Gå til innhold

Løftebukk anbefalinger?

Trimkongen
 Share

Anbefalte innlegg

E36cab1, jeg har en gammel bukk i mitt verksted. Den står det spesifisert at gjengestang skal smøres med fett. Bruker da grafitt fett. Etter specs

Ah ok...da var tydeligvis infoen fra Fossdal litt misvisende,gjelder nok kun nyere bukker da kansje,eller ihvertfall de med den typen svamplegeme som eg har,og kansje visse typer legeringer på mutrene.

Veit av erfaring så blir ofte grease til en slipepasta over tid viss den står åpen til for støv og smuss og må derfor byttes,renses og påføres ny grease for å unngå slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bukken er fra 86 og er laget av Tyske Nusbaum. Smørelegeme er ett moderne oppsett. Eldre bukker som jeg har, må smøres en gang i året og trenger jevnlig tilsyn. Den var moderne den gang, med to elektriske motorer og ingen gammeldags kjedekasse. Men smøres med grafitt fett, samt kliner på sagkjede olje over dette igjen. Det er nok som du sier E36cab, for å unngå stor slitasje. Å smøre denne bukken er noe ordentlig griseri.

Fossdal har nok helt rett når det gjelder mer moderne bukker en 80 tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 months later...

Gammel tråd men tar den opp igjen :)

Den gamle bukken fra 1980 har takket for seg og jakta etter noe nytt har startet.

Ser det er litt delte meninger om disse Nordiclift bukkene, regner med de er det mest aktuelle i og med at de er billigst. Det er til hobby bruk. Men kan jo være et greit alternativ og kjøpe en "bedre" brukt ?

Noen fler erfaringer med Nordiclift bokken ? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer igrunn på det samme selv..

Har vært i kontakt med nordic lift flere ganger, og dem sier jo selvfølgelig kvaliteten er på topp.

Og at dem har fornøyde kunder i hele Norge.

Men hver gang jeg spør om det er noen montert i nærheten av meg(haugalandet/stavanger).

Så jeg selv kan ta en titt og høre med dem som har kjøpt en slik hva deres erfaringer er.

Så blir det helt stille..

godt mulig det er tilfeldig, men er blitt litt skeptisk pga det :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i kontakt med nordic lift flere ganger, og dem sier jo selvfølgelig kvaliteten er på topp.

Men hver gang jeg spør om det er noen montert i nærheten av meg(haugalandet/stavanger).

Så jeg selv kan ta en titt og høre med dem som har kjøpt en slik hva deres erfaringer er.

Har du bare vært i kontakt med dem over mail da ? Kan ikke finne noen steder i Stavanger/Sandnes området de selger disse, hadde vært greit å sett den først :)

Hørte noe om at Holtan & Håland solgte overhalte bukker, men finner ikke noe slikt på hjemmesidene demmes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du bare vært i kontakt med dem over mail da ? Kan ikke finne noen steder i Stavanger/Sandnes området de selger disse, hadde vært greit å sett den først :)

Hørte noe om at Holtan & Håland solgte overhalte bukker, men finner ikke noe slikt på hjemmesidene demmes.

Ja, kun via mail, men di annonserer vell med at di skal ha utsalg i stavanger, eller ihvertfall lager?

Wurth selger av og til brukte ihvertfall :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kun via mail, men di annonserer vell med at di skal ha utsalg i stavanger, eller ihvertfall lager?

Var innom Wurth i dag, og de solgte ikke brukte, og hadde forsåvidt noen stive priser for oss dødelige som må kjøpe privat. Så de er rimelig utelukket.

Var innom Automateriell på Mariero, de hadde en som virka ganske grei.

http://www.automateriell.no/index.php?option=com_content&view=article&id=139:john-bean-sol-3000&catid=42:john-bean-2-soyler&Itemid=60

23000+mva mener jeg å huske.

Men igjen rimelig mye mer enn hva en fra Nordic Lift koster. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom Wurth i dag, og de solgte ikke brukte, og hadde forsåvidt noen stive priser for oss dødelige som må kjøpe privat. Så de er rimelig utelukket.

Var innom Automateriell på Mariero, de hadde en som virka ganske grei.

http://www.automateriell.no/index.php?option=com_content&view=article&id=139:john-bean-sol-3000&catid=42:john-bean-2-soyler&Itemid=60

23000+mva mener jeg å huske.

Men igjen rimelig mye mer enn hva en fra Nordic Lift koster. :roll:

Har sett wurth selge brukt på finn, men det er kanskje kun en avdeling på østlandet..? :)

Var det kinabukk det di hadde på automateriell, så den ut til å være av bra kvalitet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er noen kina greier. Men fikk godt intrykk av den, de hadde den riktignok ikke oppstilt, men verkstedet som lå vegg i vegg brukte de bukkene. Og ikke mist et stort pluss at det er topramme.

Spurte om de hadde reserve deler og det hadde de. Men de hadde riktig nok aldri solgt noen, det er vel et godt tegn ? :)

Noen som vet om det er en standard på "boltsirkel" på bukker ? Tenker jo da på feste på gulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er noen kina greier. Men fikk godt intrykk av den, de hadde den riktignok ikke oppstilt, men verkstedet som lå vegg i vegg brukte de bukkene. Og ikke mist et stort pluss at det er topramme.

Spurte om de hadde reserve deler og det hadde de. Men de hadde riktig nok aldri solgt noen, det er vel et godt tegn ? :)

Noen som vet om det er en standard på "boltsirkel" på bukker ? Tenker jo da på feste på gulvet.

Tviler sterkt på det er standard desverre.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 11 months later...

Noen fler med negative\positive erfaringer med Nordic liftene?

Så en her skrev om problemer med modellen 6264a og skulle prøve 6214e isteden,hva var problemet med den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...