Gå til innhold

Fargekoding ledninger bagasjeluke E36

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jappda!

Tenkte jeg skulle ut og bytte bagasjeluke på brakka.. Bilen er en 91mod, donorbilen var en 95mod meeener jeg..

Hvordan går dette overens? Hadde vært så kung om det var samme fargekoding på ledningsnettene :wink:

Skrevet
Jappda!

Tenkte jeg skulle ut og bytte bagasjeluke på brakka.. Bilen er en 91mod, donorbilen var en 95mod meeener jeg..

Hvordan går dette overens? Hadde vært så kung om det var samme fargekoding på ledningsnettene :wink:

Går det ikke å bruke ledningsnettet fra den luka du skal bytte ut? Byttet luke på min E36 ifjor, trengte ikke å kutte en eneste ledning.

Skrevet
Kan vel umulig vere så mykje ledningar der? Skiltlys og brytar til lyset i bagasjerommet...noko meir? :?

Sentrallås

Skrevet
Så klart...eg får skylde på at det er dagen derpå ;) Men uansett har eg vanskeleg for å tru at det skal vere mykje jobb å finne ut av...

Som du sier så er det ikke noe hokus pokus siden alt "utstyr" på den gamle luka kan monteres direkte over på den nye luka. Du trenger mao ikke å skifte ledningsnett på bakluka.

Skrevet

Alle E36 har samme fargekode på ledningene.

Det er 10 ledninger som går inn i bakluka, 2 til skiltlys 1 til lys i trunk og resten går til sentrallåsmotoren. Ikke noe problem å finne ut av :)

Skrevet

Men hvor sitter pluggen til dette ledningsnettet i luka da? Jeg finner den ikke, ser det er byttet luke her før, da er ledningene klippet. Selvfølgelig klipte jeg ledningene uten å sjekke at luka passet, det gjorde den seff ikke! Coupè vett.. Haha.. Men jeg klarer meg uten skiltlys, det er jo kun en 1'erfeil. Hakke noe av verdi i bagasjen uansett. MEN! Om det er en plugg i luka kan jeg bruke ledninger fra coupèluka.. Aiai, ble mye rot dette.

Skrevet
Men hvor sitter pluggen til dette ledningsnettet i luka da? Jeg finner den ikke, ser det er byttet luke her før, da er ledningene klippet. Selvfølgelig klipte jeg ledningene uten å sjekke at luka passet, det gjorde den seff ikke! Coupè vett.. Haha.. Men jeg klarer meg uten skiltlys, det er jo kun en 1'erfeil. Hakke noe av verdi i bagasjen uansett. MEN! Om det er en plugg i luka kan jeg bruke ledninger fra coupèluka.. Aiai, ble mye rot dette.

Utrykte meg muligens noe uklart ang dette. Ledningsnettet til bakluka har ikke noe egen plugg/kontakt. Om du løsner ledningene til skiltlys, sentrallås og bryter for lys inne i bagasjerommet så kan du dra hele ledningsnettet ut av den gamle luka og deretter montere det på den nye luka. Gjør du dette så slipper du å kutte av ledningene og skjøte de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...