Gå til innhold

Er halogen-linselykter og xenon-linselykter like? E39

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har en 97' E39 med orginale Hella facelift-lykter som jeg kjøpte med vanlige halogenpærer. Det jeg lurer på er om jeg får samme spredningen på lyset når jeg har ettermontert xenonsett enn om jeg hadde hatt orginalt xenon? Er linsene på halogen og xenonlysene like? Vil de spre like lite lys som orginale xenonlinser?

Skrevet

Er forskjell på lyktene ja, xenon oh halogen har ganske forskjellig lysprofil. Å sette xenon ettermonteringssett i halgenlyktene vil gi mere lys, men vil også være til irritasjon for møtende biler, da de ikke er laget for den "sterke" lysmengden så "høyt" oppe i lyset.. Dårlig forklrt, men let go. Kjøp heller nye, skikkelige pærer i halogenlampene.

Skrevet

Hvis det er HB3-pærer, går det an å modifisere 9005-pæren til å passe i 9006-sokkel, er bare å bruke en liten skarp kniv og skjære vekk 2 guidere i kontakten så passer de. Er mye bedre lys fra 9005-pærene. Vet det er E39 du har, men fant DIY'en på www.bmwe34.net , under "9005 modification".

Skrevet

Jeg har tatt ein bil med orginal xenon på en lang strekke på en landevei og merka opp hvor "grensen" til lyset går, og justert mitt etter dette og har fått tilbakemelding om at disse ikke blender andre bilister! Jeg har faceliftlykter med H7 pærer. Det er ikke reflektor men linselykter...

Skrevet

Originale xenon lykter har automatisk nivåregulering (på høyden) for å unngå blending av møtende trafikk. Spredningen av lyset vil være "tilnærmet" likt. Du burde justere lyktene lavere enn normalt for å unngå blending av møtende trafikk.

Skrevet

Har ikke automatisk høydejustering, men det kommer etterhvert! Går ut fra at jeg slipper å bytte lykter da? Er jo samme ledningsnett det går i osv... Lyktene vil bli justert på et verksted med skikkelig utstyr så da tror jeg det skal gå bra! Skal være nøye på å huske på å justere de ned hvis jeg får last i bilen! Du ser jo også som regel når du blender andre biler, hvis skiltet deres lyser opp flere hundre meter før du passerer dem :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...