Gå til innhold

Turteller fra 318 til 316

MrJørgensen
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en e36 316 som av en eller annen genial tysker har blitt utstyrt med klokke der turtelleren skulle vært. (Noen mener tydligvis at det er viktigere å passe tida enn å se turtallet);p

Det jeg har tenkt på er å bruke en turteller fra en 318 og bare flytte den over i min og hive ut klokka.

Vil dette passe og funke? Er jo 4 syl begge to så burde jo få riktig signal, henter evnt signal fra coilen om det ikke er lagt opp..

Og er det noen mulighet for å koble opp forbruksmålern og få denne til å vise riktig i forhold til min bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare bytte om hele instrumentet?

Skal funke det.., litt usikker på om forbruksmåleren funka da jeg gjorde det, den gikk på maks og godt forbi det på tomgang.., men testet ikke så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare bytte om hele instrumentet?

Skal funke det.., litt usikker på om forbruksmåleren funka da jeg gjorde det, den gikk på maks og godt forbi det på tomgang.., men testet ikke så mye.

selvfølgelig går forbruksmåleren din på max på tomgang:P da du bare står å bruker bensin og ikke kommer noen vei:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har en e36 316 som av en eller annen genial tysker har blitt utstyrt med klokke der turtelleren skulle vært. (Noen mener tydligvis at det er viktigere å passe tida enn å se turtallet);p

Det jeg har tenkt på er å bruke en turteller fra en 318 og bare flytte den over i min og hive ut klokka.

Vil dette passe og funke? Er jo 4 syl begge to så burde jo få riktig signal, henter evnt signal fra coilen om det ikke er lagt opp..

Og er det noen mulighet for å koble opp forbruksmålern og få denne til å vise riktig i forhold til min bil?

turtellerne passer omhverandre, så lenge den er fra en motor med 4 sylindre, og inn i en med 4. see?:) klokka og turtelleren har akkurat lik tilkobling. ( hvertfall turteller uten forbruksmåler, med, er jeg ikke sikker på)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å bytte hele instrumentet, du sparer deg litt arbeid, og tviler på at det er noe billigere, turtelleren må nødvendigvis komme fra et instrument som da blir ubrukelig eller satt klokka i.

Verdien på triptelleren ligger ikke lagret i selve instrumentetpanelet.

Forbruksmåleren er elektronisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...