eskiladm Skrevet April 2, 2009 Skrevet April 2, 2009 Hei folks. Her om dagen røyk sentrallåsen, slik at passasjerdøren fremme ikke ville låse eller åpne hverken med fjernkontroll, nøkkel eller knapp på dashbord. Det var antydninger til reaksjon i låsepinnen, men den klarte ikke å låse opp eller igjen på egenhånd. Ringte Jæger Sentrum, BMW-forhandleren i Bergen, og de mente det trolig var noe i låsemekanismen. Tok av dørpanelet for en times tid siden, lirka litt i det som kunne lirkes i og KABAM. Funka som bare det. Riktignok på bekostning av den automatiske vindusheisen (jeg må nå holde knappen oppe helt til ruta er igjen, ikke bare dra en gang i knappen). Så jeg setter meg i bilen, (kan legge til at jeg var sykt fornøyd med meg selv, for hvem trenger automatisk vindusheis, eh?) og tester sentrallåsen en siste gang. Alt funka smertefritt. Nei. Nå er jeg innelåst i min egen bil, og hverken fjernkontrollen, dørhåndtakene, nøkkel i sylinder eller panisk skriking og SOS-signaler hjelper. Hvis jeg trykker på "låseknappen" på nøkkelen lager dørene lyd. (som i "Gi faen i det der, jeg ER låst!"), men når jeg prøver å låser opp er det null respons. Noen som har noen tips til meg, før batteriet på PCen dør ut? Snart blir det kaldt og. Dette blir tidenes dyreste kiste. Imøteser ALLE svar. Eskil Moen.
Mexos Skrevet April 2, 2009 Skrevet April 2, 2009 For det første så er det 5 års garanti på bil ifølge forbrukerkjøpsloven. Det er da mye lurere å kjøre til nærmeste merkeforhandler, levere nøklene og si "bilen virker ikke, fiks den", kontra å begynne å fikle borti ting selv. Når det gjelder å komme seg ut av bilen så er det vel bare å ta ned et vindu og kravle ut? eller virker ikke de heller lenger?
eskiladm Skrevet April 2, 2009 Forfatter Skrevet April 2, 2009 Vinduene er i orden. Fant en stakkars som har hatt samme problemet, men han var på utsida av bilen da det skjedde. Trikset for å åpne døra var å sette i nøkkelen, dra i håndaket, vri nøkkel halvveis om, slipp håndaket, vri nøkkel litt til, åpne. funka. Bilen var importert fra Tyskland av han som hadde den før meg, så jeg kommer vel neppe langt med garanti?
Mexos Skrevet April 2, 2009 Skrevet April 2, 2009 Jo du har også garanti på importerte biler. Er bare å kjøre til Merkeverksted og krev bilen fikset på Bmw's regning. Det eneste de nå kan si er at du ikke får det dekt pga. du selv har fiklet inni døra.
eskiladm Skrevet April 2, 2009 Forfatter Skrevet April 2, 2009 Awh. Ja-ja, så lenge jeg kommer meg ut av bilen skal jeg heller betale det der. Takk for tips!
Bonden Skrevet April 2, 2009 Skrevet April 2, 2009 Du har nok garanti overfor BMW så sant bilen er under 2 år gammel (fabrikkgaranti) eller så kan reklamasjonen ofte rettes mot di som tok inn bilen hvis dette er et firma (ikke privatperson i dit tilfelle) Hvis du henvender deg til et BMW verksted sender ofte disse in en søknad for deg om såkalt goowill fra fabrikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå