Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Da er det sån at jeg meget sterkt vurderer og kjøpe meg nyere bil igjen, og trenger litt råd fra dere her som har erfaring med e90 320d sedan.

Hva bør jeg se etter og sjekke ut, er vel både negative og positive ting og dra frem her også vil jeg tro.

Store forskjeller på prelift og facelift 2005 og 2008 modellene??

DERE SOM KUN TROR DERE HAR PEILING, TRENGER IKKE SVARE HER.

Skrevet

Har selv en 2007 modell, og har ikke hatt noen problemmer. :) Så jeg vet ikke om spesielle svakheter.

Facelift på e90/91 kom jo ikke før nå i høst på 2009 modellen.

Men 320d fikk ny/oppgradert motor (177hk) på 2008 modellen. Men vær klar over at i Norge har 163 hk versjonen blitt solgt med 150 hk (LE utgave), og 177 hk har blitt solgt med 163 hk (uten LE betegnelse).

Man kunne jo selvfølgelig få kjøpt fulleffektsmotorene her i landet også mot et pristillegg.

Lykke til, e90 er kjempegode biler. :wink:

Skrevet

Ikke det at jeg tror at jeg har noen greie på det , men det finnes jo en del info allerede ute på nett vedr. disse bilene.

Her er mye info : http://no.wikipedia.org/wiki/BMW_E90

Om du ser på E90 her , så finner du også en del info her:

http://autopower.se/modellguiden/default.asp

Såvidt jeg vet så kom vel denne bilen i 2005. Om det er en 2005 mod. du søker så kan det vel være en del småplukk å se etter , mens det på nyere modeller (feks.2007-2009) bør være begrenset hva man kan finne av feil som ikke er utbedret.

Men.......lykke til..

Skrevet
Kikke har vell peiling på det sikkert.

Har du ikke prøvd bilen hans da ?

Har jo det da.

Men han har ikke nok erfaring te å kunne si hva som er bra eller ikke igjen da.

Men vi får se, det er liksom ikke så lett og finne den rette bilen med det jeg ønkser den ska ha / inneholde av utstyr osv.

Skrevet

Siden de eldste E90'ene bare har rukket å bli drøyt fire år gamle er det nok ikke så mange svakheter som har kommet til overflaten enda.

Det som kan være verdt å se etter er rust på de matte sorte feltene på dørene. Riktignok bare kosmetisk, men allikevel. I tillegg har jeg vært borti litt ulyder i dashboardet på et par eksemplarer. (Litt vibrasjonslyder)

Begynner å kjenne ganske mange E90-eiere etterhvert, og har faktisk ikke hørt en eneste klage fra noen av de - ei heller verkstedbesøk utenom service. Noen synes kanskje synes at det smeller litt mye i hjulopphenget ved kjøring på humpete vei, men sånn er det vel bare. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...