Mr E30 Skrevet Mars 27, 2009 Share Skrevet Mars 27, 2009 Ja har da assa en bmw 318i. 1988mod som det etterhvert havner en 318is motor oppi. Der skal jeg montere turbo å har lyst til å godkjenne dette. har kjøpt tuv godkjent senkesett(fjærer å dempere) 318is bak bremser å har tenkt til å godkjenne den med ca 0,5 bar i ladetrykk.ca 200hk. er det noen her som har noen innspill på hva som må byttes gjøres for å få dette godkjent? Moderatoredit (R Andersen): Jeg endret overskriften din fra stor til liten skrift. Vennligst les reglene for forumet før du poster. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hedfelt Skrevet Mars 27, 2009 Share Skrevet Mars 27, 2009 Du må i hvertfall ha bremser som holder for 200 hk, dokumentert. Et tips er også å søke før du begynner ombygging. Er en del som har brent seg på det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Mars 27, 2009 Share Skrevet Mars 27, 2009 Ja, jeg ville være fristet til å sagt det var umulig, men umulig er det ingenting som er.. Men på den andre siden, dersom det hadde vært en sjans i havet på å få det til hadde vel flere gjort det? Folk er borti problemer som: * Man trenger papirer på at karosseriet er bygd for slik effekt, selv om du bare skal lade 325i effekt, så må det dokumenteres fra merkefabrikant at ditt chassisnummer er godkjent for slik effekt.. Problemet er at BMW ikke leverer ut slike papirer mer * Så må man ha dokumenter på at drivverket du setter på tåler slik effekt, og problemet er igjen at du ikke får papirer fra BMW lengre.. * Man må etter hva jeg ha hørt at diagram over Utslipp og CO over hele skalaen * Du må finne bremser som er tuv godkjent for antallet hester du skal ha, til din bil Og det er mange flere... Søk først FØR du begynner. Det er viktig.. Det enkleste er kanskje å få enhetsgodkjent den under TUV i Tyskland.. Men det koster litt da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr E30 Skrevet Mars 27, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 27, 2009 Ja sant det med bmw papirer det er stress assa.men får jeg det ikke godkjent så driter jeg i det. Turbo å 200+++hk skal det faen meg bli selvom staten vil eller ikke:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Mars 27, 2009 Share Skrevet Mars 27, 2009 Er forsåvidt greit det, men vet ikke om det er verdt å risikere å bli gjeldsslave om man er ute for en ulykke e.l. med en bil som ikke er godkjent fordi den aldri skulle vært på norske veier osv.. Men men.. Sånn er det.. Håper det ikke er meg du er borti i såfall.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr E30 Skrevet Mars 27, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 27, 2009 ja men hvis bilen blir bygget som at den skulle tåle 200++hk både understell driverk osv å BT er så kjipe å ikke vil godkjenne det så ser jeg ingen annen utvei Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Mars 27, 2009 Share Skrevet Mars 27, 2009 Essensen i problemet, er at dersom du kjører på meg og jeg blir invalid, så spiller det liten rolle om bilen var bygd for det, når du sitter igjen med ett regresskrav fra forsikringsselskapet på 2 millioner fordi du kjørte en bil uten gyldig forsikring.. Men nok moralpreken fra meg, men alt i livet handler forsåvidt bare om konsekvenstenking... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr E30 Skrevet Mars 27, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 27, 2009 ja den skjønner jeg.Å jeg skal ikke være en som sier "dette skjer aldri meg" det kan skje den beste.Men går det å sende søknad på mail til BT? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
525i1991 Skrevet Mars 27, 2009 Share Skrevet Mars 27, 2009 sånn som breitbau sier det så ville jeg heller satset på å kjøpe meg en M3 som er lovlig og uansett hva du vil gjøre på norske veier er morsomere å kjøre:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NoName Skrevet Mars 27, 2009 Share Skrevet Mars 27, 2009 men visst du ikkje har søkt og har bygget om bilen, går det an å sei at du skal bygge den om og vente en mnds tid også vise bilen ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr E30 Skrevet Mars 27, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 27, 2009 har nå skrevet en søknad med bilder osv på 5 sider.så er det bare å kontakte BMw om div papirer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brian Skrevet April 14, 2009 Share Skrevet April 14, 2009 Bumper denne litt. Men hvordan gikk det? Skal starte med å skrive søknad om turbokonvertering av min m50b20 selv i ganske så nær fremtid, så det hadde vært kjekt å vite hvordan det gikk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr E30 Skrevet April 14, 2009 Forfatter Share Skrevet April 14, 2009 bmw vil hvertfall ikke hjelpe deg med papirer.så blir nok til at jeg kjører uten godkjenning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marararius Skrevet April 14, 2009 Share Skrevet April 14, 2009 Like greit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr E30 Skrevet April 14, 2009 Forfatter Share Skrevet April 14, 2009 Like greit ja når de skal være så jævla kjipe så kan de ha det så godt. de driter laaaangt i deg hvis du ikke skal ha noe de kan tjene penger på. ikke rart folk kjører bil uten godkjenning. men bilen vil fortsatt bli bygd slik at alt skal fungere fint med 300hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå