Gå til innhold

Antispinnlampa lyser konstant, ka kan vere gale?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Eg var ute å kjørte med min e39 sedan 97 mod 523i her ista, å etter ei stund begynte plustseli antispinnlampa å lyse konstant, eg lurer på om noken her noken idea om ka som kan vere gale? Der e ikkje noken ulyda eller noke som ser gale ut, ingen andre lys som lyser heller. Ikkje noke "melding" i Check-controllen heller.. Bilen har steptronic gearkasse om det betyr noke..

Noken som veit? Takknemmelig for svar:)

Kurt

Skrevet

har vært borti det samme engang... Parkerte bilen og kjørte 2 timer senere... problem løst.

Ellers skal det nevnes at jeg har byttet ABS følerene nå et halvt år senere, så det er nok kanskje et tegn på at de synger på siste verset.

Skrevet

Siden at ABS lyset ikke er på er det nok mer sannsynlig at viren fra ABS modulen til spjellet som struper motoren er røket.

koster en hundrings på GS bildeler.

Skrevet

Hmm.. okei, er dette noke som kan oppdagast på diagnosetest? Eller må eg til å skru å spekulere? ;)

wabby : Eg kjørte med bilen, parkerte den, sto i ro i sikkert 3 timer, kjørte heim igjen, men det lyste fortsatt..

Skrevet
  Bjørner skrev:
Siden at ABS lyset ikke er på er det nok mer sannsynlig at viren fra ABS modulen til spjellet som struper motoren er røket.

koster en hundrings på GS bildeler.

Eller ledningene til sensoren på spjeldet. Hvis det er kontaktfeil der så vil det lyse konstant, og det er en lett plass å begynne feilsøkingen. Men du har selvfølgelig prøvd å trykke på asc knappen?

Hvis du får med deg noen som kan sitte å følge med på om lyset slukker, så kan du jo prøve å rikle litt på ledningen, sjekke kontaktene etc. Du finner den på venstre side, fra en modul foran støtdempertårnet og rett over til toppen av asc spjeldet ved innsugsmanifolden hvis jeg ikke tar helt feil.

Skrevet

Har vært borti det samme en gang tidliger og da var det rattsensoren som kødda, Den trodde rattet stod en annen vei enn hva det gjorde.

Var innom et verksted og tok en diagnose og der de stilte inn igjen rattsensoren og alt funket som det skulle.

Ta en diagnose først, er mitt råd :)

Skrevet
  khskjong skrev:
Har vært borti det samme en gang tidliger og da var det rattsensoren som kødda, Den trodde rattet stod en annen vei enn hva det gjorde.

Var innom et verksted og tok en diagnose og der de stilte inn igjen rattsensoren og alt funket som det skulle.

Ta en diagnose først, er mitt råd :)

Det er nok ikke noe rattsensor på bilen hans, har bare ASC og ikke DSC.

Skrevet

Ja, foreløbi så har eg vertfall konkludert med at der e en stk røken vaier, skal bestille imorra, så får eg bytte den, å så vil det vise seg om der e noke meir i tilegg:s

Takk for tipsene forresten:)

  • 3 weeks later...
Skrevet

ja, fekk meg ny vaier i posten her om dagen, skulle skifte den her ista tenkte eg, måtte no vere kjapt gjort, va no tross alt bare en vaier tenkte eg:) Joda, eg fekk det ikkje til vertfall, derfor spør eg, er det noken som har gjort ditta før? Må en tvangskjøre den "motoren" eller noke? Eg tror også resten av den gamle vaieren ligge igjen inni der og en plass, noken som har gjort ditta før og kan komme med råd? På forhånd takk:)

Skrevet

Jo takk for de:)

einaste det at eg har eit litt større problem i tillegg, enden av den gamle wiren ligge igjen inni der en plass, så no står hjulet kilt, så derfor lura eg på om noken har åpna en sånn motor før?

Va litt irriterande ditta, eg va so sikker på at ditta skulle bli en meget enkel affære:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...