Gå til innhold

Skal bytte diff.. Hva passer??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Skal bytte diff på bilen min som er en 99mod e46 320i sedan.

Hva passer? Kan jeg f eks bruke en diff fra: en cupe eller 316-318 og hvordan er det med års modeller.

Driver og leter etter en brukt en som da selvfølgelig ikke er brukt til å vinne breisladden på gatebil eller burne på den lokale bensinstasjonen.

Hvis noen vet om hvor jeg kan få tak på en, eller har en som er i god stand som de ønsker å selge er det bare å si i fra.

Send meg gjerne en mail lothe2@hotmail.com da jeg sjekker den oftere!

Takker på forhånd for alle svar

Torstein.

Skrevet

er ikke sikkert at trådstarter er fulldriven på realoem?

(jeg er det vertefall ikke, men dette er altså en liste over hva som passer omhverandre?)

Tor e46:

det som er ved diffene til de forskjellige bilene er at de har forskjellig utveksling.

dersom du setter på en e-46 316i diff så vil du kunne få en vannvittig fin aks på din 320i, men dersom bilen din gikk la oss si 240 før, så vil den ikke gå mer en feks 210 km/t med den nye diffen...

du vil også merke det på at dersom du lå i 60 km/t å turtall på ca 2300 rpm (3.gir) med din diff, så vil du kansje ligge på 3200 rpm i 60 km/t i 3 gir med en diff fra 316..

ALT jeg sier her er kun for å illustrere hva du KAN komme bort i, og alle tall/rpm/km/t er synnsing, slik at jeg ikke får mye dritt i fra mange andre i forumet, vil bare gi deg en pekepinne på hva som skjer dersom du skifter til en diff med mindre/større utveksling...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...