steiney Skrevet April 6, 2009 Skrevet April 6, 2009 Hei! Jeg har fått et problem med at vinduet på førerdøren kun går nedover og at soltaket mitt kun går i halvåpen stilling, og etter x antall timer på google mistenker jeg at det er et rele på ZKE (body etterellerannet modul). Etter å ha funnet ut beskivelse på hvor den ligger, så har jeg demontert den akutelle modulen. Men den modulen er LCMen og ikke ZKE. Kan det stemme at ZKE er innebyg i LCMen eller no sånt? Dette gjelder en 97' BMW 520
tomerikk Skrevet April 6, 2009 Skrevet April 6, 2009 ZKE = grunnmodul, ligger bak / under hanskerom. Lysmodul ligger i høyre sparkepanel foran døra.
steiney Skrevet April 6, 2009 Forfatter Skrevet April 6, 2009 Det stemmer ikke på min bil. Har byttet LCM før, og det er den som ligger bak hanskerommet på mint. Bak hanskerommet ligger det en modul for ASC/ABS, og en modul som det står Hella på og GM III som jeg mener er LCM'en. og at jeg har byttet før. Så derfor tentke jeg at ZKE muligens var innebygd i LCM'en?
Ballder Skrevet April 6, 2009 Skrevet April 6, 2009 Har du prøvd og koble fra batteriet noen timer? Fikk rabbel med rutene på e36 cab'n jeg hadde, og der løste det seg ved en frakobling av batt.
steiney Skrevet April 6, 2009 Forfatter Skrevet April 6, 2009 Ja. Men det gjorde ikke noe forskjell desverre. Forsøkte til og med å ha av batteriet over natten. Men må uansett få tatt en diagnose sjekk på den for å se hva det kan være. Kjedlig at den lille testen der skal BMW i Larvik ha 600 - 800 kroner for, og i Tønsberg 950,-
tomerikk Skrevet April 6, 2009 Skrevet April 6, 2009 Her ser du lysmodulen utmontert, den står der ledningene kommer fra. GM3 er grunnmodulen.
steiney Skrevet April 6, 2009 Forfatter Skrevet April 6, 2009 hmmm....merklig.....er det Hella som er produsent av ZKM'en da? Hadde den ute i stad og tok bilde av BMW nummeret. Det er 61.35-8 372 141, og når jeg søker på det på google får jeg opp en LCM i allefall
tomerikk Skrevet April 6, 2009 Skrevet April 6, 2009 Nei det får du ikke. 100% treffene (de to første) er ZKM = Zentral kontrol modul = grunnmodul. Lysmodulen du får opp har ikke treff på de tre siste sifer i nummeret.
steiney Skrevet April 8, 2009 Forfatter Skrevet April 8, 2009 Nei så det jeg også gitt. Det hjalp verken med ny ZKM eller diagnose kontroll på BMW gitt. Og jeg har også forsøkt med ny motor til vinduene men det hjalp heller ikke. Så da må jeg forsøke en ny bryter hvis jeg får tak i det i distriktet her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå