Zitr0 Skrevet April 1, 2009 Skrevet April 1, 2009 Fikk nettop airbag lyset i min 99 modell 316.. Noen som vet hvorfor og hva jeg kan gjøre ?
kennetht Skrevet April 1, 2009 Skrevet April 1, 2009 Er nok mest sannsynlig airbagsensor under passasjersete foran eller kabelen til beltestrammeren som er gåen. Vanlig feil på E46.
Zitr0 Skrevet April 2, 2009 Forfatter Skrevet April 2, 2009 ok, er det noe som kan fikses selv eller må bilen leveres inn ? Og i så fall, vil lyset slokke automatisk eller må det bli resatt ? Kan ikke bare være en gåen sikring ?
MonsterE46 Skrevet April 2, 2009 Skrevet April 2, 2009 har akkurat samme problem selv.. har ikke funnet ut hva der er, om det er sensoren eller ja. Men har hørt at den sensoren koster ca 1000kr og at det koster 3-4000kr å få den byttet på verksted.
Howrd Skrevet April 2, 2009 Skrevet April 2, 2009 Har også dette problemet.. Har vært greit om noen med erfaring om løsning på problemet kunne bidra Har hørt at man kan sette inn en sensor "dummy" altså en enhet man kobler inn, istede for selve airbag sensormatta i pass. setet.. Risikoen dette medbringer er vel at man kan få problemer med forsikringsselskap.. Etter hva jeg har hørt så skal vel bare sjåfør-airbag løses ut dersom bare sjåfør bare sitter i bilen.. og begge dersom passasjer sitter der.. når den sensor "dummy`en" er der kommer begge til å løse ut uansett etter hva jeg har hørt.. Så det ønskelige er vel at det blir satt inn ei ny sensor matte, ta denne kostnaden, og prøve å installere selv? Noen som har gjort det før?
Zitr0 Skrevet April 2, 2009 Forfatter Skrevet April 2, 2009 vil nu påstå at det er bedre at den på passasjer sia løse ut selv om ingen sitt der, enn at den ikke sku løse ut i d hele tatt hvis du har noen på.?
Hansh Skrevet April 3, 2009 Skrevet April 3, 2009 vil nu påstå at det er bedre at den på passasjer sia løse ut selv om ingen sitt der, enn at den ikke sku løse ut i d hele tatt hvis du har noen på.? Tror ikke det er særlig fare for at airbagen ikke kommer ut så lenge det sitter noen i passasjersetet med mindre noe annet er galt slik at ingen kommer ut. Har selv montert dummy i ene bilen pga. jeg kom frem til at hvis smellen er så grundig at airbagene utløses så vil skadene trolig uansett overstige hva forsikringsselskapet er villig til å reparere den for.
Joe Skrevet April 4, 2009 Skrevet April 4, 2009 Pris og montering av dummy da noen ? søk på ebay --> airbag passenger simulator 116 grønne lapper
luffi88 Skrevet April 4, 2009 Skrevet April 4, 2009 har og dette problemet fant de ut for ett år siden bmw verksted skulle ha 5000 k for å fikse de så jeg har ikke gjort de.. noen som kan gi meg en link til en sånn dummy så jeg ikke kjøper feil? bmw e46 99 318..
tomerikk Skrevet April 4, 2009 Skrevet April 4, 2009 dummy, plug and play: http://global.ebay.com/BMW_Airbag_Sitze ... 42885/item
bmwmaxi Skrevet April 5, 2009 Skrevet April 5, 2009 Eller bygg den selv for en tier. http://www.autopower.se/mekartips/mekar ... ?dokid=172
Howrd Skrevet April 5, 2009 Skrevet April 5, 2009 Eller bygg den selv for en tier.http://www.autopower.se/mekartips/mekar ... ?dokid=172 Leste dette nå nettopp, noen som har testet/gjort det?
luffi88 Skrevet April 6, 2009 Skrevet April 6, 2009 takk for linken.. kjøpte en slik til 30 euro.. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå