Elliott Skrevet Mars 29, 2009 Share Skrevet Mars 29, 2009 Skal bytte begge kanalene på min 2dørs E30, men lurte på hvordan folk gjør det med den delen av bakskjærmen som er bak døra? og ellers framover er det vell bare plankekjøring? Prøvde å søke litt i forumet men funker ikke å søke i det hele tatt:/ Så vist noen har bilder og tips eventuelt link så hadde jeg blitt kjempeglad. -Mats Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 m3 cab Skrevet Mars 29, 2009 Share Skrevet Mars 29, 2009 Hei der .. du må bruke false tang ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elliott Skrevet Mars 29, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 29, 2009 ja blir vell d enkleste tenker jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elliott Skrevet Mars 30, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 30, 2009 noen som har bilder kanskje? evetuelt link? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Holtermann Skrevet Mars 30, 2009 Share Skrevet Mars 30, 2009 http://www.gasolin.no/index.php?main_page=product_info&products_id=66 Her har du hvertfall link til falsetang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elliott Skrevet Mars 31, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 31, 2009 http://www.gasolin.no/index.php?main_page=product_info&products_id=66Her har du hvertfall link til falsetang haha jo takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pål Skrevet Mars 31, 2009 Share Skrevet Mars 31, 2009 Jeg skal gjøre akuratt samme opperasjon selv nå straks, jeg får hjelp av en "karroserimann" så legger ut bilde på prosjekttråden min . Det kan du jo se etter om du har tid til å vente. Er sykemeldt med Bihulebetennelse så håper å få tatt det i løpet av eller straks etter påske. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elliott Skrevet April 1, 2009 Forfatter Share Skrevet April 1, 2009 jeg er nøyd å ta mine kanaler i påsken da jeg skal lakkere bilen min rett etter påske:O Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G-RACING Skrevet April 1, 2009 Share Skrevet April 1, 2009 Går vell å sveise "butt i butt" Under bakskjermen om man tar det rolig og passer på varmegangen..? En fals har jo alltids en viss fare for å bli utsatt for rust hvor platene ligger over hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pål Skrevet April 1, 2009 Share Skrevet April 1, 2009 Ble anbefalt å skjære ut litt mindre en det jeg absolutttrenger slik at jeg har litt å gå på. Så feste den nye kanalen med tenger,over metalletplata som er over kanalen, slik at den nye kanalen ligger oppå den plata som er der. Så bruker du en en stikksag mente jeg han kalte det og skjærer igjennom begge to. Da får du ca 1mm mellomrom (eller samme mellomrom som tykkelsen på bladet) deretter sveiser du på en plate fra innsiden av bilen på den orginaleplata fra bilen. Du får da får en slik fals som om du skulle brukt falsetang og har tykkere metall og sveise i mot . Ble veldig klønete forklart men håper du skjønte det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elliott Skrevet April 1, 2009 Forfatter Share Skrevet April 1, 2009 skønte det men hørtes jo ut som tidenes mest idiotiske løsning da! Hvem har fortalt deg dette? Tror det blir kant i kant ca midt på kanalen på bakskjærmen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G-RACING Skrevet April 3, 2009 Share Skrevet April 3, 2009 Ble anbefalt å skjære ut litt mindre en det jeg absolutttrenger slik at jeg har litt å gå på. Så feste den nye kanalen med tenger,over metalletplata som er over kanalen, slik at den nye kanalen ligger oppå den plata som er der. Så bruker du en en stikksag mente jeg han kalte det og skjærer igjennom begge to. Da får du ca 1mm mellomrom (eller samme mellomrom som tykkelsen på bladet) deretter sveiser du på en plate fra innsiden av bilen på den orginaleplata fra bilen. Du får da får en slik fals som om du skulle brukt falsetang og har tykkere metall og sveise i mot . Ble veldig klønete forklart men håper du skjønte det. Som om jeg skulle gjort det selv! Dett er absolutt ingen idiotisk løsning! Kjør på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoCCe Skrevet April 3, 2009 Share Skrevet April 3, 2009 Ja, legg kanalen utenpå, så skjærer du gjennom den nye kanalen, og den gamle kanalen i en smell, da passer det 100% og du kan sveise kant i kant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet April 5, 2009 Share Skrevet April 5, 2009 det er sånn det skal gjøres! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pål Skrevet April 5, 2009 Share Skrevet April 5, 2009 Ha!, ser du Var en som har jobbet med karrosseri i mange år som fortale hvordan det skulle gjøres. Om du i tillegg legger en plate på innsiden får du mye tykkere gods å sveise i og blir mye enklere å sveise kant i kant. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå