mariusea Skrevet April 5, 2009 Skrevet April 5, 2009 Legger til et emne her å, fikk beskjed om at je får mer respons her enn der je la til forrig innlegg. je er en gutt på 17 år, som vurderer å sette inn turbo i min 525, motoren er en M20B25. er ikke ute etter alt for kraftig bil, men noen mer hester enn det er nå. Er fersk når det gjeld bmw, så treng deres hjelp, som hva som må til for å sette i turbo. har sett på grenrør å turbo, det er ok, men må je skifte, dyser, stempler, råder osv? vil helst ikke bruke så mye penger. går det fint å bruke orginal innmat?
crazy2be Skrevet April 5, 2009 Skrevet April 5, 2009 http://www.a-dekk.no/_M20.php Kan vell kjøre med 0,3-0,4 i trykk uten skifte av dyser. motoren holder fint med de trykket
mariusea Skrevet April 5, 2009 Forfatter Skrevet April 5, 2009 oki. er det best å kjøpe komplett kit? har tenkt på dette A-dekk selger til under 13 000, eller er det billigst å kjøpe alt løst?
|Ole| Skrevet April 5, 2009 Skrevet April 5, 2009 du får det billigere om du kjøper løst på www.ksr.no
Fekzen Skrevet April 6, 2009 Skrevet April 6, 2009 Jag skulle handla kitt och turboanpassat chip från A-dekk, så går det fint att ladda närmare 1 bar istället och få ur runt 300 hk utan problem. Har laddat runt 1 bar på flera M20 i sverige och det fungrar kanon. Mvh//A
Turbo-Tommy Skrevet April 6, 2009 Skrevet April 6, 2009 Om du er 17år og vet så lite om turbo , så vil jeg anbefale deg å gi faen, eller å kontakte noen som vet hva de gjør på. Jeg har akkurat bygget turbo på M50B25, og hadde ikke jeg hatt tilgang på et helt verksted med sveiseapparat, dreiebenker, materiale osv osv, så hadde det aldri gått. Men for lavtrykksturbo, så må du ikke røre innmaten. De pleier å sveise toppen dog, for styrken sin del, siden de pleier å ryke.
dram1983 Skrevet April 6, 2009 Skrevet April 6, 2009 hva av effekt får man i en 520 med det a-dekk kittet??
tangorev Skrevet April 6, 2009 Skrevet April 6, 2009 Hei! Artig at du vil bygge turbo, men du bør tenke deg om litt før du bestemmer deg. Det tar tid og koster fort noen kr. Det jeg ville leitet etter er isaåfall et komplett brukt kit der alt er modifisert og passer. Vet f.eks Morten her på forumet hadde et veldig fint sett liggende. Mulig han har det enda. Prøv å søk på "turbosett" under deler til salgs. Der får du grenrør/adapter som passer og ikke butter i oljefilter++, trykkrør som er ferdige, dyser, btr, 535Lmm, DP, oljetur med orginal oljetrykksbryter, chip som er tilpasset oppsettet osv. 10000,- skulle han ha for en stund siden. Så må du av med toppen, ny pakning/bolter++ sveise og tilpasse eksos, oljeretur i blokk/bunnpanne, Clutch må oppgraders.. Det baller seg fort på men mitt tips er å få tak i noe som er ferdig tilpasset. Dette sparer deg for mye tid og stuking. Er ikke meningen å være negativ her men jeg har brukt vinteren og alle pengene mine på å få på turbo, hehe. Startet uten noe serlig erfaring og det resulterte i mye trøbbel og dårlig delevalg underveis. Men det er morro da Stå på, spør om hjelp og lykke til. Hilsen Christian
Turbo-Tommy Skrevet April 6, 2009 Skrevet April 6, 2009 hva av effekt får man i en 520 med det a-dekk kittet?? Det kommer helt an på ladetrykk. Generelt kan man si ca 10% effekt per 0.1bar økning. Dvs 1bar=100% økning. Man må selvfølgelig minuse litt pga sliten motor, at man må trekke tenning alt etter hvor høyt trykk man skal kjøre, så en 260-270hk på 1bar kan en vel anta sånn ca.
mariusea Skrevet April 6, 2009 Forfatter Skrevet April 6, 2009 har et verksted jeg kan være på, å han som jobber der hjelper meg, å han kan alt om turbo bygging. så det skal ikke være noe trøbbel.
dram1983 Skrevet April 6, 2009 Skrevet April 6, 2009 hva av effekt får man i en 520 med det a-dekk kittet?? Det kommer helt an på ladetrykk. Generelt kan man si ca 10% effekt per 0.1bar økning. Dvs 1bar=100% økning. Man må selvfølgelig minuse litt pga sliten motor, at man må trekke tenning alt etter hvor høyt trykk man skal kjøre, så en 260-270hk på 1bar kan en vel anta sånn ca. tenkte på 0.3-0,4 bar, så jeg sliper å gjøre om alt av innmat...
mariusea Skrevet April 6, 2009 Forfatter Skrevet April 6, 2009 er litt rart da, har vært i kontakt med noen firmaer i sverige som selg turbo kit til m20b25 motor, å dem sier at det er bare å sette på det, uten å forsterke noe som helst, kan fint kjøre på 0.5-0.6 i bare, å det ene firmaet sier at kan ha fint 300 hk i min motor uten å skifte noe som helst. har ikke tenkt på mer enn 250 kanskje i min da
Turbo-Tommy Skrevet April 6, 2009 Skrevet April 6, 2009 Fekzen lenger oppe lager turbochip, så han har flere som kjører 1bar både på M20 og M50 motor Problemet med å kjøre høyt trykk på høy komp, kommer når man har en ineffektiv kinaturbo, med høyt mottrykk i eksosen. Da kan det fort smelle pga for høy sylindertemp. Men med en skikkelig kvalitetsturbo, så er det sjelden noe problem. Har vært ladet 2bar på 9.4:1 i komp på bf98.
mariusea Skrevet April 6, 2009 Forfatter Skrevet April 6, 2009 hva vil det anbefales å kjøre på slags trykk da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå