Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja har da assa en bmw 318i. 1988mod

som det etterhvert havner en 318is motor oppi.

Der skal jeg montere turbo å har lyst til å godkjenne dette.

har kjøpt tuv godkjent senkesett(fjærer å dempere) 318is bak bremser å har tenkt til å godkjenne den med ca 0,5 bar i ladetrykk.ca 200hk.

er det noen her som har noen innspill på hva som må byttes gjøres for å få dette godkjent? 8)

Moderatoredit (R Andersen): Jeg endret overskriften din fra stor til liten skrift. Vennligst les reglene for forumet før du poster.

Skrevet

Du må i hvertfall ha bremser som holder for 200 hk, dokumentert. Et tips er også å søke før du begynner ombygging. Er en del som har brent seg på det.

Skrevet

Ja, jeg ville være fristet til å sagt det var umulig, men umulig er det ingenting som er..

Men på den andre siden, dersom det hadde vært en sjans i havet på å få det til hadde vel flere gjort det?

Folk er borti problemer som:

* Man trenger papirer på at karosseriet er bygd for slik effekt, selv om du bare skal lade 325i effekt, så må det dokumenteres fra merkefabrikant at ditt chassisnummer er godkjent for slik effekt.. Problemet er at BMW ikke leverer ut slike papirer mer

* Så må man ha dokumenter på at drivverket du setter på tåler slik effekt, og problemet er igjen at du ikke får papirer fra BMW lengre..

* Man må etter hva jeg ha hørt at diagram over Utslipp og CO over hele skalaen

* Du må finne bremser som er tuv godkjent for antallet hester du skal ha, til din bil

Og det er mange flere... Søk først FØR du begynner. Det er viktig.. Det enkleste er kanskje å få enhetsgodkjent den under TUV i Tyskland.. Men det koster litt da..

Skrevet

Ja sant det med bmw papirer det er stress assa.men får jeg det ikke godkjent så driter jeg i det. Turbo å 200+++hk skal det faen meg bli selvom staten vil eller ikke:)

Skrevet

Er forsåvidt greit det, men vet ikke om det er verdt å risikere å bli gjeldsslave om man er ute for en ulykke e.l. med en bil som ikke er godkjent fordi den aldri skulle vært på norske veier osv..

Men men.. Sånn er det.. Håper det ikke er meg du er borti i såfall..

Skrevet

ja men hvis bilen blir bygget som at den skulle tåle 200++hk både understell driverk osv å BT er så kjipe å ikke vil godkjenne det så ser jeg ingen annen utvei

Skrevet

Essensen i problemet, er at dersom du kjører på meg og jeg blir invalid, så spiller det liten rolle om bilen var bygd for det, når du sitter igjen med ett regresskrav fra forsikringsselskapet på 2 millioner fordi du kjørte en bil uten gyldig forsikring..

Men nok moralpreken fra meg, men alt i livet handler forsåvidt bare om konsekvenstenking...

Skrevet

ja den skjønner jeg.Å jeg skal ikke være en som sier "dette skjer aldri meg" det kan skje den beste.Men går det å sende søknad på mail til BT?

Skrevet

sånn som breitbau sier det så ville jeg heller satset på å kjøpe meg en M3 som er lovlig og uansett hva du vil gjøre på norske veier er morsomere å kjøre:D

  • 3 weeks later...
Skrevet

Bumper denne litt. :)

Men hvordan gikk det?

Skal starte med å skrive søknad om turbokonvertering av min m50b20 selv i ganske så nær fremtid, så det hadde vært kjekt å vite hvordan det gikk.

Skrevet
Like greit :)

ja når de skal være så jævla kjipe så kan de ha det så godt.

de driter laaaangt i deg hvis du ikke skal ha noe de kan tjene penger på.

ikke rart folk kjører bil uten godkjenning.

men bilen vil fortsatt bli bygd slik at alt skal fungere fint med 300hk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...