Gå til innhold

Løftebukk anbefalinger?

Trimkongen
 Share

Anbefalte innlegg

Ja jeg er i vurderingsfasen på og kjøpe en litt dyrere 2-søyler, men disse kina bukkene er jo ce godkjente så det kan da ikke være så dårlige greier? men det med og få tak i nye deler vist noe ryker kan jo være ett problem, sikkert ikke noe delelager i norge for og si det slik.. Skal sende litt mail og hente litt priser på koni/steinhoj/istobal for dette er jo kjente merker til litt dyrere priser.. Hadde egentlig budsjett på 20-25 men vist det er mye bedre bukker til 30-35 så kan jeg sikkert strekke meg så langt, det er jo trossalt sikkerheten det er snakk om..Lite lyst og stå under en bukk når den kollapser!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja det er det jeg mener også.. lufter derfor spørsmålet om hvorfor det er så store prisforskjell på bukker? det er jo ikke så mye som kan være forskjell på en nordic bukk og en steinhoj?Prinsippet er jo det samme på løftebukker, kanskje elektronikken og sånn er litt mer avansert på disse dyre bukkene, men det forklarer ikke hvorfor de er 15000 dyrere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg har bestemt meg for og prøve en slik nordic bukk.. Ser ut til at det ikke er så mangen her inne som har løftebukker siden det er lite diskusjoner anngående dette tema. :shock: Da er vel beste måte og bare prøve seg fram?

Vist noen har noen innvendinger på hvilken av disse 3 bukken jeg bør kjøpe er det bare til og komme med komentarer :)

Tenker og kjøpe den helt til venstre da, med 3 delt arm.

http://www.nordic-lift.no/loftebukk2.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Würth har begynt og selge en ny bukk, tysk produsert. Husker ikke navnet, men overhalte mine Nosbaum bukker i vinter, og ringte da Würth angående noe spesial fett, fikk da prate med en montør. Han skrøt veldig av de bukkene jeg har (1986 modell, fungerer fortsatt som en drøm).

Han påstod hardnakket at de nye bukkene de hadde begynt og selge var av samme kvalitet, og da kan jeg skrive under på at det er kvalitet om man skal ta han sine ord for fakta. Han var fult klar over at jeg ikke var på jakt etter nye søyler, så det var da altså ikke et salgs triks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 10 months later...

Ja jeg kan vel ikke si jeg er fornøyd med valget av bukk, men de som solgte den til meg har vært meget behjelpelig med problemene jeg har hatt med min "kina" 2 søyler, så nå får jeg en helt ny model fra samme merke.. Får håpe denne modelen er bedre enn den som jeg handlet sist (nordic 6264A)!! Kan ikke anbefale noen og kjøpe denne modelen til Nordic.. Men den nye jeg skal få nå heter 6214E så får vi se om den er av bedre kvalitet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koni er hydrauliske, de fleste andre har sånn skrue. De sies at disse skruene blir slitt og klemmer seg.

Dette på proffe verksteder, så Koni er nok noe av det beste man får kjøpt. Skal man kun ha til litt hobby skruing, så funker en Kina bukk mere en bar nok.

Wurth sine suger, mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med løftebukker som har mutter og gjengestang er at mange bruker grease som smøring på dette,og da slites denne fort.

Slike bukker er laget for oljesmøring,og har en beholder med svamplegeme med oljepåfyllingshull på topp som står i gjengestanga. Så lenge dette blir gjort virker dette systemet veldigt bra,og trenger sjeldent tilsyn/service.

Er en service-indikator/slitasjemerke på mutrene som viser tilstand på desse,verdt å sjekke ved kjøp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...