jokmeister Skrevet Mars 28, 2009 Skrevet Mars 28, 2009 Huff å huff ! Kjøpte E36 325i for et halvt år siden omtrent. Etter 2 mnd gikk dynamoen til helvete, siden jeg var bortreist var det ikke noe jeg kunne fixe selv, så det ble 5,5k. Bilen gikk greit en hel måned helt til den begynte å rykke som faen.. Fant ikke ut ka d kunn vær, men stola på at d ikke va nå "livsfarlig". Den dag idag står bilen still. Sku på verksted å få nye deler og fixe handbrekken, samme dag hørt e et helvetes smell når e gira / tar laus. Fikk dem te å sjå om dem såg ka d kunn vær. Vart oppringt seinar på dagen (fikk baksmell samme dag). Beskjeden var som følger "2 av 4 fester på kardangen ha blitt revet laus fra karosseriet, noe rust og kan ta en stund å fixe. Må ned med bensintanken, bakstillingen og mere. pris antydning: 12k+. Er litt oppgitt, og har ikke anels på ka i helvete e ska gjør, + permitert@work. ! om det er noen som har anelse på om 12k for å fixe skaden er dyrt blir jeg glad for å høre.. Ingen her som har selv sett skaden, men ut ifra det som er skrevet er d kanskje noen som føler 12k er for dyrt/rimelig! Et annet verksted sa "ha d vøre min bil ha e brukæ dæ som delebil, høyres jævlig ut men d mein e" .... va ikke langt unna en kakk! :\
Joan E36 Skrevet Mars 28, 2009 Skrevet Mars 28, 2009 Hei! Skjønner tilfellet ditt og at dette virker drit dyrt. Tror egentlig ikke det er verken dyrt eller billig. Ganske vanlig pris. Om det er 12.000 med deler, montering og timelønn(altså alt inkl.) så er det ikke så veldig ille tror jeg. Har ikke vært borti dette probemet før, men hørtes ut som at det var noe jobb, og de tar godt betalt!
jokmeister Skrevet Mars 28, 2009 Forfatter Skrevet Mars 28, 2009 Hei! Skjønner tilfellet ditt og at dette virker drit dyrt.Tror egentlig ikke det er verken dyrt eller billig. Ganske vanlig pris. Om det er 12.000 med deler, montering og timelønn(altså alt inkl.) så er det ikke så veldig ille tror jeg. Har ikke vært borti dette probemet før, men hørtes ut som at det var noe jobb, og de tar godt betalt! Sant så sant! Var vel ikke noe deler som trengtes, d værste va vel sveisinga, for d va litt rust, og da frykta dem meir rust når dem ha fått bort tanken osv, så d "vanskelige" kan vær å finn festepunkt, dem sku vist lag dem 2 nye festan e trengt :\
Joan E36 Skrevet Mars 28, 2009 Skrevet Mars 28, 2009 Høres ut som litt jobb dette, og de tar meget godt timesbetalt, så er ikke rart det blir dyrt Men skjønner hva du mener. Er sinnsykt frustrerende å få en ca.pris på 12k+ =/ Men er svindyrt på verksted, så om du ikke kjenner noen som kunne tatt dette svart eller at du kjenner noen som kan skru, så er nok dette en pris man desverre må regne med.
316 Skrevet Mars 28, 2009 Skrevet Mars 28, 2009 Har vært på verksted med bil 3 ganger i mitt liv, og betalt til sammen 20 000,-. Frustrerende, men da har du i hvertfall garanti og bevis på at det er gjort til senere.
Joan E36 Skrevet Mars 28, 2009 Skrevet Mars 28, 2009 Har vært på verksted med bil 3 ganger i mitt liv, og betalt til sammen 20 000,-. Frustrerende, men da har du i hvertfall garanti og bevis på at det er gjort til senere. Sant dette. Veldig frustrerende, men du har i allefall garanti og bevis. Så sliktsett er verksted veldig bra. Men er dyrt
hauken Skrevet Mars 28, 2009 Skrevet Mars 28, 2009 dette er noe av problemet med bmw og andre statusmerker,bra når alt funker,svindyrt når noe svikter,har også hatt 12k+ noen ganger...
