Gå til innhold

Bytte av kanaler 2dørs E30 hjelp!

Elliott
 Share

Anbefalte innlegg

Skal bytte begge kanalene på min 2dørs E30, men lurte på hvordan folk gjør det med den delen av bakskjærmen som er bak døra? og ellers framover er det vell bare plankekjøring? Prøvde å søke litt i forumet men funker ikke å søke i det hele tatt:/ Så vist noen har bilder og tips eventuelt link så hadde jeg blitt kjempeglad.

-Mats

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal gjøre akuratt samme opperasjon selv nå straks, jeg får hjelp av en "karroserimann" så legger ut bilde på prosjekttråden min . Det kan du jo se etter om du har tid til å vente. Er sykemeldt med Bihulebetennelse så håper å få tatt det i løpet av eller straks etter påske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble anbefalt å skjære ut litt mindre en det jeg absolutttrenger slik at jeg har litt å gå på. Så feste den nye kanalen med tenger,over metalletplata som er over kanalen, slik at den nye kanalen ligger oppå den plata som er der. Så bruker du en en stikksag mente jeg han kalte det og skjærer igjennom begge to. Da får du ca 1mm mellomrom (eller samme mellomrom som tykkelsen på bladet) deretter sveiser du på en plate fra innsiden av bilen på den orginaleplata fra bilen. Du får da får en slik fals som om du skulle brukt falsetang og har tykkere metall og sveise i mot . Ble veldig klønete forklart men håper du skjønte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble anbefalt å skjære ut litt mindre en det jeg absolutttrenger slik at jeg har litt å gå på. Så feste den nye kanalen med tenger,over metalletplata som er over kanalen, slik at den nye kanalen ligger oppå den plata som er der. Så bruker du en en stikksag mente jeg han kalte det og skjærer igjennom begge to. Da får du ca 1mm mellomrom (eller samme mellomrom som tykkelsen på bladet) deretter sveiser du på en plate fra innsiden av bilen på den orginaleplata fra bilen. Du får da får en slik fals som om du skulle brukt falsetang og har tykkere metall og sveise i mot . Ble veldig klønete forklart men håper du skjønte det.

Som om jeg skulle gjort det selv! Dett er absolutt ingen idiotisk løsning! Kjør på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha!, ser du ;)

Var en som har jobbet med karrosseri i mange år som fortale hvordan det skulle gjøres. Om du i tillegg legger en plate på innsiden får du mye tykkere gods å sveise i og blir mye enklere å sveise kant i kant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...