Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

E32 har vel ikke trykklokk? bare vanlig skrulokk på ekspansjonstanken her, hvis du lar bilen gå på tomgang med lokket på eks tanken skrudd helt av, hva skjer da ? hvis det bobler og renner over så er det fare for at toppakningen er deffekt, eller i værste fall en sprekk i toppen, (hvis du har fått lufta skikkelig da)

Skrevet

jeg hadde samme problem på min opel kadett c en gang i tiden, mener vi bytta termostat. Var noe galt med at den ikke åpnet noen ganger, prøv det.

Skrevet
E32 har vel ikke trykklokk? bare vanlig skrulokk på ekspansjonstanken her, hvis du lar bilen gå på tomgang med lokket på eks tanken skrudd helt av, hva skjer da ? hvis det bobler og renner over så er det fare for at toppakningen er deffekt, eller i værste fall en sprekk i toppen, (hvis du har fått lufta skikkelig da)

Det skrulokket på ekspansjonstanken er et trykklokk. Ser ut som et helt vanlig lokk bare.

Hvis jeg lar den stå å gå på tomgang med det lokket skrudd av, bobler det over noen ganger jeg. Har tenkt litt på det med toppen, men det ryker ikke noe av bilen, og den går helt rent og pent.

LarsH

InnleggSkrevet: Fre Apr 24, 2009 19:31 Tittel:

jeg hadde samme problem på min opel kadett c en gang i tiden, mener vi bytta termostat. Var noe galt med at den ikke åpnet noen ganger, prøv det.

Skal prøve dette i morgen jeg! Takk for tipset. Kommer med tilbakemelding med hvordan det gikk i morgen ettermiddag.

Skrevet

Nå har jeg byttet termostaten. Dette hjalp absolutt ingenting. Renner over nå også. Men temperaturen ligger midt på. Kjørte 5mil i dag uten at temperaturen steg. Noen andre ting jeg kan sjekke før jeg sender den på verksted for å få de til å gå over den?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...