aborgsjo Skrevet Mars 27, 2009 Share Skrevet Mars 27, 2009 Hei skal kjøpe meg nye felger til min e90 Disse felgene http://tsw.com/alloy_wheels_nogaro.php Skal ha 225/40/18 foran men lurer veldig på om jeg skal ha 235/40/18 eller 245/40/18 bak noen som har gode tips på hva som er og anbefale på e90 lurer og så på om det subber i hjulbuen bak med 245/40/18 tar gjerne mot tips Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Mars 27, 2009 Share Skrevet Mars 27, 2009 Vet ikke hva som passer her, men det er etter min mening 3 ting som spiller en rolle * Dersom du skal ha forskjellig dimensjon foran og bak må du ha to forskjellige felgdimensjoner foran og bak. Ellers vil du jo få dekkstrekk fremme, men ikke bak, eller vanlig foran og ballongdekk bak.. * Du har også en høyde å ta hensyn til. Høyden på dekkene foran bør være mes lik som høyden på dekkene bak. Ellers blir det fort corny.. * Skal det være godkjent må dimensjonene til Bmw brukes.. Ofte blir bilen levert med forskjellig dim foran og bak, og da må disse følges.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Mars 27, 2009 Share Skrevet Mars 27, 2009 Skal du ha like felgerbredder foran og bak, er det ingen vits i å ha ulik dekkdim. Bruk 225/40/18 både foran og bak. Og 245/40/18 er ikke i nærheten av å subbe bak (forutsetter at det er "vanlig" 3-serie innpress på ca ET35 det er snakk om. Men ser jo at Nogaro felgene leveres i 9x18" også. Og hvis de da også leveres i den størrelsen til BMW 3-serie, så anbefaler jeg på det sterkeste å bruke 9x18" med 255/35/18 dekk bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Mars 27, 2009 Share Skrevet Mars 27, 2009 Har undersøkt litt og funnet offset til Nogaro felgene du lurer i. 8x18" felgen er ET40. Orginalt har e90 ET34 på sine felger i den størrelsen. Dette betyr at Nogaro felgen sitter 6mm lenger inn i hjulbuen. Dette vil passe, men du kan også sette på en spacer på mellom 5-10mm for å dytte felgen litt ut, men dette er ikke nødvendig. Bak så ville jeg absolutt valgt 9x18" felgen, ser den har ET45. Orginalt har e90'en 8,5x18" ET37. Dette betyr at Nogaro felgene sitter enda lengre inn enn orginalhjulet som allerede sitter ganske langt inni hjulbuen. Så bak bør du absolutt ha en spacer på 15-20mm for at det skal se bra ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå