Carl-Wilhelm Skrevet Mars 30, 2009 Skrevet Mars 30, 2009 Hei hei allesammen. Har vært registrert her en stund, men skjeldent skrevet noe. Har nylig gått til innkjøp av en 2004 BMW E46 320D M-tec med ca 100 000Km på telleren. Innvendig: Bilen har M-tec sportsinteriør. Den har AC Schnitzer navigasjon/tv. Har også montert Pioneer cdspiller, og en rockford forsterker som driver en sub, og det originale frontsettet. Utvendig: M-tec stylingpakke. Den er sølv, med shadow-line, takluke. Grillen er byttet fra krom til svart. Understell: M-tec sports understell. 18" M-tec felger med 225/40/18 fremme og 255/35/18 bak. Har også montert H&R stabstag (27mm fremme og 21mm bak) på den. Har bestillt 10mm senkeskåler fremme som vil bli montert så for de kommer. Black Diamond slisset og borrede skiver fremme med Ferodo DS2500 klosser. Har og forsterkede foringer i bærearmene fremme for å forhindre bremsevibrasjoner. Jeg ønsker også å få tak i en diffbrems på den. Kom E46 med det originalt? Hvor kan jeg i tilfelle finne en slik brukt? Bilder av bilen kommer Tar gjerne imot tips og råd om hva som er vanlige feil på bilene, og eventuelle tips til vedlikehold.
JulianS Skrevet April 1, 2009 Skrevet April 1, 2009 eneste e46 som hadde noen form for brems var m3'en og denne er elektronisk styrt... men sjekk www.quaife.co.uk
Carl-Wilhelm Skrevet April 1, 2009 Forfatter Skrevet April 1, 2009 eneste e46 som hadde noen form for brems var m3'en og denne er elektronisk styrt... men sjekk www.quaife.co.uk Har sjekket quaife, og denne kommer på ca 10 000Kr til meg, og det er jeg ikke sikker på om jeg gidder å bruke. Har du noe formening om hvaslags utveksling som er bak på 320D E46 og om det finnes noen E36'er med tilsvarende utveksling? Er ikke noe problem å modifisere ett diffhus så jeg får det på plass.
JulianS Skrevet April 2, 2009 Skrevet April 2, 2009 10000 for kliss ny sperre syns ikke jeg er så ille men er vel 3.15 utveksling i 320d mener jeg... samme som e36 m3. men ikke ta det for god fisk
Carl-Wilhelm Skrevet April 2, 2009 Forfatter Skrevet April 2, 2009 10000 for kliss ny sperre syns ikke jeg er så ille men er vel 3.15 utveksling i 320d mener jeg... samme som e36 m3. men ikke ta det for god fisk Siden jeg gav 3000Kr for brenn ny sperre til den andre bilen min, så synes jeg 10 000Kr er mye. Den skal jo i tillegg monteres, men det er vel noe jeg får spare til.
Carl-Wilhelm Skrevet April 2, 2009 Forfatter Skrevet April 2, 2009 da må vel den andre bilen være japse? Nope, Opel Kadett med Volvo 240 bakaksling. Diffen ble kjøpt gjennom ett firma i Norge. Regner med at Quaife koster noe mer, og hadde kanskje regna med rundt 6-8000, men synes 10k var drøyt.
JulianS Skrevet April 2, 2009 Skrevet April 2, 2009 ja volvo er billig men du får ihvertfall noe som er lett å selge videre!!!!
Carl-Wilhelm Skrevet April 2, 2009 Forfatter Skrevet April 2, 2009 ja volvo er billig men du får ihvertfall noe som er lett å selge videre!!!! Sant det. Takker masse for tips og input.. Vet du forresten om noen E36 med diffbrems med tilsvarende utveksling?
Torek Skrevet April 3, 2009 Skrevet April 3, 2009 Høres ut som en pen bil dette her Bare få ut noen bilder så blir det bra. Gjerne sleng ut et av Kadett'n her også, evt. send link/bilde til meg på PM. Kadett er hete greier.
spruddel Skrevet April 7, 2009 Skrevet April 7, 2009 Hørtes ut som en veldig fin bil Litt keen på nye bremser selv. Hvor kjøpte du disse og hvordan er de? Prøvd de på bane?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå