BMW318TDS96 Skrevet Mars 25, 2009 Skrevet Mars 25, 2009 Når jeg skal bytte foringer i bærearm må jeg ha hele armen eller bytter jeg kun kulene?? Har en klomkelyd når jeg svinger og kjører i humpler noen spesielle foringer det kan være? Hvordan merker jeg at et hjul lager er gåent?
Gjest atlis Skrevet Mars 25, 2009 Skrevet Mars 25, 2009 Tror du må ha av bærearmen, dont shoot me if im wrong. Du merker det ved at det kan klunke litt. Så hører du etter hvem hjul det er på.
montrealblue Skrevet Mars 26, 2009 Skrevet Mars 26, 2009 Må ut med hele brua for å bytte kuler. Jeg bruker å bytte hele brua(Mindre jobb) Det sitter en gummiforing i bakkant av brua, den kan være vanskelig å få løs uten å ødelegge den, så den kan det være en fordel å kjøpe ny.(Powerflexforing)
montrealblue Skrevet Mars 26, 2009 Skrevet Mars 26, 2009 Ps. kulene bruker å sitte som f..! Noen som har noen tips om hvordan enkelt få løs kulene?
///Mysild Skrevet Mars 26, 2009 Skrevet Mars 26, 2009 letteste er bare å bytte hele bærearmen som sagt... å bytte en og en er nesten ikke verdt det... vil du ha litt stive gode foringer, bytter du til e30 m3 bærearmer passer rett på...
Gjest Skrevet Mars 26, 2009 Skrevet Mars 26, 2009 letteste er bare å bytte hele bærearmen som sagt... å bytte en og en er nesten ikke verdt det...vil du ha litt stive gode foringer, bytter du til e30 m3 bærearmer passer rett på... Er vel nok å bare bytte til vanlige E30 bærearmer, M3-armene er jo svindyre.
LK Skrevet Mars 26, 2009 Skrevet Mars 26, 2009 Byttet bærekulene på e36en min,var grei jobb synes jeg. Skrudde ut bærearmene og presset ut de gamle bærekulene og inn med nye i ei presse. Kjøpte forsterka kuler hos Schmiedman til 190,-stk og de har holdt i 5 år hittil....
///Mysild Skrevet Mars 26, 2009 Skrevet Mars 26, 2009 letteste er bare å bytte hele bærearmen som sagt... å bytte en og en er nesten ikke verdt det...vil du ha litt stive gode foringer, bytter du til e30 m3 bærearmer passer rett på... Er vel nok å bare bytte til vanlige E30 bærearmer, M3-armene er jo svindyre. 450 kroner?
Gjest Skrevet Mars 27, 2009 Skrevet Mars 27, 2009 letteste er bare å bytte hele bærearmen som sagt... å bytte en og en er nesten ikke verdt det...vil du ha litt stive gode foringer, bytter du til e30 m3 bærearmer passer rett på... Er vel nok å bare bytte til vanlige E30 bærearmer, M3-armene er jo svindyre. 450 kroner? E30 M3 bærearmer i alu til 450? Hvor kjøper man det?
Ullsokk Skrevet Mars 27, 2009 Skrevet Mars 27, 2009 Det skjer ikke. Må ha misforstått Men vanlig e30 bærearmer er visst bedre å e36
Scampi Skrevet Mars 27, 2009 Skrevet Mars 27, 2009 Jeg har nettopp byttet til E30-armer i stål og Powerflexforinger på touringen og det er nydelig. Tok litt tid siden jeg klarte å presse foringa feil, så ga opp den kvelden og fikk en kompis til å presse den ut igjen på jobb. Hadde det ikke vært for akkurat det hadde jobben vært gjort på en time-halvannen. Eneste jobben som står igjen nå er å bytte braketten til stabstagsforingene, den tok kvelden når jeg skulle skru den av.
Olelink Skrevet Mars 27, 2009 Skrevet Mars 27, 2009 letteste er bare å bytte hele bærearmen som sagt... å bytte en og en er nesten ikke verdt det...vil du ha litt stive gode foringer, bytter du til e30 m3 bærearmer passer rett på... Er vel nok å bare bytte til vanlige E30 bærearmer, M3-armene er jo svindyre. 450 kroner? Når koed skal ha 2195,- per stk så høres ikke 450,- per stk mye ut som orginale E30 M3 Men hva er forskjellen på E30 M3 bærearm kontra vanlig bærearm annet enn at E30 M3 er i aluminium ?
BMW318TDS96 Skrevet Mars 27, 2009 Forfatter Skrevet Mars 27, 2009 Fant ut at det er ytre styre ledd som er slark i Når jeg da setter på nytt ser jeg at dette er skrudd inn i en sylynder må jeg ha forstillings kontroll etter bytte for og få det likt som det var? Vet jo ikke hvor langt inn jeg så skru de for at hjula skal peke rett fram Også var det det med hjul lager
///Mysild Skrevet Mars 27, 2009 Skrevet Mars 27, 2009 letteste er bare å bytte hele bærearmen som sagt... å bytte en og en er nesten ikke verdt det...vil du ha litt stive gode foringer, bytter du til e30 m3 bærearmer passer rett på... Er vel nok å bare bytte til vanlige E30 bærearmer, M3-armene er jo svindyre. 450 kroner? Når koed skal ha 2195,- per stk så høres ikke 450,- per stk mye ut som orginale E30 M3 Men hva er forskjellen på E30 M3 bærearm kontra vanlig bærearm annet enn at E30 M3 er i aluminium ? lol... menre kanksje vanlig e30 bærearm ja ^^ trodde de laget to typer, en i alu og en i stål... hehe,, i hvertfall det jeg har blitt fortalt
///Mysild Skrevet Mars 27, 2009 Skrevet Mars 27, 2009 de hadde uorginale på schmiedmann til 850 spenn... i stål...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå