Gå til innhold

e30 320i-327i


pål
 Share

Anbefalte innlegg

Før jeg tok av maskeringen sprayet jeg på et tynt lag med stor avstand, med matt svart lakk på sprayboks,utenpå fylleren. Dette gjorde jeg for å få fram eventuelle ujevnheter når jeg sliper ned fylleren. Den svarte lakken vil ligge igjen nede i ujevnhetene slik at jeg vet hvor mye jeg må slipe, eller eventuelt sparkle opp. Det er ellers ganske vanskelig å se på en matt hvit overflate. Men synes utrolig godt når en har fått på blank svart lakk.

Tok noen bilder, prøvde å få med hvordan valsinga på forskjermene ble.Litt mørkt kanskje.

1qa6ipabbkmoyscyadb2.jpg

119lvtha5qkmioeje4gf.jpg

16g3fngmbvlgwenjy5a2.jpg

l0lecao0avtvufo8p5gi.jpg

Iløpet av helga håper jeg å få slipt ned døråpningene og dørene, slik at det er klart til lakk og jeg kan få dette lakkert fortløpende. Da kan jeg sette på dørene igjen og begynne å slipe ned resten. Skikkelig merkelig å kjøre bil uten dører og sidespeil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å pusse inne i karmene i dag, mattet ned lakk og slipt fyller. Tok mer tid en jeg hadde beregnet, så får se hvor langt jeg kommer i helga.

Tok noen bilder men var få som var noe å se på. Vanskelig å se.

På de store flatene kommer jeg lettere til med rondellen så da går det nok litt fortere tenker jeg.

n6m87bkv0bu0h5wzrws1.jpg

Begynte litt smått med panseret med rondellen da jeg ble litt lei av å slipe dørkarmenefor hånd.

2998jhblu8yd35nipp9p.jpg

Brukte denne rondellen fungere fint.

uiqhtpvlwsj9omt168ho.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har flyttet så har vært uten nett en stund. Tenkte å legge ut noen bilder av fremgangen.

Har fått lakkert dørkarmer og innsiden av dørene, skjermene der de blir dekket av panseret.Itillegg har vi lagt på body schutz. La den litt høyere bak da den ikke vil synes uansett.

Lakkerte også hjulbuene for å se hvordan valsinga ble, må muligens sparkle litt på dem forran.

in7ivmjm92pyib1gghk2.jpg

ciq8foypkupzxpuy1o3c.jpg

opda6s11uvd558tmpipy.jpg

yvf70n08dodlor3r8pns.jpg

uj3fydqwhl6uo7puthn1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iugfn10i3b21gbivpppw.jpg

7m7cofi7m5gqkptcwv6l.jpg

rlqr0zu5jtygqrofk8kv.jpg

lxhdv3u4xx5qa67ypm96.jpg

Synes det er artig å se at vinterens arbeid begynner å gi resultater. Blir jo så blankt å fint :) . Gleder meg til å starte med montering, bli kvitt litt deler som tar opp plass.

Uke 31 skal jeg bruke på å slipe ned fyller og eventuelt sparkle det som må sparkles. Skal også bytte takluke. Justere dører og skjermer.

Er det body schutz på steinplata forran orginalt? husker ikke jeg nå, har kastet den gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk, synes det begynner å bli bra selv. Får håpe den blir like bra som din Sturlis. Flott med tilbakemeldinger, ser en at noen følger med på hav som skjer:) Skal bestille inn litt nye deler også, før jeg får montert alt på plass igjen.

Har lest prosjekt tråden din //christian men så ikke noe om en b 27, mulig det er jeg som gikk glipp av noe?

Noen som vet om det er body schutz på steinplata orginalt?