Joan E36 Skrevet Mars 28, 2009 Skrevet Mars 28, 2009 dette er noe av problemet med bmw og andre statusmerker,bra når alt funker,svindyrt når noe svikter,har også hatt 12k+ noen ganger... Dette har jeg erfaring med også. Dyre fine biler er bra når det går, men når noe ryker så er det kostbart. Deler osv er svindyrt til statusmerker. Kan jo bare nevne en service jeg hadde på min i fjor som kom på 9800 kr. Ble rimelig frustret jeg også, men det koster å være mann.
316 Skrevet Mars 28, 2009 Skrevet Mars 28, 2009 Betalte nylig over 11000 for å justere ventiler, bytte bensinslanger, vakumslanger, slangeklemmer + diverse dilldall i motorrommet jeg. Såååå, det koster ja...
hauken Skrevet Mars 28, 2009 Skrevet Mars 28, 2009 eller at de koster 8k å skifte en hengsle på bakluka til en e39 touring....
S.Nilsen Skrevet Mars 28, 2009 Skrevet Mars 28, 2009 Huff å huff ! Kjøpte E36 325i for et halvt år siden omtrent. Etter 2 mnd gikk dynamoen til helvete, siden jeg var bortreist var det ikke noe jeg kunne fixe selv, så det ble 5,5k. Bilen gikk greit en hel måned helt til den begynte å rykke som faen.. Fant ikke ut ka d kunn vær, men stola på at d ikke va nå "livsfarlig". Den dag idag står bilen still. Sku på verksted å få nye deler og fixe handbrekken, samme dag hørt e et helvetes smell når e gira / tar laus. Fikk dem te å sjå om dem såg ka d kunn vær. Vart oppringt seinar på dagen (fikk baksmell samme dag). Beskjeden var som følger "2 av 4 fester på kardangen ha blitt revet laus fra karosseriet, noe rust og kan ta en stund å fixe. Må ned med bensintanken, bakstillingen og mere. pris antydning: 12k+. Er litt oppgitt, og har ikke anels på ka i helvete e ska gjør, + permitert@work. ! om det er noen som har anelse på om 12k for å fixe skaden er dyrt blir jeg glad for å høre.. Ingen her som har selv sett skaden, men ut ifra det som er skrevet er d kanskje noen som føler 12k er for dyrt/rimelig! Et annet verksted sa "ha d vøre min bil ha e brukæ dæ som delebil, høyres jævlig ut men d mein e" .... va ikke langt unna en kakk! :\ Hvilket verksted var det du fikk prisen fra?
jokmeister Skrevet Mars 28, 2009 Forfatter Skrevet Mars 28, 2009 Virker som jeg fikk et kjempe tilbud her utpå ettermidagen 6800,- Riktignokk ikke BMW verksted, men veit han kan å skru, så er ikke nervøs for at d blir en dårlig jobb eineste minuse er at han ikke har tid før etter påske :/ men når d er så mye penger å spare får e bare vent Økonomien er dårlig generelt tildags, og enda værre for meg Har hørt at d e et "kjent problem" på e36, noen som har nå å sei der?
Bmw_325i_ Skrevet Mars 28, 2009 Skrevet Mars 28, 2009 ikke noe kjent problem, men har vært borti det en gang før, på en 320 e36. var noen timers jobb før den var i orden. så 6800,- er billig for den jobben der.
Ballder Skrevet Mars 28, 2009 Skrevet Mars 28, 2009 Er dessverre håpløst med eldre kjøretøy dersom man ikke kan fikse det meste selv. Men få den prisen på 6800 kr skriftlig og med en bekreftelese på når bilen skal stå ferdig, så er det en god deal å gå for.
BreitBau Skrevet Mars 28, 2009 Skrevet Mars 28, 2009 ikke noe kjent problem, men har vært borti det en gang før, på en 320 e36. var noen timers jobb før den var i orden. så 6800,- er billig for den jobben der. Høres ikke ut som du har peiling, for dette er ett MEGET kjent problem.. Du kan foreksempel google "E36+subframe disaster" Og dette er så kjent problem at det til og med forekommer på både E30, E36 OG e46
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå