Trimkongen Skrevet Mars 29, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 29, 2009 Ja jeg er i vurderingsfasen på og kjøpe en litt dyrere 2-søyler, men disse kina bukkene er jo ce godkjente så det kan da ikke være så dårlige greier? men det med og få tak i nye deler vist noe ryker kan jo være ett problem, sikkert ikke noe delelager i norge for og si det slik.. Skal sende litt mail og hente litt priser på koni/steinhoj/istobal for dette er jo kjente merker til litt dyrere priser.. Hadde egentlig budsjett på 20-25 men vist det er mye bedre bukker til 30-35 så kan jeg sikkert strekke meg så langt, det er jo trossalt sikkerheten det er snakk om..Lite lyst og stå under en bukk når den kollapser!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Mars 29, 2009 Share Skrevet Mars 29, 2009 En bukk som er tilatt solgt i norge,vil ALDRI kolapse hvis man følger maks tilatte vekt. Det er som sagt ikke lov til å selge produkter som ikke har kvalitets sikring i norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trimkongen Skrevet Mars 29, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 29, 2009 Ja det er det jeg mener også.. lufter derfor spørsmålet om hvorfor det er så store prisforskjell på bukker? det er jo ikke så mye som kan være forskjell på en nordic bukk og en steinhoj?Prinsippet er jo det samme på løftebukker, kanskje elektronikken og sånn er litt mer avansert på disse dyre bukkene, men det forklarer ikke hvorfor de er 15000 dyrere... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m20b25turbo Skrevet Mars 30, 2009 Share Skrevet Mars 30, 2009 hei, glemte denne tråden litt. på 2søylern er det ingen slakk, funker meget bra! er flittig i bruk av alle i venne gjengen, kostet 18.000kr for 1.5år siden! anbefales av meg værtfall! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trimkongen Skrevet April 2, 2009 Forfatter Share Skrevet April 2, 2009 Jeg tror jeg har bestemt meg for og prøve en slik nordic bukk.. Ser ut til at det ikke er så mangen her inne som har løftebukker siden det er lite diskusjoner anngående dette tema. Da er vel beste måte og bare prøve seg fram? Vist noen har noen innvendinger på hvilken av disse 3 bukken jeg bør kjøpe er det bare til og komme med komentarer Tenker og kjøpe den helt til venstre da, med 3 delt arm. http://www.nordic-lift.no/loftebukk2.htm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pitlane_racing Skrevet April 2, 2009 Share Skrevet April 2, 2009 Jeg har 3 stk. av den midtre løftebukken,de har vært i dagelig drift i snart 2 år uten noe som helst slags problem. Har hatt dyre bukker før men de er dyre og drifte og har dyre deler.Tireline as selger også disse bukkene,sjekk pris der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet April 2, 2009 Share Skrevet April 2, 2009 Würth har begynt og selge en ny bukk, tysk produsert. Husker ikke navnet, men overhalte mine Nosbaum bukker i vinter, og ringte da Würth angående noe spesial fett, fikk da prate med en montør. Han skrøt veldig av de bukkene jeg har (1986 modell, fungerer fortsatt som en drøm). Han påstod hardnakket at de nye bukkene de hadde begynt og selge var av samme kvalitet, og da kan jeg skrive under på at det er kvalitet om man skal ta han sine ord for fakta. Han var fult klar over at jeg ikke var på jakt etter nye søyler, så det var da altså ikke et salgs triks. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trimkongen Skrevet April 7, 2009 Forfatter Share Skrevet April 7, 2009 Hmm.. Skal sjekke pris på disse wurth bukkene når jeg kommer meg iland fra offshore jeg da Var inne på sidene deres og så, har litt utvalg der ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simpel Skrevet April 7, 2009 Share Skrevet April 7, 2009 Endel brukt ute og går og: http://www.finn.no/finn/bap/all/result? ... ATEGORY=91 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trimkongen Skrevet Februar 18, 2010 Forfatter Share Skrevet Februar 18, 2010 Ja jeg kan vel ikke si jeg er fornøyd med valget av bukk, men de som solgte den til meg har vært meget behjelpelig med problemene jeg har hatt med min "kina" 2 søyler, så nå får jeg en helt ny model fra samme merke.. Får håpe denne modelen er bedre enn den som jeg handlet sist (nordic 6264A)!! Kan ikke anbefale noen og kjøpe denne modelen til Nordic.. Men den nye jeg skal få nå heter 6214E så får vi se om den er av bedre kvalitet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rollerboy Skrevet Februar 18, 2010 Share Skrevet Februar 18, 2010 Har en stenhøj 2 søyler i garasjen jeg. Veldig fornøyd med den . stabil og både elektrisk og mekanisk sikring. Koster litt, men er verdt det ; ) Føles bra å gå under bilen da ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Februar 19, 2010 Share Skrevet Februar 19, 2010 Kjøpte en brukt Ravaglioli 2-søyler( http://www.ravaglioli.com/ ) fra Fossdal Services As på Laksevåg ( http://www.fossdal.no/index.php ). De har endel brukt verkstedsutstyr. Denne har virket kjempebra,og virker solid(kun et par år gammel). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet Februar 19, 2010 Share Skrevet Februar 19, 2010 Koni er hydrauliske, de fleste andre har sånn skrue. De sies at disse skruene blir slitt og klemmer seg. Dette på proffe verksteder, så Koni er nok noe av det beste man får kjøpt. Skal man kun ha til litt hobby skruing, så funker en Kina bukk mere en bar nok. Wurth sine suger, mener jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Februar 19, 2010 Share Skrevet Februar 19, 2010 Problemet med løftebukker som har mutter og gjengestang er at mange bruker grease som smøring på dette,og da slites denne fort. Slike bukker er laget for oljesmøring,og har en beholder med svamplegeme med oljepåfyllingshull på topp som står i gjengestanga. Så lenge dette blir gjort virker dette systemet veldigt bra,og trenger sjeldent tilsyn/service. Er en service-indikator/slitasjemerke på mutrene som viser tilstand på desse,verdt å sjekke ved kjøp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Februar 21, 2010 Share Skrevet Februar 21, 2010 E36cab1, jeg har en gammel bukk i mitt verksted. Den står det spesifisert at gjengestang skal smøres med fett. Bruker da grafitt fett. Etter specs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå