hillmar Skrevet April 1, 2009 Share Skrevet April 1, 2009 Jeg la om dekk på felgene mine i dag, og fant da ut at det er 115 gram kast i den ene felgen. Fikk lagt på dekk og balansert det i null med 120 gram på den ene siden, men det er vel ikke optimalt. Lurer derfor på om det er kritisk å få retta felgen eller om det går greit så lenge det ikke rister. Og vet noen forresten prisen på en sånn jobb? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M SPORT Skrevet April 1, 2009 Share Skrevet April 1, 2009 Hvis felgen din er fysisk skeiv så kan du balansere så mye du vil og det vil ikke bli bedre, da må den rettes. Er det snakk om kun ubalanse så kan du prøve og snu dekket på felgen å se om dette hjelper. Men som sagt hvis felgen er bulket eller skeiv så må det utbedres, hvis ikke kan det gå ut over diverse vitale deler over tid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hillmar Skrevet April 1, 2009 Forfatter Share Skrevet April 1, 2009 Det er felgen ja, prøvde å snu dekket 1/3 og fortsatt 115 gram på samme sted som første gang. Satt også mye lodd akkurat der med de gammle dekkene. Så du mener at hvis det er felgen hjelper det ikke å balansere i null? Ingen som vet no ca. pris på å rette da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M SPORT Skrevet April 1, 2009 Share Skrevet April 1, 2009 Som jeg sier, hvis det er snakk om ubalanse i hjulet og hjulet er 100% rundt og heller ikke noe kast i dekket så kan du balansere uten problem. Men hvis det er snakk om at felgen eller dekket har fysisk kast i seg, at du ser det beveger seg, så nytter det ikke å balansere, da må du rette felg hvis det er den som er skeiv eller bytte dekket hvis det har kast i seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hillmar Skrevet April 1, 2009 Forfatter Share Skrevet April 1, 2009 Ja ok, sånn ja. Men hvis det er felgen som er urund på noe måte vil jeg merke risting når jeg kjører? Er mye mas å demotere dekket igjen for å sjekke felgen nøyere... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M SPORT Skrevet April 1, 2009 Share Skrevet April 1, 2009 Vil ikke nødvendigvis merke det nei, men er jo ikke akkurat bra for bilen din over tid da. Anbefaler deg og utbedre det, uten at jeg har noe med det sett ihvertfall hjulet bak om du skal bruke det sånn det er nå, da vil du hvertfall ikke merke det på rattet. Stikk innom en dekkforhandler og få sjekket pris på evt retting. Vil tippe det ligger på ca. 6-700,- eller no, uten at jeg skal si det sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hillmar Skrevet April 1, 2009 Forfatter Share Skrevet April 1, 2009 Er forskjellig dim forann og bak så det må nok havne forann... Men hvis prisen ikke er verre enn det så blir det nok fiksa. Takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet April 1, 2009 Share Skrevet April 1, 2009 Jeg betalte en tusenlapp for å rette en felg forrige vinter. Den var ganske urund på innsiden, faktisk uten at jeg merket noe til det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hillmar Skrevet April 1, 2009 Forfatter Share Skrevet April 1, 2009 Hvor var dette? og var den 2-delt eller vanlig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet April 2, 2009 Share Skrevet April 2, 2009 Var i Bergen og det var en vanlig felg (17" M5 replika). Fyren som drev med det (ble ikke tatt svart) hadde faktisk en 22" AMG felg med en sinnsyk bulk inne, som var sendt fra Oslo og tilhørte Røkke. Har nr. du kan få hvis interessant. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hillmar Skrevet April 2, 2009 Forfatter Share Skrevet April 2, 2009 Da er felgen retta og sommerhjula på bilen Det var ikke mye å rette, så jeg fikk en god pris hor dekkmann som gjorde det mens jeg venta... Takker for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå