EBørøsund Skrevet April 6, 2009 Skrevet April 6, 2009 Har vært ut for at bilen har stppet et par ganger nå. Uten å merke noen grunn til hvorfor den ska stoppe. Første gangen stoppa den i det jeg skulle skifte fra R til D etter å ha rygga 10 meter. Andre gangen stoppa den når jeg skulle bremse før ei fartsdump (lavlav fart da dumpen omtrent når midt oppå panseret) å siste gang nå mens den gikk på tomgang, sto i P da. Så hekta på PCn å leste av. Feilkode 40 på DME/DDE kom opp, NOCKENWELLEN-sensor. Kan noen forklare meg hva som er galt, og si det ikke er dyrt...
EBørøsund Skrevet April 6, 2009 Forfatter Skrevet April 6, 2009 http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /28632.gif Bildenummer 20? Mye arbeid?
ProjectE39 Skrevet April 6, 2009 Skrevet April 6, 2009 http://nettbutikk.gsbildeler.no/index.php3?page=imageItems&image_ref=2L1R2E2L2B14142N232YBildenummer 20? Mye arbeid? Linken funker ikke...
Fliid Skrevet April 6, 2009 Skrevet April 6, 2009 Link virket ikke. Nei, lite arbeid. Knote jobb. En slik som nummer 17; http://nettbutikk.gsbildeler.no/bilder/30573.gif
EBørøsund Skrevet April 6, 2009 Forfatter Skrevet April 6, 2009 funker til meg.. men er vell bare en bankesensor uansett.. Farlig å kjøre med? Rekker ikke å bytte den før påske, blir noen mil da...
Fliid Skrevet April 6, 2009 Skrevet April 6, 2009 Motor er avhengig av at både kamaksel og trigger føler fungerer for at motoren i det hele tatt skal gå fremover!, så hvis kamaksel føler 8sensor, kal det hva du vil) kutter ut midt over fjellet, så må du ringe falken. Med dette mener jeg, hvis kamakselføler kutter ut å fungere når du f.eks er på kjøretur midt over fjellet, så kommer du ikke videre. For da dør motoren. Med andre ord, bytt føleren snarest! Klarer ikke gjøre det om til mer teskje språk..
EBørøsund Skrevet April 6, 2009 Forfatter Skrevet April 6, 2009 Føler til kamakselen altså.. Forklarer hvorfor den "harker" til når jeg rører gassen fra tomgang op opp til 1000rpm
EBørøsund Skrevet April 6, 2009 Forfatter Skrevet April 6, 2009 okok, hvordan vet jeg av kammen slutter å fungere?
Fliid Skrevet April 6, 2009 Skrevet April 6, 2009 Motor er avhengig av at både kamaksel og trigger føler fungerer for at motoren i det hele tatt skal gå fremover!, så hvis kamaksel føler 8sensor, kal det hva du vil) kutter ut midt over fjellet, så må du ringe falken.Med dette mener jeg, hvis kamakselføler kutter ut å fungere når du f.eks er på kjøretur midt over fjellet, så kommer du ikke videre. For da dør motoren. Med andre ord, bytt føleren snarest! Klarer ikke gjøre det om til mer teskje språk..
EBørøsund Skrevet April 6, 2009 Forfatter Skrevet April 6, 2009 Okok, må prøve å få fiksa det da.. Noen som gjort det før, tips til hvor mye som må demonteres ol.?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå