Hardhaus Skrevet Mars 30, 2009 Skrevet Mars 30, 2009 Vippefunksjonen til passasjersete funker ikke. Tok ut setet idag med håp om at dette lett lar seg fikse. Men skjønner ikke helt hvordan jeg skal få demontert seteryggen slik at jeg kommer til og ser hva som er galt. Regner med det er spaken (se bildet) som har hoppet av "sporet" sitt... Noen som kan gi meg tips om dette? fant faktisk 53 kr under sete da jeg skrudde det ut. Dette må jeg gjøre oftere...
emil_j Skrevet Mars 30, 2009 Skrevet Mars 30, 2009 Ta å sjekk under setet om den kroken er koblet på.. men har løsnet der noen ganger..
MonicaM3 Skrevet Mars 31, 2009 Skrevet Mars 31, 2009 Samme problemet med min! Jeg må ta i begge spakene for at det skal gå opp.. Fortell hvis/når du har funnet ut hva det var
carlhaakon Skrevet Mars 31, 2009 Skrevet Mars 31, 2009 fler som har dette problemet ser jeg. sjekk kabelen som går fra spaken på siden og om den sitter på plassen sin under stoler. ta og vip spaken opp og ned og føll kabelen. min hadde løsna fra festet, og i stede for og kjøpe ny festa jeg min i strips så kabelen satt sramere så jeg fikk vippa ryggen. men bare føll kabelen så ser du fort hva som kan være galt
Hardhaus Skrevet Mars 31, 2009 Forfatter Skrevet Mars 31, 2009 Godt å høre at dette lar seg fikse. Men regner med at jeg må ta av plata på baksiden av seteryggen for å se hvor den kabelen går? Lurer da på hvordan man får løsna denne plata??? Det var liksom ikke helt opplagt hvordan den var festa...
carlhaakon Skrevet Mars 31, 2009 Skrevet Mars 31, 2009 http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=8 ... c&start=60 en med samme problem, les litt der så kansje du blir noe klokere
Hardhaus Skrevet April 6, 2009 Forfatter Skrevet April 6, 2009 Da har jeg løst problemet. Var ikke nødvendig å ta av ryggplata. Jeg fant kabelen eller wiren som går fra hendelen oppe fra seteryggen ned til utløsermekanismen under setet. Må si det var en dårlig patent i enden av denne kabelen. En lite fungerende metallsplint gjorde slik at hele wiren med kabelstrømpe og det hele flyttet på seg når jeg dro i spaken, i stedet for bare wiren. Fikk festa den metallsplinten litt bedre så fungerte alt mye bedre. Takk for masse gode tips, forresten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå