Gå til innhold

Effekt av K&N filter

EirikL
 Share

Anbefalte innlegg

Hvilke forbedringer kan jeg forvente meg av et K&N innsatsfilter i en m20b25? Mer effekt og moment eller skal jeg bare slå meg til ro med at bilen får puste lit bedre enn den gjorde før? Tar imot både kalde fakta og kvalifiserte gjetninger :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

filter=lyd :P er ikke noe å hente med bare filteret. da må du gå hardere til verks. f.eks en kvassere kam, porting og grenrør + noe grommere eksos resten av veien. å mulig en chip på toppen igjen. da klarer du kanskje en effektøkning på 15-20hest. max.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her har jeg lest opp og ned om før, og teoriene er jo flere. Men så lenge du ikke har trimma bilen, så får motoren den lufta den trenger og du får ikke mer effekt med åpent luftfilter. Du får mer lyd, og større støvpartikler inn i motoren.

Men nå vil jeg påstå at grom lyd er mye viktigere enn 10hk ekstra uansett da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at biler kan gå dårligere, men da med konfilter pga innsug av oppvarmet luft fra motorrommet. Dette er snakk om innsatsfilter, så det problemet tror jeg ikke er aktuelt. Jeg regner ikke med noe effektøkning i praksis, men vil tro motoren takker meg i det stille :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du vil nok ikke få noen stor effektøkning med et innsatsfilter, lyden vil også være den samme. den gir kanskje noe bedre flow men ikke noe du kommer til å merke. du vil slippe å bytte filter igjen da! men det må renses og oljes etterhvert, og det er oftere dyrere en å kjøpe et standard filter. går du for et kon filter må du passe på å få med eller lage deg et varmedeksel.. ellers kan du miste hester.

fakta finner du jo også på KN sine sider:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt mye av det samme selv. Nå var det gamle filteret litt skittent, men jeg tror nok motoren selv merker det bedre enn føreren :wink: Men nå kan jeg jo uansett sette et dritkult klistremerke som sier "K&N filtercharged" på luftfilterboksen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...