Yeah_dude Skrevet Mars 26, 2009 Skrevet Mars 26, 2009 Noen her som bruker slikt utstyr? Er interessert i å lære litt om hvordan det funker og hvordan det er å installere i bilen. Er interessert i å kjøpe, og lurer på hvor jeg kan skaffe og hvor mye jeg bør legge ut. Vil gjerne ha mulighet til å få inn politikanaler og holde meg oppdatert på fartskontroller
morteym Skrevet Mars 26, 2009 Skrevet Mars 26, 2009 Det er ikke lovlig å ha i bil, men du får kjøpt håndholdte radioer i sverige vet jeg. Koster vel rundt 1000+
Yeah_dude Skrevet Mars 26, 2009 Forfatter Skrevet Mars 26, 2009 Sett masse av det ja hehe... og de finner politikanaler? Hvordan hører du når det er kontroll for eksempel? Aldri brukt slikt, er nysgjerrig. Må være lett å få greie på når det er fartskontroll for at jeg skal gidde å kjøpe...haha.
morteym Skrevet Mars 26, 2009 Skrevet Mars 26, 2009 Det er ikke overalt man får inn kanalene tror jeg. Du kan streame det på nettet, så får du se. Google Uten at jeg er sikker så tror jeg ikke det er et veldig effektivt/sikkert middel mot å bli tatt i fartskontroll?
Andreas1 Skrevet Mars 26, 2009 Skrevet Mars 26, 2009 Det er vel ikke så mye steds-informasjon ved en fartskontroll som går pr radio. Det er mer type "Blå BMW, DK12345, 100km/t". Slik jeg ser det er det må det være annen informasjon som er mer interressant å lytte til hvis man først skal gidde å høre på den tingen.
Hawkon88 Skrevet Mars 26, 2009 Skrevet Mars 26, 2009 Det er lite informativt som blir sendt på åpne kanaler. Politiet bruker vel mer og mer lukkede kanaler? Jeg for all del har ikke peiling på slikt, men syns å huske at noen har sagt det en gang i tiden..
Yeah_dude Skrevet Mars 26, 2009 Forfatter Skrevet Mars 26, 2009 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=124158 Kan man høre i en vanlig bilradio?
Tom K Skrevet Mars 26, 2009 Skrevet Mars 26, 2009 det er mye nyttig trafikk info å høre på en scanner, du finner de forskjellige frekvenser på nett, alt fra up, fengselsvesenet, flytrafikk, ambulanse, brann, securitas osv osv
Yeah_dude Skrevet Mars 26, 2009 Forfatter Skrevet Mars 26, 2009 Jeg fikk ikke skrevet inn frekvenser på radioen i bilen... er det umulig? Hvordan gjør man det?
Charles Skrevet Mars 26, 2009 Skrevet Mars 26, 2009 Man kan ikke høre i vanlig bil radio. En kamerat av meg har en slik radio og det er skjeldent den blir tatt i buk av politiet her i vestfold. Det er som regel mest aktivitet på fre og lørdags kvelder hvor de må holde sentralen oppdatert med korte mellomrom. Så hvis det ikke "haster" så bruker de mobil. MEN du kan kjøpe en slik http://cgi.ebay.com/BELTRONICS-PRO-RX65 ... 1|294%3A50 Som skal varsle om laser målinger. Dette er da den "beste" og da også den dyreste. Men nå vet jeg ikke om den funker her i norge men min far i usa har en slik og den er til og stole på
Yeah_dude Skrevet Mars 26, 2009 Forfatter Skrevet Mars 26, 2009 Poenget er jo å bruke i Norge da...haha. I'm convinced, skal kjøpe meg en scanner. Noen som vet om bra sider hvor jeg kan lete? Må funke i Norge. Btw: hvordan er det når du har radio som du kan snakke i? Hvis jeg vil snakke med kompiser som også har radio f.eks
Charles Skrevet Mars 26, 2009 Skrevet Mars 26, 2009 Hei igjen. Titta litt på dette med radar varsler og det har seg sånn at en radar varsler, varsler om radar og ikke laser. Så for og forhindre bøter på laser kontroll må man ha en laser jammer. Som gjør at man ikke kan "lese av" bilen din. Du blir på en måte "usynlig". Men da igjen som koster ca 6000-10000,-kr. Men hvis man ikke får en avlesning av bilen din så blir det jo noe muffins, og den er jo ulovelig. Så da er du fuc*#d igjen. Ta en titt her og her http://www.kjeltring.com/content/view/76/82/
morteym Skrevet Mars 26, 2009 Skrevet Mars 26, 2009 Ja, men da kan den jo brukes hvis man er veldig gira på å kjøre så fort at lappen ryker.
Charles Skrevet Mars 26, 2009 Skrevet Mars 26, 2009 Det er sant. Den holder nok kanskje lappen i hånden din men vet ikke hva reglene sier om hva straffen er for og ha montert lasarjammer på bilen. Noen som vet?
Tom K Skrevet Mars 26, 2009 Skrevet Mars 26, 2009 Poenget er jo å bruke i Norge da...haha.I'm convinced, skal kjøpe meg en scanner. Noen som vet om bra sider hvor jeg kan lete? Må funke i Norge. Btw: hvordan er det når du har radio som du kan snakke i? Hvis jeg vil snakke med kompiser som også har radio f.eks Når du kjøper en scanner så er det ingen frekvenser lagret, disse må du legge inn selv og du finner de på nettet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå