke så godt på bilder. Blir vel letter å se når jeg er ferdig med å sparkle og får på lakk

u1ctyv223aqzpkw53zci.jpg

2id2xglonp8jo7o51nmk.jpg

Etter at jeg sandblåste dørene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var nok en lang da tilbakelagt på verkstedet. Har fortsatt med dørene i dag, tatt av dørhåntak og dørlås. Pusset og sparklet en hel masse så begynner å ligne noe nå. Har fortsatt med sparkling og pussing på resten av bilen også. I tillegg har jeg sveiset et lite rust hull i innerskjermen forran. Har også begynt å gjøre klar for valsing av hjulbuene bak.

Dagen ble desverre litt oppstykket måtte kjøpe inn mer sparkel og sandpappir.

wqr2do2j08vst3jjtbz0.jpg

Her er ifra jeg begynte å sparkle i går.

f852njd1pekrb3c7u9mi.jpg

Har kommet så langt i dag

7x74vdxr1y316ra6xnka.jpg

Bruker en god gammel langhøvell der lufthøvell ikke kommer ordentlig til.

sevk9xijcr0cf0m72v2d.jpg

Lufthøvel, fungere utmerket. Genialt iforhold til å pusse alt for hånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

f0tm0srwgrjk9oj72287.jpg

Brukte propanbrenner til å varme opp skjærmkanten, dette fikk den tykke understelsmassen som ligger på innsiden av hjulbuekanten til å koke og løsne fra skjermen.

5d0hu50tckiae9x5m0ue.jpg

Tok tak i understelsmassen og dro den av, den hangsammen så det fungerte fint, ble den sittende fast varmet jeg bare skjærmen til det begynte å sprake og koke i massen, før jeg dro videre av.

qx8hj7qst06l3wkiqnqx.jpg

To store pakker fra Koed.. hm lurer på hva de inneholder.

wg79uogno8t1q299ers9.jpg

Sparkelen jeg bruker.

Skal prøve hjulbuevalseren i morgen, og muligens dra for å kjøpe lakk med tilbehør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fungere greit den. Kjøpte den hos et karrosseriverksted her. Synes den er litt dyr men, tror jeg betalte over 600. I dag har jeg handlet lakk med alt tilbehør, har pusset og pusset, i tillegg har jeg fått god hjelp i dag til sparkling pussing og valsing av hjulbuer. Legger opp bilder i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok noen bilder fra valsinga, synes det ble litt vanskelig å se forskjellen på på før og etter bildet. Men gjør et forsøk.

Før

sxkxbrpdc0idxbzo5hcp.jpg

Under valsinga

80s29kn5mh3qoovxh0d2.jpg

Etter

w8q9mctjajkgem8srh5x.jpg

Jeg som trodde jeg hadde vært så flink til å ta bilder. Men ser ikke ut til at jeg har et bilde på hvordan framskjermene ble. Det skal jeg ordne.

Har som sagt sparklet og pusset til den stor gullmedalje de siste dagene. Har fått god hjelp. Men har regnet litt på det og har jobbet over 60 timer med bilen fra og med sist lørdag. En lakkerer ville nok vært ferdig med 5-6 biler på den tiden hehe. Men men.

Her er noen biler fra forberedelsene til vi skulle ha på fyller.

um9rjeqnq3vudborg09k.jpg

9qwspjpixkokzk1pe21g.jpg

Fikk gjort bilen klar til å få på fyller i dag. Så nå står den i lakk boksen å tørker. Godt med litt fri i kveld.

Bare si ifra om det er noe dere vil ha bedre bilder av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig bra innsats, fyr på med bilder :)

Holder på med å rette bulker å slipe bort rust jeg også.. Er verdt det når man er ferdig og godt fornøyd når man vet hvor godt grunnarbeid som er gjort ;)

Gleder meg til å se denne med lakk :)

Om du har noen inspill på hvordan jeg skal få rettet en bulk jeg sliter med, så svar gjerne i denne tråden:

http://bimmers.no/viewtopic.php?t=120570&highlight=

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...