Bushnell Skrevet Mars 31, 2009 Skrevet Mars 31, 2009 I det siste har det blitt vibrasjoner i 535'en, det virker som om det i bakakselen problemet ligger, det rister veldig når jeg bremser på gir og når jeg gir på. Det minner veldig om sånn det er når hardyskiva er gåen, bare att girstanga rister ikke og jeg sjekket hardyskiva i går og den ser fin ut. Så da tenkte jeg att det kunne være noen foringer bak, travers foringene kanskje? eller stab stag? jeg tok å kikka på de i går men så ikke direkte att noen av de var defekte, men kan jo hende de er det likevel.. Når jeg kjører sakte på første gir vagge liksom bilen på seg også fra side til side.. noen som har ide om hva det kan være?
Bushnell Skrevet Mars 31, 2009 Forfatter Skrevet Mars 31, 2009 Motorfestene er bra, sjekket ikke opphenget til girkassen men det er ingen vibrasjoner i selve girkassen så tror ikke det er dem
Bushnell Skrevet Mars 31, 2009 Forfatter Skrevet Mars 31, 2009 for en som er litt grønn, hva burde jeg se etter på opphenget til diffen? triks for å sjekke det?
|Ole| Skrevet Mars 31, 2009 Skrevet Mars 31, 2009 Eg har aldri sett på opphenget til desse bilene så er litt ny der eg og men hal i og dra for å sjekke om det er betydleg slark kanskje? Om det er ganske likt E30 så er jo det eit oppheng på lokket til diffen med ei foring i som du kan sjekke
|Ole| Skrevet Mars 31, 2009 Skrevet Mars 31, 2009 Foresten, ser att du skriver att den vagger fra side til side? Er det kunn bak? Isåfall kan du sjekke dekka dine om dei har slanga seg Mange vinter dekk som gjer det
Bushnell Skrevet Mars 31, 2009 Forfatter Skrevet Mars 31, 2009 Ja dreiv å tenkte på det selv, men det kom liksom plutselig i en oppoverbakke da jeg kjørte langtur på e6, og vagginga er litt for mye til å være bare dekkene.. og det som er litt merkelig er att det kommer å gå litt den ristinga, derfor jeg har mistanke om att det er foring eller lignende
Standal Skrevet Mars 31, 2009 Skrevet Mars 31, 2009 Må jo vere den lagerforingen so ligger på myllaakslingen. Eller hardykoblinga? Må ned på eksos og den plata som ligger oppom eksosen for og sjå den lagerforingen som er midt på myllakslingen. Du ser jo fort om den er gåen. Hardykoblingen er enda lettere og se om den er gåen.
nbnilsson Skrevet April 1, 2009 Skrevet April 1, 2009 begyn ikke for vanskelig no.. jekk opp bilen å sett den på bukker.. start opp bilen å sett den i gear og se om felgene er rette og eventuelt se å kjenn hvordan den oppfører seg. sånn som du forklarer setter jeg en knapp på høydekast i en felg
Bushnell Skrevet April 1, 2009 Forfatter Skrevet April 1, 2009 hardykoblinga er hel og fin så den vet jeg att det ikke er, jeg skal prøve å sette på sommerhjulene en tur i dag så finner jeg fort ut om det er felgene, men synes det er litt merkelig att det er de da det kom plutselig på langkjøring, Men den foringen på mellomakslingen kan det faktisk være som for nå i det siste har det startet å komme en lyd som tyder på att mellomakslingen slår borti noe.. blir sånn klunkelyd i takt med turtallet http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /11056.gif er den nr 6 og 7 du sikter til vil jeg tro? også vibrasjonen er kun når jeg gir gass, slipper jeg gasspedalen blir dundringa borte
|Ole| Skrevet April 1, 2009 Skrevet April 1, 2009 om det er opphengs foringa på mellom akslinga skal den gje seg i 6-80 med jamn gass...
Bushnell Skrevet April 1, 2009 Forfatter Skrevet April 1, 2009 Det er ikke så merkbart i over 100, men i oppoverbakker må gi litt ekstra gass for å holde farten så merker jeg det godt i 80 kmt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå