Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• 2 months later...
  • 4 weeks later...
Skrevet

Hei.

Har akkurat kjøpt en hel 525IA Touring delebil i Tyskland nesten rustfri. Kanskje jeg kjører den hjem. Jeg trenger alle karosseridelene til et prosjekt som jeg har. Motoren/gir og understell m.m skal selges

Motoren er en M50B25TU kjørt 194.000 km. Regner med å få teste ut motoren skikkelig etterhvert da angående olje- og vannforbruk. Har E36 bunnpanne. Pris: 9.000 kr

Og et par alternativer til...

Har kjøpt en overhalt 94 mod 525i motor som er på kostet mye. Overhalt topp med sliping av ventilseter/ventiler/topp og nye tetninger/pakningssett/bolter. Også nytt registerkjede/strammer/ventilløftere/ vannpumpe og termostat. Komplett med ledningsnett og hjerne. Har eventuelt E36 bunnpanne. Pris ca 12.000 kr. Har ventet i over et halvt år på denne motoren, men ser ut til at jeg får den nå.

Har en M50B25 med utett topp. Har også en M52B28 blokk og topp. Har tenkt å stroke M50en til M50B28 siden jeg har alle delene liggende. Siden denne motoren også får overhalt topp og nye veiv - og rådelager koster den også mer. Både med eller uten Vanos. Har også mulighet til å montere 2 innsugskammer uten Vanos. Med tilpasset chip ca 230-240 hk for begge alternativene. Ca 15.000 kr.

Og så har jeg en M50B30 motor. Ble fortalt at det var en USA M3, og det stod også oppført i vognkortet i det tyske vognkortet med 240 hk.(Ombygd fra 325). Siden den ikke har Vanos er den sikkert ombygd til motor uten Vanos. Har papirer liggende enda, mener jeg. Eller oppboret fra 84 mm. Står Ø84 på blokken og 25S1. M50B25 blokk uten Vanos. Boringen er i alle fall 85,5 mm. Toppen er nylig overhalt og slipt. Vet da 100% at det er en 3,0 liter blokk ved kjøp av nytt pakningssett.M52B25 topp, 2 innsugskammer 240 grader. Vanlig M50B25 innsug som er standard på USA M3 3,0. Kan selges for 18.000 inkl. ledningsnett og hjerne. Denne motoren ser 100% identisk ut som en M50B25 motor, ig ingen problemer ved EU kontroll.

Noen av motorene er uten luftmengdemåler og luftfilterboks.

Girkasse:325 med mellomaksling 2.200 kr.

328 kasse med mellomaksling 5.000 kr

Bor i Stavanger, så da er henting ganske enkelt for deg.

Hilsen Eirik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...