Gå til innhold

Hjelp med forsterker oppkobling


Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg må skaffe meg en fortserker nå snart og trenger litt hjelp med å koble opp ledninger og få dette til å fungere!

btw, må ha en 5 kanalers forsterker!

Laget en tegning om hvordan det er i bilen min nå :wink:

20auey1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

du må ha en signalkabel fra spilleren til subben.. den kan du trekke enten midt i bilen under der med håndbrekket og under setet.. eller du kan trekke den på en av sidene under den listen(inne i kupen) som ligger der.. du må ha strøm fra batteriet til forsterkeren den trekker du på en av sidene (den motsatte siden av signalkabelen vis du trekker den på en av sidene) og så må du bare trekke ledningene til høytalerne i den listen som er på siden av bilen og derfra inn i døren. er ikke sikker på hvordan det gjøres har ikke trukke ledninger til høytaler men det er no sånn jeg har fått det forklart når jeg har spurt tidligere, men det vil jo variere hvordan du skal trekke lednignene til høytalerne med hvilken bil du har

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har en 325 er vel det veldig lett, da du har batteriet bak?

Må trekke høytalerkabler fra forsterker til alle høytalerne/delefiltre, signalkabler og styrestrøm fra spilleren

Er ombygd 325, så har batteriet fram :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig flott tegning.. hehe..

Jordingskabel kan du feste på ene støtdempertårnet bak, kan hende du må pusse litt rundt bolten, men skal gi bra jording.

Så må du trekke signalkabel på motsatt side av strømkabel for å unngå dynamostøy.

Høytalerkablene skal du trekke via delefiltrene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

od03o9mhyblw0u83dq1m.jpg

Blå = Signalkabler + styrestrøm

Rød = Strøm

Sort = Jord

Gul = Høytalerkabler, som går forsterker - delefilter - høytaler/diskant

Skjønte dette nå?

Så må du antageligvis ha Y ledd til signalkablene da en multikanals forsterker krever flere RCA kontakter har

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...