Bimmers525 Skrevet April 2, 2009 Skrevet April 2, 2009 Har tatt av demper med fjær. Skal bytte begge deler. Noen som har en lur ide' om kordan eg kan få av dempertårnet? Når eg skal dkru av tårnet går selvfølgelig demperen og alt rundt, hvordan holde imot?? uten å ødelegge demperen og hlde imot på den?
ingard Skrevet April 2, 2009 Skrevet April 2, 2009 Hvis det er framme du er, så må du holde igjen selve demperstanga med ei stor tang eller noe..
///Mysild Skrevet April 2, 2009 Skrevet April 2, 2009 du mener vel fjærbenslageret? litt vanskelig å sveise dempertårnet det letteste er å bruke luftverktøy, hvis ikke må du bruke umbraco og ei 22 pipe og ei tang
torgeirb Skrevet April 2, 2009 Skrevet April 2, 2009 veldig skummelt å bruke tenger på fjærbene.. Jeg senka bilen min i går og jeg jekka bare sammen demperen fra bremseskiva slik at det bli kon eller noe sånt i demperene.. Deretter tok jeg bare muttertrekker og det løsna med en gang.
///Mysild Skrevet April 2, 2009 Skrevet April 2, 2009 Hvis det er framme du er, så må du holde igjen selve demperstanga med ei stor tang eller noe.. er du stein? det er et umbraco spor på toppen av alle dempere som er til å holde igjen...
ingard Skrevet April 2, 2009 Skrevet April 2, 2009 veldig skummelt å bruke tenger på fjærbene.. Jeg senka bilen min i går og jeg jekka bare sammen demperen fra bremseskiva slik at det bli kon eller noe sånt i demperene.. Deretter tok jeg bare muttertrekker og det løsna med en gang. Det er jo bare å legge litt papp eller plast mellom. Er ikke så mye som skal til hvis man bare gir mutteren et skikkelig kakk..
Hoem Skrevet April 2, 2009 Skrevet April 2, 2009 Finnes flere måter å gjøre dette på. Er et umbrakospor som sagt tidligere, men om du skal kaste demperene du hadde på etter de er tatt av ville jeg bare brukt ei rørtang selv. Ei rørtang vil legge merker igjen på stanga og dermed når demperen går inn og ut vil den "raspe" pakninger og demperen vil starte å lekke.
Bimmers525 Skrevet April 2, 2009 Forfatter Skrevet April 2, 2009 Brukte muttertrekker, funket fint som bare. Får på en måte "skutt" av mutteren da
torgeirb Skrevet April 3, 2009 Skrevet April 3, 2009 Hvis det er framme du er, så må du holde igjen selve demperstanga med ei stor tang eller noe.. er du stein? det er et umbraco spor på toppen av alle dempere som er til å holde igjen... Du trenger ikke umbrako når du har muttertrekker.. Muttern kommer av med en gang når du får litt slag mot den.. dessuten er det som regel vanskeligere å får nedi en fastnøkkel eller noe sånt siden muttern ligger nedfelt i dempertårnet. Blir ikke noe enklere når du skal har umbrakon nedi der samtidlig.
///Mysild Skrevet April 3, 2009 Skrevet April 3, 2009 og de som ikke har muttertrekker da? dessuten, ei pipe ned i hullet rundt mutteren ei tang på pipa og en umbraco inni pipa med ei tang på... er jo ikke vanskelig i det heletatt..
montrealblue Skrevet April 3, 2009 Skrevet April 3, 2009 Jeg slipte hakk i pipa slik at jeg kan bruka fastnøkkel på den. Da blir det veldi enkelt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå