zH- Skrevet April 4, 2009 Skrevet April 4, 2009 Hei, nå er jeg ganske sikker på at toppakninga mi har røket Bilen har brukt litt vann over lengre tid. Har vel etterfyllt 2-3 liter de siste 10k km Det ryker hvitt fra bilen, mer enn normalt, og i dag så jeg det har begynt å bli majones i olja. Siden det koster ekstremt mye å bytte på verksted, så tenkte jeg å prøve selv. Så det jeg lurer på er: - Hva trenger å byttes (handleliste)? - Hvilke speisalverktøy trenger jeg? (kam' låsere) - Er det forholdsvis likt på m50 non vanos og m52 enkelvanos? (har bentley for m50) - Er det noe jeg med OK mekkeerfaring greier å få til? - Er det noen i trondheim / brekstad som kan låne meg eventuelle spesialverktøy? Eventuelle tips og triks setter jeg STOR pris på
525i1991 Skrevet April 4, 2009 Skrevet April 4, 2009 angående spesialverktøy så er vel momentnøkkel og torx sett det eneste du trenger. alltid bytt strekkbolter når du må av med toppen. samtidig så kan du se etter eventuell slitasje på andre deler som kam og vippearmer.
Lars89 Skrevet April 4, 2009 Skrevet April 4, 2009 2-3 liter på 10 000 km må du nesten bare regne med på en så "gammel" bil... Majones i olja kan være for mye småkjøring. Ville ikke foretatt meg noe drastisk før du evt merker eller ser at noe er galt med temp osv. Toppjobb på M52 krever spesialverktøy fra BMW mener e å huske. Bør ha erfaring med vanos fra før.. Får vel med det meste man trenger i et "slipesett", men kan være greit å skifte litt deler i registeret hvis bilen har gått langt. Lykke til uansett
zH- Skrevet April 4, 2009 Forfatter Skrevet April 4, 2009 hmm føler at den ryker så mye at det må være toppakninga :S men kan vel ta litt komp tester osv for å være på den sikre siden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå