tha Skrevet April 5, 2009 Skrevet April 5, 2009 iriterer meg over en kompis som skryter over at han har oppmot 250hk i sin 2.5l. jeg mener dette ikke er mulig. er endel mods på bilen. kass cam, chipp, 3" effekt anlegg, større luft filter, osv... hva kan reel effekt ligge på?
JTS77 Skrevet April 5, 2009 Skrevet April 5, 2009 Hvilken motor? m50b25 har jo 192hk originalt såå... 250 er fullt mulig på denne ihvertfall
Rayman Skrevet April 5, 2009 Skrevet April 5, 2009 Hehe, ja det spørst jo, men han overdriver nok med 50hk ja Spørr han om han har større dyser og om chippen er mapet for den kammen han bruker. De 3 toms eksosanlegget kan være at han til og med mister effekt siden en vanlig høykomp motor skal ha motstand i eksosen, hadde vert anerledes hadde det vert turbo.. Med en M20B25 som er i god stand (ikke en gammel motor med slitne stempelringer og slitasje) med grenrør, større dyser, kamm og chipp som er mapet for oppsettet så kanskje i overkant av 200 reele hester.
Kobar Skrevet April 5, 2009 Skrevet April 5, 2009 ikke èn hest over 200hk på hjula om han setter den på benk!! En kjenning av meg hadde noe av di samme oppgraderinger på sin M20B25, og den benka til 175hk på hjula! Og ja, det er 171hk originalt, men så er den ca 20 år gammel da! har tross alt blitt brukt
JulianS Skrevet April 5, 2009 Skrevet April 5, 2009 original effekt er målt på svinghjulet da... en iS motor jeg hadde bremsa 147 hk på svinghjulet og 124 på hjula... som rayman sier så er det en grunn til at alle "effektanlegg" som blir lagd til denne typen motorer har doble rør... ikke 3" uten motstand... jeg tipper gode 165 hk på hjula, ikke mer Vi vil alle ha tilbakemelding hvis den evt. blir bremset
tha Skrevet April 5, 2009 Forfatter Skrevet April 5, 2009 hehe;) skal høre om han vil:P men d er ikke sikkert!!
JulianS Skrevet April 5, 2009 Skrevet April 5, 2009 får ingå et veddemål med han, hvis effekten er over 210hk så betaler du
Larsinnj Skrevet April 5, 2009 Skrevet April 5, 2009 De som hadde min bil før forrige eiger påsto at det var ca 220 hk i min også. Den har bare effektanlegg. Tror det er 2x2,5" hele vegen, og dobble 3" stusser. Vet ikke om det er chip, men hvis det er det så er vel bare turtalsperra flytta 1000 rpm opp? Hva tror dere? Kan legges til at toppen er nyoverhalt.
Rayman Skrevet April 5, 2009 Skrevet April 5, 2009 De som hadde min bil før forrige eiger påsto at det var ca 220 hk i min også. Den har bare effektanlegg. Tror det er 2x2,5" hele vegen, og dobble 3" stusser. Vet ikke om det er chip, men hvis det er det så er vel bare turtalsperra flytta 1000 rpm opp?Hva tror dere? Kan legges til at toppen er nyoverhalt. Du her heldig om du har orginal effekten som er 171hk for å si det sånt
Larsinnj Skrevet April 5, 2009 Skrevet April 5, 2009 Var noe sånnt jeg også tenkte meg ja. Noen som vet hva det koster å benke den på bjørnstad bil da? Bor ikke så veldig langt unna de. Hadde vært morro. Kansje det hjelper noen sjeler å forstå at man ikke får 50 hk ut av et effektanlegg med å pakke et papir der det står svart på hvitt.
JonasD Skrevet April 5, 2009 Skrevet April 5, 2009 Var noe sånnt jeg også tenkte meg ja. Noen som vet hva det koster å benke den på bjørnstad bil da? Bor ikke så veldig langt unna de. Hadde vært morro. Kansje det hjelper noen sjeler å forstå at man ikke får 50 hk ut av et effektanlegg med å pakke et papir der det står svart på hvitt. Det er ikke billig
JulianS Skrevet April 5, 2009 Skrevet April 5, 2009 er vel stort sett 1000 ca er verdt det for å jekke ned enkelte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå