normzzz Skrevet April 2, 2009 Forfatter Skrevet April 2, 2009 Kommer til å kjøpe delene fra koed.no Fjerene bak var enkelt og finne, men de bærekulene, ser jeg det er 3 typer eller versjoner av. Hvilken er det jeg skal ha, med sikkerhet?
normzzz Skrevet April 16, 2009 Forfatter Skrevet April 16, 2009 Ble absolutt ikke like billig og enkelt som jeg hadde sett for meg. I min Heynes bok er det å bytte bærekuler merket som det aller vanskeligste man kan gjøre på denne modellen. Har fått sett på det og det er så veldig mye som må demonteres og vanskelig å få til uten ordentlig verktøy. På verksted kan de ordne det uten å demontere så mye. I tillegg byttes hjullager høyre side bak som også snart er totalt gåent, og etter nærmere sjekk er også det faktisk svært krevende. Bilen må nemlig rullesjekkes for å forsikre om at alt er satt riktig. Det å bytte dette var visstnok også vanskelig. Når jeg da må ha bilen inne til disse tingene, og de allerede har demontert dekk bak osv, kan de like gjerne ta fjærene også. Noen som har en anelse om hva dette vil koste? 7-8 tusen?
TorErling Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 Offtopic: Lurer på om noen har efaring med å ta Eu kontroll Hos naf eller vegvesenet, siden de er en uavhenging ett verksted?
Turbo-Tommy Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 Om du ikke godkjenner innen 30.04, så får du fremdeles ut mai for å oppklare i "misforståelser".
normzzz Skrevet April 16, 2009 Forfatter Skrevet April 16, 2009 Noen som kan anta hva det vil koste, det jeg skrev over her?
Bimmerlars Skrevet April 16, 2009 Skrevet April 16, 2009 Rundt 10.000 tenker jeg med deler og hjulstillingskontroll. Alt etter verksted. Forskjellige priser rundt om. Det er da for bærekuler, hjullager, fjærer og hjulstillingskontroll. Bærekulene foran skiftes fort med riktig verktøy. Spesialpiper fra f. eks Klann kan kjøpes for denne jobben. Har man ikke portabelt presseverktøy må bærearmen av og kula presses i tonnepresse med disse pipene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå