Bmw101 Skrevet Mars 26, 2009 Skrevet Mars 26, 2009 Nylig fått meg min første bil, en 520IA 97. Sikkert litt nybgynnerspm, men hva er "max" for chipping/tuning for en slik motor - hvis mulig.... hadde det vært strålende med 200HK. Hvordan vil det spille inn på bensinforbruk etter en evt chpping? Takker for alle svar...
hillmar Skrevet Mars 26, 2009 Skrevet Mars 26, 2009 Chipping har desverre veldig liten effekt på vanlige sugemotorer. Er kanskje snakk om 10hp hvis du er heldig... Av annen trimming kan du bytte kammer, eksos, luftfilter ol. Men jeg tror dette vil koste mer enn det smaker.
Bmw101 Skrevet Mars 26, 2009 Forfatter Skrevet Mars 26, 2009 Ok, hvor mye vil være max av det mest effektive (størst ytelse) og hvor mye vil det ca ligge på kostnadsmessig??
525i1991 Skrevet Mars 26, 2009 Skrevet Mars 26, 2009 turbo er vel egentlig det eneste "billige" du kan gjøre får å få mye ut av motoren din, evt kompressor da, men da kommer jo godkjenninga inn i bildet. evt, bytte til større motor
MotorViagra Skrevet Mars 26, 2009 Skrevet Mars 26, 2009 vil nok ikke merke forskjell på denne motor, annet en at registeret ditt blir litt lenger. Innvister heller i kammer, grenrør og div andre ting.
Chris_325iM Skrevet Mars 27, 2009 Skrevet Mars 27, 2009 jeg hadde skaffa meg en 528i motor og satt på M50 2,5 innsug, komplett effektanlegg, chip og dave f. induction kit. Da burde du være i området 200hk+
Torbjørn E39 Skrevet Juni 9, 2009 Skrevet Juni 9, 2009 Omprogrammering av hjernen kan gjøres, du får da 165hk/210nm (org. 150hk/190nm) pris ca 5500,-
LianLi Skrevet Juni 9, 2009 Skrevet Juni 9, 2009 Ja, det står så på alle chipping sider, men det er nesten alltid sitert mer en man får. Så ESS tuning gjorde en "remap" på en e36 m3 3.2L, resultatet var 5hk mer i hele registeret. Når det er så lite gevinst på en 3.2L så kan du bare glemme det på en 2L.
Knut O E61 Skrevet Juni 9, 2009 Skrevet Juni 9, 2009 God bil dette. Hadde en lignende bil i mange år, men den er ikke noe godt utgangspunkt for trimming. Virker lite gjennomtentk å kjøpe en slik bil dersom du ønsker en med sterkere motor. Kanksje noe du skulle undersøkt bedre på forhånd. Prisforskjellen på en 520 og en 528 er vel ikke stort større enn det man må betale for å øke effekten på en 520. Husk også at effektutstyret ikke alltid leverer den effekten som det skal, og at kombinasjonen av ulike komponenter som sportsluftfilter, eksos som skal gi økt effekt og trimchip ikke samlet sett gir den effektøkningen hver enkelt del skal gi. Man kan med andre ord ikke uten videre summere sammen effektøkningen. Sportsfilter og sportseksos er slikt utstyr er etter det jeg har undersøkt best egnet til å gi mer lyd og slankere lommebok. Husk at en BMW 520 er faktisk er en greit motorisert bil og en kjøremaskin om den er velholdt. Den har akkurat samme kjøreegenskaper som de mer motoriserte utgavene. Mye å glede seg over her. Etter min mening gir de komfortable, sportslige og sikre kjøreegenskapene mer kjøreglede enn biler med mye motor og middelmådige kjøreegenskaper. Her er mye å glede seg over som det er.
Rostad Skrevet Juni 9, 2009 Skrevet Juni 9, 2009 150hk ut av 2 liter er vell ganske optimalt egentlig. en 2.8L motor på 192hk har nok mye mer potensial. Så av chiptrimming til 5000 vs luftfilter til par hundrelapper kan vell merkes noe likt. Motoren vil nok gå lenger hvis man ikke trimmer alt for mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå