Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte denne for to uker siden og den må eu-godkjennes og noe småfiks er det jo (:

Ble forresten stoppet av sivilsnuten når jeg flyttet den hele 8km med skiltet i vinduet forran og den bakpå bilen i baksete. Slapp unna med en advarsel 8)

r2ci08xzsi5cajauf33l.jpg

6p96scua86kne93v5rj6.jpg

() Turtallsteller+motortemp føler/viser må ordnes

() Takrennelist må skaffes

() LMM må byttes

(x) Må ta noe rust men dette er ikke mye.

(x) Samtlige foringer må byttes ut i forstilling.

(x) Bakfanger må skaffes.

(x) Den lekker også olje ifra oljefilteret eller rundt der en plass (har ikke sjekket det grundig enda.) Oljetryksventilen btw.

(x) Håndbrekket har låst seg.

Det kommer kanskje nye felger i løpet av sommeren også, hvis jeg da ikke beholder disse som sitter på. 16" MiM felger på 205/60 r16 dekk.

Fikk bilen på bukker i dag og demontere bremser og slikt. Kalippere og det meste skal plukkes ifra hverandre og sjekkes/smøres. Selv om skivene og klosser ser nesten helt nytt ut, bedre å være på den sikre siden etter 8år stillestående :P

vomsf931jng0tx6zmgs2.jpg

v3tl5kz2kuxrova1flrf.jpg

kyo33ec5d7x04gf3g5ke.jpg

5kdudlcxm3jgamhdkkrh.jpg

4jweugll1n6htx9o5hbr.jpg

• 4 weeks later...
Skrevet

Ja, så var det denne tråden da :P Siden sist har jeg fått tak i facelift bakfanger, gjerne tips om hvordan den bør monteres.

Har tatt rust i forkant av hjulbuene foran, overhalt bremsene, som var splitter nye btw. :shock:

Har også tatt rust i bagasjerommet, i "renna"eller hva nå kalles på oversiden av baklukefestet. Der som bakskjerm og stolpe møtes, der har ikke forrige snekker som drev på bilen tatt seg orket med å tette ordentlig med tech7 e.l. Så vannet har fosset igjennom ned til bagasjerommet og det har rusta som faen bak hjulbuen, i det rommet helt til venstre. Så mere rust å ta til vinteren. :/

Har kun et dårlig bilde av siden på bilen.

pfh97xlxu3tv4z2hk8i1.jpg

Har også fått time til eu-godkjenning mandag neste uke.

Bilen skal vaskes grundig utvendig og innvendig i morgen, så da bør bilder komme. Eller så er det bare å kjefte :lol:

*Edit: Bildet hadde jeg visst allerede brukt, lolz..*

Skrevet

Ser ut som et skikkelig fint eksemplar av en 2 dørs 325i, det er skjelden vare! Og MIM-felger da, de minner meg om 90-tallet da nesten alle stylede E30 hadde MIM ;)

Skrevet

Flere som har kommentert at det er skjelden vare jeg har fått tak i ja :wink:

MIM-felger er tøft da, hehe. Selv om disse må pusses opp en gang :P

Skrevet

Da fikk jeg tilbake mangel-lappen.

Bakfanger mangler.

Begge endeledd forran.

Og sprekte innsatser begge tåkelys.

Og det var det, fornøyd med bilkjøp denne karen her ja : D

• 2 weeks later...
Skrevet

Da er bilen EU-Godkjent. Mangler bare forsikring, så jeg kan rulle ! ;) Planen er å kjøre den på 17. Mai (yeah right)

Skrevet

Antar at du ikke er villig til å vente til etter sommeren? :P Har tenkt til å selge den før vinteren og E36'en til våren igjen og kjøpe en E46. Men er jo lenge til x)

Skrevet

Kan være aktuelt det, kommer litt an på hvilken bil jeg kjøper meg nå innen nærmeste fremtid, om det blir E30 eller E36. Skal hvert fall ha en E36 325 og en E30 325 prosjektbil. Har du en prisantydning til høsten/vinteren? ;)

Skrevet

Den har i følge km teller "gått" 164000. Ser helst å selge denne som PROSJEKT, siden km ikke er garantert. Dette er skrudd på!

Den er jo i relativt bra forfatning da, og jeg vet ikke hvor mye disse går for men.. Ser det ligger bl.a en 318 '95 modell som trenger litt pleie til 19. Så jeg håper vel på rundt 30 :)

Skrevet

Men så er jeg litt i tvil alikevel da. Kanaler har vært bytta en gang før. Men bilen bærer ikke noe særlig preg av å ha vært kjørt mye med, fikk bare mangellapp på begge ytre endeledd av understell på eu. Og den har ikke vært på Eu siden 2002 iflg forrige eier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...