Skal pusse ned resten av bilen uke 31, så da håper jeg at det blir lakkering raskt etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner meg veldig om mitt get prosjekt når jeg ser bildene her =)

Angående bakrutene, de er veldig enkle å få ut. Du skrur ut de mutterene som du fant i b stolpen, også vipper du inn vinduslista hele veien innenfra ;) få noen til å holde ruta på utsiden så den ikke detter i gulvet å knuser da ;)

Det var body på den originale frontplata mi, men jeg lakkerte den nye uten body, syns det er mye finere =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frontplata mi var ihvertfal noe av det som var rustet mest på hele bilen min. Så får se hva jeg gjør. Blir jo ingen vinterbil uansett. Blir jo klart blankere uten, men da synes også steinsprut bedre.

Takk for tips ang ruta forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen. Joa kommer til å bli superfin bil dette. Hadde det vært meg hadde jeg trolig kommet til å fått fatt i dører som ikke var rustne, for ofte er det metallet som er litt urent i seg selv og ikke alltid lakken. Så har en tendens til å komme tilbake etter en tid. Men dette er bare min erfaring så ikke sikkert det blir noe problem. Av grunning har jeg brukt epoksy denne er dritdyr ,men utrolig bra. Må bare ta av meg hatten for det arbeidet du legger ned her. Jeg hadde aldri orket! RESPEKT!

Ellers blir det vel å få malet og tatt rusten på min bil og, men blir nok å sette bort mye da jeg hater platearbeid! :-)

Ellers blir det vel som sagt å prøve å finne en grei motor enten m30 eller s38 og slippe oppi, event bygge om den jeg har det den er veldig seriøst og nøye bygd. Ellers står det en 2,8 motor i den delebilen jeg kjøpte som skal være bra, så hvis du ikke har kommet så langt med den du har kan du jo event få den billig av meg med kassa osv og heller porte og ordne med den. Vil jo bli et helt annet spark i den motoren, pluss at m30 motoren er mye sterkere. Sikkert mange uenige her, men det er min mening anyway! :-) Ellers får jeg bare si stå på !

Truls

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte litt på det med dørene, men regnet med de fleste dørene til e 30 begynner å bli litt rustne nede langs kanten. Han karrosseerimannen som driver å hjelper meg mente det skulle blir bra. Skal ha i tyntflytene tectyl fra innsiden også tenkte jeg. Så får tiden vise, dette er ikke i utgansgspunktet mente å være en bruksbil heller så får se hvor lenge det holder seg rustfritt.

Ang motor har jeg egentlig ikke tenkt på noen annet alternativ med m20. Da de er vanskelige for vanlige mann i gata å se forskjell på m20b20, b25 og b27. Selv en mekanikker som ikke har holdt noe særlig med på BMW vil jo ikke se forskjell, mulig han vil merke 50 hk ekstra men ;) Tenker mest på dette pga EU kontroll ol, men finnes kanskje noen som er litt snillere der også så lenge resten er i forskriftsmessig stand.

Har også en b25 liggende som jeg tenkte å bygge om med dieselveiv.

Blir ikke m30 motorene tunge i forhold til m20 da? Har ikke satt meg veldig inn i det, men lest noen prosjekttråder med m30 i e30. Da har jeg sett de må modifisere torpedoveggen osv. Ser ut til at er en del jobb?

vil m30 2,8l gå mye bedre en m20b27 tror du?

E28 kunne vel ha godt av ett strøk lakk ja :)

Hadde forresten satt bort pussing,sparkling og alt klar gjøring til lakk selv om jeg ikke hadde litt morsomt av å se hvordan det gjøres. Og gjøre det meste selv. Pluss at da hadde jeg ikke hatt råd til å gjøre det, om jeg ikke skulle gjort noe selv heller. Blitt rimelig stive priser på lakkering og karroseriarbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kongetråd, er slike prosjekter jeg synes er artige å følge med på da motor og drivverk ikke interesserer like mye. Minner meg om gamle dager da jeg hadde like stort pågangsmot selv :) Stå på, du gjør en grundig jobb, blir nok bra dette :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...